Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در حاشیه برگزاری تست آمادگی جسمانی داوران استان کهگیلویه و بویراحمد جهت حضور در مسابقات فصل آینده فوتبال استان و کشور با عبدالحسین آشتیانی دبیر هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد به گفت‌وگو نشستیم.

عبدالحسین آشتیانی که از وضعیت کنونی فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد دل پری داشت به مقایسه فوتبال دهه ۶۰ با دهه ۹۰ در این استان پرداخت و گفت: در ۱۳ سالگی احترام خاصی در فوتبال به بزرگترها داشتیم هدف قهرمانی نبود از حمدالله بهمنی تا لرکی استاد گرفته همه و همه به دنبال رفاقت همراه با رقابت بودند و حرف خود را فقط در زمین فوتبال می زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دوستان ما یکی دو نفر نبودند و در فوتبال همه با هم رفاقت داشتیم و اختلافی وجود نداشت گفت: در آن روزها بزرگ و کوچکی در فوتبال داشتیم دوستان بزرگ حرمت داشتند اما امروز یک عده فقط نان خود را در اختلاف و حاشیه می‌بینند.

این پیشکسوت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر چند از لحاظ فنی اکنون بازیکنان می توانند بهتر باشند یادآور شد: اما به دلیل اختلافات و حاشیه ها همه چیز آنها زیر سایه حاشیه قرار گرفته در حالی که آن روزها دلخوری‌ها فقط مربوط به هفته نقل و انتقالات بود و بعد از آن همه با همدیگر دوست بودیم و حرمت یکدیگر را نگه می‌داشتیم مثل کوه پشت سر هم ایستاده بودیم و رفت و آمد خانوادگی داشتیم.

وی گفت: خود من در عین نداری یک کفش فوتبال داشتم که شش سال آن را می پوشیدم و به دوستان دیگر هم می دادم اما اکنون چگونه است اکنون دیگر اعتمادی به یکدیگر نداریم آن روزها مشکلات خانوادگی یکدیگر را هم برطرف می کردیم و کلاً فوتبال در درجه دوم اهمیت قرار داشت و دوستی و رفاقت بر فوتبال می‌چربید.

این پیشکسوت فوتبال استان با بیان اینکه آن روزها دیگر تکرار نمی‌شود یادآور شد: فوتبال بازی می‌کردیم تا دنبال سلامتی خودمان باشیم نه اینکه دنبال زدن یکدیگر.

دبیر هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آن روزها یکدیگر را به بودن و ایستادگی تشویق می‌کردیم یادآور شد: کسی را به زور از گود خارج نمی کردیم مثل چیزی که الان دیده می شود.

آشتیانی می‌گوید آن روزها ذخیره تیم شاهین بودم و بعد زاگرس را تشکیل دادیم افتخار می‌کردم که ذخیره حمدالله و غلام بهمنی و صفر نصیریان و یا کرامت موسوی باشم و همیشه برای یکدیگر آرزوی توفیق می کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل مشکلات کنونی چیست یادآور شد: ارزش ها در طول این سالها از بین رفته کوچکتر ها دیگر احترامی به بزرگتر ها نمی‌گذارند دلیل دسته بندی ها این است که روش ها تغییر پیدا کرده و پهلوانی به قهرمانی تبدیل شده الان دیگر جوانان به دنبال شیوه سالم زندگی نیستند.

دبیر هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه فوتبال استان از این مسائل ضربه خورده است گفت: با این همه استعداد های بی نظیری که داریم در میان بازیکنان و داوران اما این همه استعداد عالی اکنون چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند؟ دسته بندی دو تا سه نفره و کنار همدیگر نشستن و پچ پچ کردن‌ها فوتبال را نابود کرده است شما امروز همین داوران را در استادیوم بزرگ شهر یاسوج نگاه کنید به جای اینکه همه کنار یکدیگر نشسته باشند در گروه های دو تا سه تا چهار نفری در نقطه به نقطه استادیوم پراکنده شده و پشت سر همدیگر حرف می‌زنند و نقشه می‌ریزند و دنبال از میدان به در کردن رقیبان خود هستند.

وی با بیان اینکه با وجود افشاریان می توانستیم فوتبال استان را از این وضعیت نجات داده و به فوتبال کمک کنیم گفت: متاسفانه حتی نتوانستیم از ظرفیت او که اکنون شاید نفر سوم فوتبال کشور باشد استفاده کنیم افشاریان خودش اطلاعی از این مسائل ندارد البته افشاریان و من هم اشکالاتی داریم که این دسته بندی ها ایجاد شده است.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که اگر حاشیه ها نبود اکنون چه وضعیتی در داوری داشتیم اظهار کرد: بیشتر این بچه ها می توانستند در لیگ های فوتبال کشور حضور داشته باشند اما آنها دنبال زدن یکدیگر هستند و با حاشیه هایی که دارند به هیچ جا نخواهند رسید آنها باید تلاش کنند و توانمندی خود را نشان دهند نه اینکه هر روز دنبال زدن یکدیگر باشند آنها اکنون فقط ۵۰ درصد از توان خود را صرف داوری کرده و بقیه سهم حاشیه شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان این اختلافات را در فوتبال استان کنار گذاشت تصریح کرد: تا کنون که نه من و نه افشاریان هیچکدام نتوانسته ایم بر این حاشیه ها و مشکلات غلبه کنیم افشاریان در فوتبال مرکز دنبال رتق و فتق امور فوتبال در فدراسیون است و ما هم اینجا به تنهایی نمی توانیم کاری انجام دهیم باید حضور او در استان پررنگ تر باشد.

دبیر هیئت فوتبال استان گفت: متاسفانه دیگران برای فوتبال تصمیم می‌گیرند و اطلاعات غلط به افشاریان می‌دهند این اطرافیان در فوتبال استان باید غربال شوند.

آشتیانی همچنین در خصوص قهر پیشکسوتان فوتبال استان یادآور شد: از آنها خواستیم کنار گود بیایند برای آنها مسابقاتی را برگزار کردیم اما در همین هیئت فوتبال استان به آنها بی‌احترامی شد و برای همیشه رفتند خلاصه با وجود این مشکلات چندان نمی‌توان روی فوتبال استان حساب باز کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد یاسوج فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ به این سوال هیئت فوتبال استان دبیر هیئت فوتبال یادآور شد حاشیه ها آن روزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بهنام‌پور ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت، در گفتگو با خبرنگاران افزود: نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحدهای راکد و احداث چندین واحد تولیدی جدید مشکل حل شد.

وی بیان داشت: با اجرای دقیق برنامه‌های جوجه‌ریزی و تلاش کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده است.

بهنام پور تصریح کرد: در شش ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار داشتیم و ما همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پس از تهران در شاخص جوجه‌ریزی و تحقق میزان تعهدات رتبه دوم کشور را در سال ۱۴۰۲ کسب کردیم، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، از مردادماه سال گذشته تاکنون سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد.

کد خبر 6098295

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد ؛ شدت طوفان را ببینید | تصاویر
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد