Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:52:55 GMT

دیدار و گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و چین

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۳۸۷۵

دیدار و گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و چین

وزرای امور خارجه آمریکا و چین پس از نشست سران گروه ۲۰ در اندونزی، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز برای نخستین بار از اکتبر سال گذشته، با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این دو مقام پس از شرکت در نشست سران گروه 20 در بالی اندونزی، دیداری را با هدف ثبات و تقویت مناسبات و روابط سخت بین دو کشور و جلوگیری از تغییر سهوی رویکرد مناسبات به سمت نزاع و درگیری، برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن در آغاز دیدار خود با همتای چینی اش به خبرنگاران گفت: هیچ جایگزینی برای دیدار رو در رو و دیپلماسی وجود ندارد. در روابط پیچیده و پر اهمیت بین واشنگتن و پکن موارد زیادی برای گفتگو وجود دارد. ما به دنبال برگزاری گفتگویی موثر و سازنده هستیم.

انتظار می رود در این دیدار وزیر امور خارجه آمریکا، هشدارها به چین درباره عدم حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین را تکرار کرده و دو طرف در مورد موضوعات مورد منازعه بین دو کشور از جمله موضوع تایوان، مضوعات حقوق بشری و تعرفه های بازرگانی بحث و گفتگو کنند.

با این حال، دو طرف بر تمایل خود در حفظ روابط تاکید کرده و انتظار می رود در این گفتگو، درباره دیدار آنتونی بلینکن و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ رئیس جمهور چین طی هفته های آتی، مذاکراتی صورت گیرد.

همچنین وانگ به خبرنگاران گفت: چین و آمریکا دو کشور بزرگ هستند بنابراین برای هر دو کشور ضروری است که مناسبات عادی خود را حفظ کنند. در این برهه زمانی ما نیاز داریم تا با گفتگو با یکدیگر این اطمینان را بدست آوریم که این روابط به سمت درستی حرکت خواهد کرد.

ناتو برای نخستین بار از چین به عنوان یک چالش امنیتی نام برد

 

نشست وزرای خارجه سران گروه 20 در شهر بالی اندونزی برگزار شد و در آن مقامات آمریکایی و سران دیگر کشورها تلاش کردند تا روسیه را به دلیل تهاجم به اوکراین تحت فشار قرار دهند.

در همین حال، روز گذشته وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب در منزوی کردن روسیه در گروه بیست شکست خورده است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که بسیاری از شرکای روسیه در جریان نشست وزیران کشورهای گروه 20، با ارسال سیگنال‌های روشن، غیرقابل قبول بودن انزوای روسیه و پیامدهای منفی تحریم‌های یکجانبه را نشان دادند.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده، در جریان این اجلاس موضوع تقویت همکاری‌های چند جانبه بین کشورها و موضوع پاسخ مشترک به چالش‌ها در زمینه امنیت غذایی و انرژی بحث و تبادل نظر شد و ارزیابی‌های دقیقی از علل واقعی شوک‌های اقتصادی وجود داشت که ماهیت چندعاملی، از جمله تورم ناشی از اقدامات کشورهای غربی در پس‌زمینه همه‌گیری ویروس کرونا، بی‌ثباتی زنجیره‌های تامین فرامرزی و پیچیده‌تر شدن وضعیت ژئوپلیتیکی در جهان انجام شد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز بار دیگر به کشورهای غربی درباره پیامدهای ویرانگر تحریم‌هایشان علیه مسکو هشدار داد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خارجه آمریکا امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور