Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@15:10:07 GMT

فراری ۵۰۰ TRC جواهری کمیاب و ارزشمند +عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۳۵۷۴

فراری ۵۰۰ TRC جواهری کمیاب و ارزشمند +عکس

یکی از ۱۹ فراری ۵۰۰ TRC اسپایدر تاریخ در مرداد ماه سال جاری حراج خواهد شد و شاید با قیمت بین ۸ تا ۱۰ میلیون دلار به فروش رود.

به گزارش مشرق، فراری در طول چند دهه گذشته خودروهای مسابقه‌ای فوق‌العاده‌ای را تولید کرده و اگرچه فقط ۱۹ دستگاه از ۵۰۰ TRC اسپایدر خط تولید کارخانه را ترک کرده‌اند اما این خودرو توانسته در رویدادهایی همچون مسابقات ۲۴ ساعته لمانز، میله میگلیا، ۱۲ ساعته سبرینگ و نوربرگ رینگ ۱۰۰۰ KM پیروزی‌های ارزشمندی به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو همچنین آخرین محصول ۴ سیلندر تاریخ فراری به شمار می‌رود.

حراجی RM ساتبیز در حال عرضه این خودروی ویژه بوده و می‌گوید ۵۰۰ TCR اسپایدر هجدهمین خودرویی است که خط تولید کارخانه را ترک کرده بود. این خودرو اندکی پس از تولید توسط کارخانه به فرانسیس پیکارد فروخته شد. او خودرو را به رنگ آبی درآورد و با آن در گرندپری پرتغال شرکت کرد و رتبه پنجم را به دست آورد. البته خرابی واترپمپ در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز باعث شد این خودرو بازنشسته شود. خودروی موردبحث در اواخر سال ۱۹۵۷ فروخته شد و در طول سال‌های بعدی در برخی رویدادهای خودرویی آمریکا همچون ۱۲ ساعته سبرینگ ۱۹۵۸ حضور یافت. پس از این رویداد بود که رنگ بدنه به سفید و قرمز با نواری قرمزرنگ تغییر پیدا کرد.

در مشخصات ۵۰۰ TRC اسپایدر آمده که اوایل دهه ۶۰ میلادی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری اصلی خودرو با مشکل مواجه شده و مالک آن را با پیشرانه ۸ سیلندر ۲۸۹ اینچ مکعبی فورد تعویض کرده است. بعدها این پیشرانه فورد نیز جای خود را به پیشرانه ۲ لیتری جدید ساخت خود فراری داده است. اگرچه این خودرو چند دهه قبل از مسابقات کنار کشیده اما در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی شاهد حضور آن در رقابت‌های میله میگلیا استوریکا و گرندپری الدتایمر بوده‌ایم. در سال‌های اخیر نیز محصول خاص فراری در چندین رویداد خودرویی همچون پبل بیچ حضور داشته است.

منبع:پدال

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت خودرو اخبار خودرو بازار خودرو فراری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب

سرهنگ منصور محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از وقوع قتل یک نفر در روزهای پایانی فروردین سال جاری در یکی روستاهای بخش گواور گیلانغرب، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی گیلانغرب با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی قاتل فراری در یکی از شهرهای استان ایلام شده و طی عملیاتی منجسم موفق به دستگیری این فرد شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب با اشاره به انتقال متهم دستگیر شده به پلیس آگاهی گیلانغرب، تصریح کرد: این فرد در بازجویی‌ها به قتل اعتراف و انگیزه‌اش را اختلافات شخصی و انتقام جویی عنوان کرد.

محمدی در پایان سخنانش از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و معرفی فرد قاتل به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

کد خبر 6091358

دیگر خبرها

  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • تاخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد- تهران
  • فیلم/ تأخیر ۵ ساعته در پرواز مشهد تهران
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • تونل فراری که زندانی ها را مستقیم به مقر پلیس برد! | تصاویر
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی