Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریفی، معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد،گفت: متاسفانه ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط نسبت به تزریق دوز سوم خود اقدامی نکرده اند و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا لازم است که تزریق دوز یادآور جدی تر گرفته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در یک هفته اخیر، اظهار کرد: افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ میر مختص به ایران نیست و در اکثر کشورها، این افزایش آمار به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر، فعلا در فاز افزایش موارد شناسایی شده بیماری و بیماران سرپایی در کشور هستیم و آمار موارد بستری شده هنوز افزایش قابل توجهی نداشته است که این یک امر طبیعی است..

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد شش پیک اصلی بیماری کرونا در سال های قبل را تجربه مهمی دانست و تصریح کرد: با توجه به شش خیز اصلی کرونا در سال های قبل، روند ابتلا به بیماری و افزایش آمار در کشور به این صورت است که در ابتدا افزایش آمار در موارد سرپایی و به دنبال آن افزایش آمار بستری را شاهد خواهیم بود.

شریفی عنوان کرد: افزایش آمار مرگ ناشی از کرونا، پس از چند هفته دیگر به چشم می خورد و به طور قطع شاهد افزایش آمار خواهیم بود به صورتی که در دو هفته اخبر نسبت به هفته های قبل تر، میزان کشف موارد سرپایی و بیماری تقریبا دو برابر شده است.

وی علت افزایش آمار در موارد سرپایی و بستری شده را سویه جدید کرونا دانست و گفت: علت افزایش آمار را در چند مورد می توان اشاره کرد که یکی از آنها سویه جدید کرونا و زیرسویه های BA۴ و BA۵ است.

شریفی با اشاره به افت ایمنی بدن در برابر کرونا پس از چند ماه، گفت: افت ایمنی علت دوم افزایش آمار است و باید توجه داشت که در بیماری های ویروسی، واکسن تزریق شده ایمنی دائم ایجاد نمی کند و واکسیناسیون باید در زمان های مشخص انجام شود تا سیستم ایمنی بدن مجددا نسبت به این بیماری تحریک شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: عمده جمعیت کشور بیش از ۶ ماه است که نوبت دوم و یا سوم واکسن خود را تزریق کرده اند و بنابراین اگر آمار ابتلا به بیماری همچنان روند افزایشی داشته باشد، رعایت شیوه نامه های ایمنی یکی از اقدامات مهمی است که در زمینه کنترل بیماری می توان انجام داد.

وی افزود: مجوزی که ستاد ملی کرونا در مورد استفاده نکردن از ماسک، صادر کرد منوط به شرایط خاص و فقط در مورد مکان های رو باز صادق بود و اگر آمار ابتلا همچنان افزایش داشته باشد این مصوبه نیز قابل تغییر خواهد بود.

شریفی کاهش چشمگیر استفاده از ماسک در مکان های سربسته و رو باز را زنگ خطر بزرگی دانست و عنوان کرد: در اماکن سربسته و در وسایل نقلیه عمومی، استفاده از ماسک باید جدی تر گرفته شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اظهار کرد: مسئله ایمن سازی، مسئله بسیار مهمی است و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تمامی افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن خود گذشته، باید نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه ۵۰ درصد از افراد واجد شرایط نسبت به تزریق دوز سوم خود اقدامی نکرده اند و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط گفته شده، لازم است که تزریق دوز یادآور را جدی تر بگیرند.

شریفی با اشاره به واکسیناسیون گروه های سنی مختلف، بیان کرد: در زمینه تزریق دوز یادآور برای گروه های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، هنوز تصمیم گیری و ابلاغی صورت نگرفته است و با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع مدارس، گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال زیر ۲۰ درصد است که این آمار اصلا رضایت بخش نیست و امیدواریم والدین و مسئولین آموزش و پروش نسبت به تزریق حداقل دو نوبت واکسن در این گروه سنی، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر عدم توجه به شایعات مختلف در زمینه تزریق واکسن، گفت: از مردم خواستاریم که با توجه به اهمیت ایمنی جمعی نسبت به بیماری کرونا در سراسر جهان، نسبت به تزریق واکسن خود با توجه به شرایط گفته شده اقدام کنند تا با عنایت خداوند و همت مردم، از این برهه نیز با موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد نسبت به تزریق دوز تزریق دوز یادآور ستاد ملی کرونا افزایش آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌ همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز گذشته چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال بود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

رقابت برای کسب صندلی‌های سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌های کشور از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد، در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز  آغاز می‌شود و در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران