Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونس طاهری روز شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولید نقره در تبریز بر ضرورت هم افزایی در فعالیت‌های دانش بنیان و ایده پردازی برای ایجاد ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: کارآفرینانی که در شرکت و مجموعه کاری خود اقدامات و ابداعاتی داشته باشند و سبب افزایش اشتغال، سودآوری و خلق ارزش جدیدی شوند به عنوان کارآفرینان برتر انتخاب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب امسال، سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است؛ بنابراین از طرح‌ها و ایده‌های جدید، حمایت و پشتیبانی کرده تا آن‌ها را تجاری سازی کنیم و با هم افزایی کلیه دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها در افزایش امر کارآفرینی در استان و فرهنگ سازی موثر باشیم.

طاهری هم افزایی میان سازمان‌های دولتی راهم ضروری دانست و گفت: از رشته‌های نوپا با تخصیص تسهیلات حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه نقره و تولیدات آن در سطح کشور در رتبه‌های بالایی قرار دارد، افزود: این استان مستعد ارتقا و جهش به سمت دانش بنیان می‌باشد.

طاهری افزود: خاستگاه بسیاری از مشاغل در حوزه‌های مختلف با همت و تلاش کارآفرینان و نخبگان علمی و اقتصادی در این استان می‌باشد که حمایت‌های همه جانبه برای توسعه این مشاغل در دستور کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان و کمیته‌های تخصصی قرار دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حمایت‌های همه جانبه دستگاه‌های خدمت رسان در استان افزود: اعتبارات خوبی در استان در راستای حمایت از مشاغل خانگی و پشتیبان از طرح‌های کارآفرینان وجود دارد که با رسته بندی و اولویت بندی در حوزه‌های مختلف فرش، آجیل، پوشاک، کیف و کفش و همچنین در حوزه نقره این استان به عنوان قطب و در رتبه‌های نخست کشور قرار گرفته است.

وی بر زنجیره تولید ارزش برای تولید محصولات فناورانه با بهره مندی از مهارت و تخصص تلاشگران این عرصه تاکید کرد و افزود: اعتبارات بالایی جهت توسعه مشاغل خانگی در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است که با توجه به اثربخشی مشاغل خانگی در اقتصاد خانواده و جامعه از طرح‌های پشتیبان در راستای توسعه مشاغل خانگی حمایت و تسهیلات کارمزدی در قالب قرض الحسنه اعطا می‌شود.

طاهری در بخش دیگری از حمایت‌های به عمل آمده به اجرای طرح کارورزی برای ورود فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار با هدف توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه در استان اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت از کارآفرینان و نیز ایجاد زمینه مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح کارورزی با هدف حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اجرا می‌شود و کارفرمایان در صورت جذب نیروی کار از محل کارورزی از مشوق‌ها و حمایت‌های قانونی برخوردار خواهند شد.

حامیان توسعه مشاغل خانگی تسهیلات قرض الحسنه می‌گیرند

طاهری گفت: از محل اعتبارات مشاغل خانگی برای افراد پشتیبان که بتواند زمینه‌های اشتغال را تا سقف ۴۰ نفر فراهم کنند از محل اعتبارات مشاغل خانگی تا ۲ میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی قرض الحسنه بهره‌مند خواهند شد.

وی در توضیح طرح کارورزی می گوید: در این طرح که کارآموز در محیط کار واقعی می‌گیرد، کارآموزان به مدت سه ماه مشغول به کار و آموزش می‌شوند و بعد از سه ماه در صورت رضایت کارفرما، تا دو سال قرارداد کار می‌بندند؛ در این طرح کارفرما‌ها در مدت اجرای قرارداد، از پرداخت حق بیمه معاف بوده و دولت سهم کارفرما را پرداخت می‌کند.

رییس اتحادیه طلا، جواهر و نقره تبریز گفت: اجباری نبودن استاندارد برای محصولات نقره یکی از مهمترین معضلات این حوزه می‌باشد.

به گفته مهدی بهرمانی  توسعه کارگاه مستلزم سرمایه اولیه است، ارائه تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی کار بسیار خوبی است که می‌تواند هنر-صنعت نقره را سرپا نگه دارد.

وی از آمادگی این اتحادیه در تامین نیاز خرید دستگاه و تجهیزات خارجی جهت توسعه این صنعت در استان خبر داد و افزود: باید با تلاش و همکاری هم مشکلات پیش رو را برداشته و برای توسعه صنعت نقره در تبریز گام‌های بلندی را برداریم.

مدیرعامل کارگاه تولیدکننده محصولات نقره در تبریز گفت: تبریز قطب تولید نقره در ایران است.

به گفته علی ماهر ، با توصیه‌های رهبری گام‌های بلندی که در راستای حمایت از تولید داخلی برداشته شده است، تولید نقره از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و توانسته است سهم بزرگی از بازار‌های داخلی و منطقه‌ای را به خود اختصاص دهد.

وی می گوید: با کسب آموزش‌های تخصصی در کشور‌های مختلف از جمله کشور ترکیه دانش و تخصص لازم را برای تولید محصولات با کیفیت و تنوع در حوزه تولید نقره در ایران را کسب کرده ایم و به جرات می‌توانیم بگوییم که صفر تا صد کار را خودمان انجام می‌دهیم.

وی می گوید تبریز قطب تولید نقره در ایران است، که به لحاظ مشکلات موجود و عدم همراهی برخی از ادارات متاسفانه در صادرات محصولات تولیدی با مشکلات عمده مواجه هستیم و در این راستا استان خراسان رضوی به لحاظ همجواری با کشور‌های منطقه توانسته است قطب صادرات نقره را در کشور به خود اختصاص دهد.

ماهر می گوید اقدامات بسیار مهمی در حوزه طراحی، سنگ زنی و همچنین آموزش‌های تخصصی در این مجموعه انجام شده است، تلاش بر این بوده که تخصص، دانش، کیفیت و مهارت‌های لازم را جهت تولید محصولات تخصصی در حوزه نقره کسب و عملیاتی کنیم.

به گفته وی  حمایت و تقویت این حوزه می‌تواند ارزش آفرینی را در جامعه ایجاد کند، با همت و تلاش صنعتگران این حوزه شاهد پیشرفت‌های خوبی در این حوزه هستیم که با حمایت مادی و معنوی از این حوزه‌ها می‌توان در بخش‌های صادرات غیرنفتی شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.

ماهر می گوید برای ۳۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این کارگاه اشتغال زایی کرده ایم و در کارگاه ما ۹۵ درصد وسایل از جمله دستگاه ها، طرح و ایده ایرانی بوده و نقره خام از معادن داخل ایران تامین می‌شود.

مدیرعامل کارگاه تولیدکننده محصولات نقره از آمادگی این شرکت در پشتیبانی از مشاغل خانگی به لحاظ فعالیت و ماهیت فعالیت این شرکت تولیدی خبر داد و افزود: در صورت حمایت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحادیه مربوطه آمادگی توسعه مشاغل خانگی و اجرای برنامه‌های پیش بینی شده را جهت ایجاد ارزش در جامعه و اشتغال آفرینی برای توسعه اقتصاد خانواده را داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاغل خانگی کارآفرین توسعه مشاغل خانگی تولید نقره دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در نخستین نشست هم اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش بنیان که امروز ششم اردیبهشت در نمایشگاه دستاورد‌های وقف برگزار شد با قدردانی از دانشمندانی که در نمایشگاه شرکت کرده اند، گفت: سازمان وقف از نظر سرمایه‌ای بودجه دولتی نیست؛ در دوره فعلی می‌خواهیم وقف را حرکت دهیم. به عنوان مثال دارای میلیون‌ها رقبه هستیم این رقبات به صورت عرصه و اعیان است ما باید شکل مدیریتمان علمی باشد. زمین زراعی را به صورت سنتی سالی یک تا دو بار می‌توانیم بکاریم، اما با استفاده از روش علمی، بهره وری آب و زمین بیشتر می‌شود.

وی افزود: اگر پول داریم اداره سرمایه انباشته باید علمی باشد. سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود. تنوع در وقف به نیات واقفان و اعیان اعطایی ربط دارد.

حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه دانش بنیان‌ها باید در خدمت ارزان سازی و رفاه مردم باشند، افزود: ما موظف به رعایت قانون وقف هستیم. اوقاف از دانش بنیان‌های نوپا حمایت می‌کند و ما مفتخریم که تاکنون از ۳۹ شرکت حمایت کرده ایم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد تاثیرگذار باشیم ما باید در تولید ملی بدون نفت موفق باشیم. در حوزه صنعت ریل ورود کرده ایم که ۳۰ درصد درآمد نفتی را پوشش می‌دهد در حوزه مسکن رقبات زیاد داریم به مسکن نخبگانی توجه ویژه داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در تمام رقبات زراعی بحث زنجیره زراعی مد نظر است. بحث معادن به عنوان ظرفیت مغفول اوقاف بوده، مساله دیگر آنچه اهمیت دارد حوزه صنایع تبدیلی است که توجه ویژه داریم. در حوزه فناوری هم زیرساخت‌های سخت افزاری و هم نرم افزاری مد نظر است. کار‌های خوبی در حال انجام است حوزه فناوری تاثیر شگرف در اقتصاد کشور خواهد داشت.

در ادامه این نشست، سجده، مدیرعامل بنیاد توسعه عمران موقوفات با بیان اینکه در کتب دینی آمده که حضرت علی (ع) نخلستان ایجاد کرده و وقف می‌کردند، گفت: تقریبا ۵ سال است که توسعه تولید با حضور مردم در سازمان اوقاف اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: بنیاد توسعه عمران موقوفات در شناسایی زمین‌ها تلاش می‌کند و سعی داریم در حوزه کشت و صنعت با مشارکت مردم در تحقق شعار سال گام برداریم.

بیگدلی، معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه هم در سخنانی با اشاره به چشم انداز این معاونت در حوزه اجتماعی و ارتباط سازمان با شر‌کت‌های دانش بنیان گفت: اولین اقدام وقف این است که بتواند کسب منفعت از عین وقف داشته باشد مرحله بعد این منافع داخل کاسه‌ای ریخته می‌شود که حفظ می‌شود و سرریز آن اجرای نیت است. باید بیشترین کسب منفعت از موقوفات داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای اینکه علم در خدمت کسب منفعت قرار گیرد زیست بومی برای حمایت از دانش بنیان‌ها با رعایت قوانین وقف طراحی شده است. این شرکت‌ها اکثرا به سوددهی رسیده اند.

در حوزه ارائه طرح سیمان ژئوپلیمری بر پایه خاکستر باگاس، بحث وقف ماندگار در راستای توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفت. این شرکت به فناوری تولید برق و سیمان با وجود تحریم‌ها و موانع داخلی دست پیدا کرده است.

بر اساس آنچه در این نشست عنوان شد، درصد قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور هیچ گردش مالی ندارند. صرفا ایده‌ای است که در مرحله آزمایشگاهی ارائه شده است. این شرکت‌ها معتقدند اگر قرار است کاری و حمایتی در حد اوقاف انجام شود باید متفاوت از کار‌هایی باشد که توسط دیگران انجام می‌شود. شرکت‌های دانش بنیان از ایده تا تجاری سازی در کشور‌های پیشرفته حمایت می‌شوند.

موضوع دیگر که مورد بحث قرار گرفت، این بود که در مناطق محروم بسیاری از محصولات دانش بنیان کارایی ندارد در حوزه عمران در منطقه محروم برج سازی انجام نمی‌شود. در زمینه فناوری بتن باید تعریف دیگری در مناطق محروم داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف