Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان در ۲۰ نقطه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مراسم‌های دعای عرفه از عصر امروز در ۲۰ نقطه مختلف استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امامزاده سید عباس (ع)، دانشگاه پیام نور، مصلای حضرت امام خمینی (ره) و مسجد امام حسن عسکری (ع)، مکان‌های برگزاری دعای عرفه در بجنورد است؛ نماز عید قربان نیز به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه در مصلای بجنورد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه مصلای بزرگ امام خامنه ای شیروان، امامزاده حمزه رضای شهر زیارت و مسجد صاحب الزمان (عج) نیز مکان‌های برگزاری دعای عرفه در شیروان است، افزود: شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۷ امروز خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: در شهرستان اسفراین نیز در امام‌زاده سید جعفر بن احمد (کوچه قند و شکر)، شهدای گمنام واقع در پارک قائم، امام‌زاده روستای کوشکی جعفر بن موسی (ع) و شهر صفی‌آباد مسجد امام رضا (ع)، مراسم محوری دعای عرفه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در شهرستان مانه و سملقان در پارک وحدت و مزار شهدای گمنام شهر آشخانه برگزار می‌شود، اضافه کرد: مراسم دعای عرفه در شهرستان فاروج نیز در گلزار شهدای شهر فاروج برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: گلزار شهدای خواجه علی ابن مهزیار شهر جاجرم، مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهر جاجرم، مسجد نور شهرک فرهنگیان جاجرم، مسجد جامع شهر شوقان، مسجد جامع شهر سنخواست نیز دیگر نقاط برگزاری دعای عرفه در جاجرم است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع و حسینیه سراب نیز محل برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان گرمه است، ادامه داد: دعای عرفه در شهرستان راز و جرگلان در گلزار شهدای راز و نماز عید قربان نیز در مسجد جامع شهر راز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: ماه ذی‌الحجه، ماه مناجات و نیایش است و اوج این نیایش هم روز عرفه است که بهترین فرصت برای استغفار به درگاه الهی محسوب می‌شود و مؤمنان می‌توانند ضمن قرائت این دعا در روز عرفه، در معنای این دعای عالی المضامین دقت نظر داشته باشند و از مفاهیم بلند آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: عید قربان از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان و یادآور بندگی خالصانه در برابر خداوند و نیز یادآور تقدیر خداوند از ایثارگری مؤمنانه است. درواقع این روز و مناسک آن سرشار از آموزه‌های تربیتی است که امیدواریم به برکت این عید سعید، روزبه‌روز شاهد وحدت بیشتر مسلمانان جهان و افزایش عزت و اقتدار امت اسلامی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی اجتماعی دعای عرفه عيد قربان برگزاری دعای عرفه مراسم دعای عرفه نماز عید قربان برگزار می شود خراسان شمالی دعای عرفه نماز عید مسجد جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک

مراسم سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری از طرف خانواده و ستاد سالگرد آن شهید در مسجد جامع نارمک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا هاشمی تهرانی به سخنرانی خواهد پرداخت.

زمان این مراسم پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع نارمک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی