Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@00:19:09 GMT

راه‌اندازی مدرسه سواد رسانه در البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۳۳۳۴

راه‌اندازی مدرسه سواد رسانه در البرز

حسین دولتی، دبیر اجرایی اولین دوره تربیت مدرس سواد رسانه ای مرکز آموزشی سواد رسانه البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه نخستین دوره سواد رسانه ای در این استان با حضور ۵۴ نفر از منتخبین حضور در این دوره ها برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان در این دوره طی مصاحبه های دقیق و کارشناسی شده از میان ۱۵۰ نفر انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این مرکز آموزشی سواد رسانه استان البرز زیر نظر سازمان فضای مجازی بسیج ایجاد شده و مساله محور و آسیب شناسی شده ورود کرده است، ادامه داد: سعی داریم با برگزاری آموزش‌ها در سطوح و عناوین مختلف در سر و سامان دادن  فضای مجازی نقش مثبتی ایفا کنیم.

این استاد دانشگاه شرکت کنندگان این دوره گروهی از طلاب، مدرسین حوزه علمیه، مدرسین آموزش و پرورش و مربیان تربیتی برشمرد و یادآور شد: این دوره آموزشی به صورت مقدماتی صفر نبود بلکه یکسری اشخاص با یکسری ویژگی‌ها در این دوره بایستی شرکت می‌کردند؛ از جمله این‌ها می‌توان به معیارهایی همچون تجربه آموزش، مخاطب شناسی، سابقه ارتباط با جوانان  نوجوانان و رفتار شخصیتی اشاره کرد.

دولتی شروع این دوره آموزشی را از ابتدای تیرماه برشمرد و توضیح داد: دوره‌ها هر پنج شنبه به صورت حضوری در باشگاه میلاد برگزار می‌شود، تاکنون هفت کلاس در دو هفته برگزار شده و آخرین پنجشنبه تیرماه این دوره آموزشی به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای آموزش از اساتید مجرب دارای سطوح علمی بالای کشوری استفاده شده، تصریح کرد: در این دوره آموزشی سعی داریم شیوه های جدید آموزشی را پیاده کنیم و از استاد محوری و سخنران محوری خارج شده و فضای کنفرانسی ایجاد شود تا هر کسی اظهار نظر کند.

دبیر اجرایی نخستین دوره آموزشی تربیت مدرس سواد رسانه استان البرز گفت: این گروه های ۵۴ نفره به گروه های کوچکتر با هدایت یک استاد راهنما تقسیم شده و در ایام هفته که کلاس برگزار نمی شود استاد راهنما با فراگیران ارتباط برقرار کرده و از آن ها نظرسنجی و یا رفع اشکال می کند.

وی ضمن قدردانی از مسؤولان و کارکنان مجموعه میلاد، گفت: در طول این دوره آموزشی کارخواسته تعریف می کنیم به طوریکه طرح بحث انجام می شود و این کار خواسته‌ها تا جلسه بعدی به فراگیران فرصت داده می‌شود تا یک کار عملی و پروژه ای پیاده سازی و ارایه دهند به طور مثال فیلمی ببینند و تحلیل کنند یا استادی که طرح درس می‌دهد تکلیفی می‌دهد و آن‌ها فرصت انجام تکلیف را دارند.

دولتی ادامه داد: برای پشتیبانی بهتر از این دوره آموزشی در شبکه های ایرانی کانال پشتیبانی زده ایم و محتوای دوره ها را برای فراگیران بارگذاری می کنیم و هدف در نهایت این است که ۵۴ نفری را آموزش دهیم تا وارد سطوح مختلف استان شوند و چرخی را می چرخانیم که اگر یک دور بچرخد تبدیل به یک شبکه بزرگ مدرسین سواد رسانه در استان البرز شود.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم تا در هر شهرستان افراد مستعد را داشته باشیم که متخصص بوده و به مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش ورود کنند و این سواد رسانه را گسترش دهند زیرا درد جامعه این است که همه از رسانه استفاده می کنند ولی هیچ فهم عمیقی از آن ندارند.

وی به ۱۵ سرفصل آموزشی این دوره اشاره کرد و گفت: رسانه شناسی، فنون اغنا، انگاره سازی، کلیشه سازی، جرایم و امنیت سایبری، فقه و اخلاق در رسانه، شیوه های نوین کلاس داری، اعتیاد مجازی، جریان سازی، قدرت نرم و  جنگ شناختی از جمله این سرفصل ها می باشد.

وی با بیان اینکه دوره اول به صورت عمومی برای فراگیران برگزار می شود، افزود: در دوره دوم از این آموزش ها که از نیمه دوم سال جاری آغاز می شود مباحث تخصصی می شود به طوریکه هر فراگیر در موضوع مورد علاقه خود در سواد رسانه ای همچون سواد موسیقی، سواد اطلاعاتی، سواد بصری، تحلیل فیلم و انیمیشن آموزش های لازم را می بیند.

دولتی در ادامه با اشاره به اینکه در البرز در حال پایه گذاری راه اندازی مدرسه سواد رسانه ای هستیم، اظهار کرد: این مدرسه در مرحله  اول نیاز به مدرس متخصص، متعهد و دلسوز دارد که گسترش سواد رسانه ای هم اکنون نیاز به یک کار جهادی دارد که در صورتیکه این مدرسه شکل بگیرد لایه اول مدرسین در آن فعال خواهند شد و امیدواریم به روزی برسیم که در البرز چند هزار مدرس سواد رسانه ای داشته باشیم.

وی گفت: هم اکنون استارت این مدرسه زده شده و لینک آن در فضای مجازی بالا آمده و در اینستاگرام تولید محتوا و آموزش ها بارگذاری شده که در دو بخش عمومی و تخصصی است که در بخش عمومی تمام مردم می توانند از این محتواها استفاده کنند و در بخش تخصصی نیز مهارت افزا می باشد.

دولتی با بیان اینکه به فراگیران این دوره آموزشی در نهایت کد تدریس و کارت مدرسی داده می شود، افزود: جلسات تعاملی با آموزش و پرورش برای ورود آن ها به مدارس گذاشته شده است.

وی یادآور شد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی، رویکرد این مجموعه نیز مطابق این منویات می باشد که باید از این فضا به صورت مدیریت شده استفاده کرد و باید آموزش های لازم برای استفاده از این فضا به مردم داده شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیون ایرانی از فضای مجازی واتساپ، اینستاگرام و تلگرام استفاده و تبادل اطلاعات می‌کنند، گفت: بیشتر افراد آگاهی لازم را برای استفاده مناسب از این فضا ندارند ولی مرکز آموزش سواد رسانه سیاست گذاری و اساسنامه ای تنظیم کرده و نظامنامه آن بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی جنگ فرهنگی جنگ رسانه ای دوره آموزشی سواد رسانه ای فضای مجازی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

عباس حمزه‌ای در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی که در سالن جلسات اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی دوره‌های آموزشی رایگان از ۱۰ اردیبهشت در خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای دوره‌های آموزشی زره بافی در خرم‌آباد و ورشوسازی در بروجرد ثبت نام کرده و به آموزش این صنایع دستی ارزشمند استان بپردازند.
معاون صنایع دستی لرستان علاقمندان برای ثبت نام رایگان این دوره‌ها می‌توانند با شماره تماس معاونت صنایع‌دستی استان لرستان مراجعه کنند.
به گفته حمزه‌ای دوره آموزشی زره بافی در محل خرم‌آباد ساختمان سابق صنایع‌دستی و دوره آموزشی ورشو سازی درمحل بروجرد، خانه ورشو سازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان