Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:12:57 GMT

جان گرفتن کرونا در کرمان/ ۲ شهرستان قرمز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۳۷۵۶

جان گرفتن کرونا در کرمان/ ۲ شهرستان قرمز شد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هر چند طی روزهای اخیر شاهد افزایش روند ابتلاء به کرونا در استان‌های مختلف کشور هستیم اما تنها چهار شهرستان در کشور هم اکنون در وضعیت قرمز هستند که سهم کرمان ۲ شهرستان است! ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند که سهم استان کرمان چهار شهرستان است و از ۱۴۲ شهرستان زرد کرونایی کشور نیز کرمان سهمی ۱۱ تایی را به خود اختصاص داده است و رنگ آبی نیز در کرمان کمرنگ‌تر از قبل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر از ۱۰ درصد مردم ماسک می‌زنند

این درحالی است که از چندی قبل اطلاع رسانی روزانه در خصوص میزان مبتلایان به کرونا در کرمان متوقف شده و آمار به صورت هفتگی اطلاع رسانی می‌شود که همین کاهش اطلاع رسانی به بی تفاوتی مردم نسبت به این بیماری منجر می‌شود.

از چندی قبل اطلاع رسانی روزانه در خصوص میزان مبتلایان به کرونا در کرمان متوقف شده و آمار به صورت هفتگی اطلاع رسانی می‌شود که همین کاهش اطلاع رسانی به بی تفاوتی مردم نسبت به این بیماری منجر می‌شود

از سوی دیگر استفاده از ماسک در استان کرمان به شدت کاهش یافته است و طبق مشاهدات خبرنگار مهر به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

متأسفانه همزمان با افزایش آمار کرونا تجمعات مختلف در حال برپایی است و کرمان شلوغ تر از همیشه شده است.

عدم استفاده از ماسک حتی به مدیران استان نیز سرایت کرده و این توهم در بین مردم افزایش یافته است که کرونا تمام شده و حتی به استفاده کنندگان از ماسک با تعجب نگاه می‌شود.

رعایت فاصله گذاری در استان کرمان نیز به کلی فراموش شده است، برگزاری دور همی ها، جشن‌های عروسی، مراسم‌های مختلف، شلوغی بیش از اندازه بازار و عدم رعایت پروتکل‌ها حتی استفاده از ماسک در بین اصناف کاملاً مشهود است.

افزایش ابتلاء به کرونا چشمگیر است

هر چند که با تزریق واکسن وضعیت شیوع کرونا در چند ماه اخیر کنترل شد اما سهل انگاری و ساده اندیشی در خصوص مهار این بیماری آمارهای ابتلاء را صعودی کرده است و روند افزایشی ابتلاء در بخش سرپایی و بستری در کرمان ادامه دارد.

با وجود تاکید مسئولان به تزریق دز یادآور کرونا اما وقتی به مراکز واکسیناسیون در کرمان که حالا ساعات کاری آنها محدود تر از گذشته شده است مراجعه کنید خبری از تزریق دز یادآور نیست و فقط به افراد بالای ۷۰ سال واکسن یادآور تزریق می‌شود.

۲۵۰ هزار کرمانی واکسن تزریق نکرده‌اند

این در حالی است که طبق گفته مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقویت ایمنی بدن و تزریق واکسن می‌تواند منجر به مهار موج احتمالی کرونا شود.

سعید صحبتی در این خصوص می‌گوید: از مردم می‌خواهیم برای تکمیل روند واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند.

از مردم می‌خواهیم برای تکمیل روند واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند

وی افزود: نیمی از افراد واجد شرایط در استان کرمان دز سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند و به همین دلیل نیز تاکید ما روی تکمیل واکسن است.

صحبتی ادامه داد: ۲۵۰ نفر در استان کرمان هنوز هیچ دز واکسنی را دریافت نکرده‌اند و همین تعداد جمعیت هم فقط یک دز تزریق کرده‌اند.

وی افزود: افرادی که سه دز واکسن را دریافت کرده‌اند و شش ماه از این زمان گذشته باید دز یادآور را تزریق کنند.

اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا الزامی است

رحمان جلالی معاون استاندار کرمان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بر رعایت نکات بهداشتی مطابق با دستور العمل های ستاد مقابله با کرونا در استان کرمان تاکید کرد.

وی از مردم خواست ضمن استفاده از ماسک، نسبت به تزریق واکسن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

وی رعایت دستور العمل ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را برای همه دستگاه‌ها ضروری دانست و خواستار نظارت در این زمینه شد.

اما کافی است به سطح شهر کرمان گذری داشته باشید، خیابان‌های مملو از جمعیت شهر کرمان هنوز هم شاهد مردمی هستند که بدون ماسک در مغازه‌های مملو از جمعیت در حال عبور و مرور هستند.

خیابان‌های مملو از جمعیت شهر کرمان هنوز هم شاهد مردمی هستند که بدون ماسک در مغازه‌های مملو از جمعیت در حال عبور و مرور هستند

برگزاری جشنواره‌های مختلف در دستور کار است و به هر کدام گذر کنید از غرفه دار تا بازدید کننده و گاه مسئولان محلی اعتقادی به زدن ماسک ندارند.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز به کلی فراموش شده و در تنها مکان‌هایی که استفاده از ماسک اجباری است بیمارستان‌ها و برخی از مراکز درمانی است.

برگزاری امتحانات حضوری در دانشگاه‌ها نیز در حالی انجام شد که حتی برخی مراقبان از ماسک استفاده نمی‌کردند و تعداد زیادی از دانشجویان نیز ماسک بر چهره نداشتند.

مسافران در گوشه و کنار شهر حضور دارند و جشن‌های عروسی و… بدون رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک برگزار می‌شود و نظارت‌ها نه انجام می‌شود و نه مردم دیگر حساسیت‌های لازم را دارند، در صورتیکه استفاده از ماسک کم هزینه اما پر بهره ترین راه برای مقابله با کرونا است.

کد خبر 5533974

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج اردبیل خراسان رضوی زلزله هرمزگان آلودگی هوا مشهد آمار کرونا حجاب و عفاف مجلس شورای اسلامی مملو از جمعیت مقابله با کرونا استفاده از ماسک استان کرمان اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • آذرخش جان یک نفر را در مردهک عنبرآباد گرفت
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!