Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، این هفته فضای مجازی قزوین با کش و قوس های مختلفی همراه بود.

آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین این هفته در صفحه خود نوشت: جراحی اقتصادی نباید مردم را به گرانی های متعدد و متنوع دچار کند.

صفحه منتسب به استانداری قزوین نیز این هفته به نقل از محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین نوشت: رشد صنعت از اولویت‌های اصلی مدیران استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش خبرگزاری فارس، اگر چه بنا به گفته استاندار قزوین رشد صنعت از اولویت‌های اصلی مدیران است اما به نظر می رسد در عمل چنین مسئله ای اتفاق نمی افتد چرا که بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان این روزها با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند ورود جدی مسئولان و متولیان در حوزه صنعت است لذا به نظر می‌رسد لازم است تا نقش نظارتی نیز در حوزه عملکرد مسئولان در خصوص حوزه صنعت پر رنگ تر شود.

مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری قزوین نوشت: حرف زدن با مردم و مشکلات و راه حل ها را با مردم در میان گذاشتن یکی از جلوه های مردمی بودن است. مسائل تان را با مردم مطرح کنید البته سعی کنید حرف زدن شما موجب یاس مردم نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نظر می رسد علیرغم تاکید معاونت عمرانی استاندار مبنی بر ارتباط با مردم هنوز آنطور که باید مدیران و مسئولان استان نسبت به این موضوع توجهی نداشته‌اند تا جایی که در جلسه شورای اداری استان نیز عدم حضور مدیران در جلسه و همچنین در بازدید های استانی مورد انتقاد نمایندگان و متولیان برگزاری قرار گرفته و می گیرد.

فاطمه اشدری عضو شورای اسلامی شهر قزوین نوشت: در شرایط کنونی جامعه که مردم با دغدغه‌های جدی اقتصادی روبرو هستند، همه افراد و مدیران نظام و احزاب سیاسی باید به فکر کار و تلاش و خدمت صادقانه و بی منت به مردم باشند. مردم به حق از مسئولان انتظار دارند. برادر و خواهری که مسئولیت بر عهده گرفته‌اید، مراقب باشید، از روزی بهراسیم که مردم صداقت را در کلام و رفتارمان کمرنگ ببینند، از روزی بهراسیم که در سایه سیاسی کاری های منفعت طلبانه صاحب منصبان، به اعتبار مردم آسیب وارد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پارلمان محلی یکی از مهمترین نهادهایی است که می تواند مردمی باشد از این رو می طلبد تا اعضای شورای شهر نیز این نکته را مد نظر قرار دهند که با رای مردم روی کار آمده و دست از سیاسی بازی و سیاسی کاری بر دارند.

محسن رحیمی مدیر روابط عمومی استانداری قزوین  ویدئویی از مقام معظم رهبری منتشر کرد که در آن آمده بود: امروز کارهایی که دولت در زمینه اقتصاد در پیش دارد، کارهای بسیار مهمی است و احتیاج به کمک همه دارد، یعنی همه دستگاه ها، قوای مختلف، آحاد مردم، مجموعه ها، همه ان شاء الله باید به دولت کمک کنند که بتواند به این نتایج دست پیدا کند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، به نظر می رسد علیرغم اینکه بارها توسط مقام معظم رهبری و مسئولان عالی نظام نسبت به آگاه سازی مردم از تصمیمات دولت تاکید شده اما گویا مدیران میانی آنطور که باید به این مسئله توجهی نداشته و همین امر نگرانی های متعددی را برای مردم به وجود آورده است.

این هفته لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه برگزار کرد که البته با حواشی متعددی همراه بود و نحوه دعوت از اهالی رسانه برای خبرنگاران شناسنامه دار استان سبب آزردگی خاطر آنان شده بود چرا که دعوت ها برخلاف دیگر نشست ها صرفاً از طریق فضای مجازی صورت گرفته بود.

محمد حسن سلیمانی از فعالان رسانه‌ای پیشکسوت استان پیرامون این نشست مطبوعاتی نوشت: در این نشست سیاهکلی در پاسخ به سخنان من که از تلاش او برای انتصاب بخشدار الموت غربی به عنوان مدیر کل میراث فرهنگی استان آن هم با تحصیلات علوم سیاسی پرسیدم، گفت: کار نماینده مجلس در حوزه انتصاب مدیران صرفاً معرفی گزینه و دادن مشورت است و دخالتی در انتصابات ندارد. او البته از تکذیب معرفی محمدرضا مولایی برای تصدی مسئولیت خودداری کرد.

این هفته به مناسبت روز قلم اهالی رسانه با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان دیدار و گفت و گو داشتند.

محمد کشاورز رئیس بسیج رسانه استان با انتشار تصاویر دیدار اهل رسانه با آیت الله عابدینی نوشت: بسیج سیاسی است، اما سیاست زده نیست، سیاسی کار نیست، جناحی نیست.

محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر از رایگان بودن بلیط سینما برای دو فیلم هناس و بدون قرار قبلی داد که همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت و همچنین سالروز مقاومت غرورآفرین مردمان سرزمین بوده و تمامی بانوان کشور می توانند روز ۲۱ تیرماه در کلیه سینماهای کشور به صورت رایگان به تماشای فیلم بنشیند.

مهدی بیگدلو از فعالان رسانه ای استان نیز این هفته با انتشار تصویری به انتقاد از اتاق بازرگانی قزوین پرداخت و نوشت: خوش سلیقگی اتاق بازرگانی قزوین در استفاده از ظرفیت ها ستودنی نیست؟!

به گزارش خبرگزاری فارس، شما هم به عنوان مخاطبین فارس می توانید دغدغه های مطرح شده در فضای مجازی را با ما در میان گذاشته و هر شنبه منتظر دیدن فعالیت های مجازی خود در گزارش فضای مجازی در هفته ای که گذشت باشید.

گزارش از طهورا قلی پور برزگر

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین فضای مجازی رسانه میراث فرهنگی گزارش خبرگزاری فارس نظر می رسد فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسجد اولین نهاد و جایگاه  قضاوت، محل عبادت، علم و دانش، علما، مفسران و پایگاه تبلیغاتی اسلام است که حرمت بالایی دارد.

یوسف خجیر (عضو هیئت‌علمی گروه ارتباطات) در مقاله‌ای با عنوان «آسیب‌‌شناسی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد کشور» به این موضوع می‌پردازد که فرق اساسی بین نهاد و سازمان آن است که نهادها در پیش‌برد تغیرات جامعه و کارکرد آن به وجود می‌آیند و فرد، مقام یا دولت در پیدایش آن دخیل نیستند.

در این مقاله آمده است که هویت یکی از مسائل مهم در جامعه است که در فرآیند گروهی حاصل می شود و این رسانه‌ها هستند که فرایند گروهی را تشکیل می‌دهند و باید گفت مسجد نیز یک رسانه جمعی است که برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است.

به زعم این پژوهشگر هدف این پژوهش شناسایی نقاط چهارگانه قوّت، ضعف، فرصت و تهدید شبکه‌های اجتماعی برای مساجد و ارائۀ راهبرد استفادۀ بهینه از این شبکه‌ها برای ارتقای فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای مساجد کشور است. چهارچوب نظری این پژوهش سازمان شبکه‌ای‌ شده بری ولمن (Barry Wellman)  برگرفته از کلان‌ نظریه جامعه شبکه‌ای‌ شده اوست.

مساجد برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است

خجیر در این مقاله می‌نویسد: روش این پژوهش آمیخته کیفی کمّی است. در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمّی از روش تجزیه‌ و‌ تحلیل راهبردی یا سوات به‌عنوان روش آینده‌پژوهی استفاده شده است. در روش نخست، جامعۀ آماری نخبگان دانشگاهی و خبرگان حوزه شبکه‌های اجتماعی فعال در امور دینی و مساجد هستند که از بین آنها نمونه به روش هدفمند با معیار تدریس و تألیف بیش از پنج سال در حوزۀ رسانه‌های جدید و دین و فعالیت مستمر اجرایی در بخش امور دینی و مساجد و آشنایی کامل با فضای شبکه‌ها انتخاب شده است.

* نقاط ضعف و قوت فضای مجازی در امور مساجد

به گفته این پژوهشگر یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که انتشار اخبار و تقویت شبکه‌سازی بین مسئولان مساجد و شهروندان و بسیج‌سازی جزء قوّت‌های مهم؛ هم‌بستگی اجتماعی کاذب و درگیر شدن مسئولان مساجد و مردم در فضای مجازی و انتشار اخبار جعلی جزء ضعف‌های مهم؛ اقناع شبکه‌ای دین و جهانی شدن فعالیت‌های مساجد و تنوع و تعدد مخاطبان مساجد جزء فرصت‌ها؛ و ترویج خرافات دینی توسط مغرضان و اعتیاد مجازی فعالان امور مساجد و تضعیف خانوادۀ ایرانی‌اسلامی جزء نقاط تهدید است.

هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا، نرم‌افزار با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی و ... این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد

به زعم خجیر مهم‌ترین راهبرد طراحی و تولید و راه‌اندازی شبکۀ اجتماعی بومی توسط دولت برای تولید محتوای فرهنگی و دینی و تربیتی مناسب از سوی فعالان مساجد و برنامه‌ریزی نهاد‌های دولتی و غیردولتی دینی برای تولید و انتشار محتوای دینی در این شبکه‌ها است.

همچنین یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا و نرم‌افزار و ایجاد محتوا با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی و ارائۀ خدمات ارتباطی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و دینی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی، بخش خصوصی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد.  

 در یک جمع‌بندی کلی باتوجه به یافته‌های این پژوهش، بین آزادی طرح مطلب در شبکه‌های مجازی اجتماعی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه ها ارتباط معنی دار وجود دارد. آزادی طرح مطلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر مثبت و معنی دار دارد.

در پایان لازم به ذکر است که بین رابطه دسترسی آسان و غیر مکان‌مند و غیر زمان‌مند بودن شبکه‌های مجازی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه‌ها ارتباط معنی دار وجود دارد، در نتیجه دسترسی آسان به شبکه‌های مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر گذار است.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان