Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@17:29:25 GMT

هشدار درباره پیک افزایشی کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۳۶۵۲

هشدار درباره پیک افزایشی کرونا در کشور

سید مرتضی خاتمی با تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن عید قربان و دهه ولایت اظهار داشت: متاسفانه آمار ابتلا به ویروس کرونا روند رو به رشدی دارد و اگر شیوه‌ نامه‌های بهداشتی جدی گرفته نشود آمار مبتلایان باز هم افزایشی می‌شود.

وی با بیان اینکه درخواست ما از افرادی که واکسن‌های خود را کامل تزریق نکرده اند این است که هرچه سریع‌تر سه دوز و دوز یادآور خود را تزریق کنند گفت: به طور کامل این ویروس ریشه‌کن نشده و بنابراین باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر حتی‌الامکان از تجمع طولانی در مکان‌های سربسته خودداری شود.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد : یکی از مشخصات آغاز پیک همین شرایط حاضر است که ابتدا با یک روند افزایشی ملایم آغاز می‌شود و در این شرایط وظیفه ما رعایت پروتکل‌ها است.

وی توصیه‌ای به والدین دانش‌آموزان کرد و گفت : از اولیای دانش‌آموزان درخواست این است که نسبت به تزریق کامل واکسن‌ها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی «مینو محرز» از وضعیت کرونا در تابستان امسال چه بود؟ نقشه کرونایی کشور قرمز شد/ لیست شهرهای پرخطر

47231

کد خبر 1649334

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا داروی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی