Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید یدالله حسینی گفت: با توجه به شیوع کرونا و غیرحضوری بودن آموزش‌ها در سال گذشته شاهد افت تحصیلی برخی از دانش آموزان بودیم که به همین منظور طرح جبران و تثبیت یادگیری در طول تابستان در دستور کار قرار گرفت.

این طرح برای ۱۵ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز قزوینی اجرا می‌شود

وی هدف از اجرای این طرح را تقویت بنیه علمی، کاهش افت تحصیلی، حمایت از دانش‌آموزان لازم تعلیم از جمله کودکان بازمانده از تحصیل، بدسرپرست، بی‌سرپرست، دیرآموز و تکرار پایه‌ها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دانش آموزانی که در ارزیابی‌های پیشرفت تحصیلی نیمسال دوم سطح عملکردی "قابل قبول" و "نیاز به تلاش بیشتر" داشته‌اند، در این دوره‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

 به همین منظور ۱۲ درصد از دانش آموزان مقطع ابتدایی استان در طرح جبران و تثبیت یادگیری پوشش داده شدند.

برای اجرای این طرح ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس با بیش از یک هزار و ۳۰۰ معلم در نظر گرفته شده که دانش آموزان پایه ابتدایی در ۲ دوره سه ساله اول و سه ساله دوم به صورت هفتگی آموزش خواهند دید.

این مسوول گفت: در این طرح، دانش آموزان در دوره سه ساله اول درس فارسی و ریاضی و در دوره دوم درس فارسی، ریاضی و علوم را آموزش خواهند دید.

حسینی با اشاره به رایگان بودن طرح "جبران و تثبیت یادگیری" برای تمامی دانش‌آموزان، تاکید کرد: در این مدت برای هر درس بین ۱۶ تا ۲۴ ساعت دوره آموزشی فشرده برای دانش‌آموزان واجد شرایط برگزار خواهد شد.

وی یاد آور شد: تلاش ما این است در ایام باقیمانده بخشی از افت تحصیلی دانش آموزان که در طول سال تحصیلی جاری بوده جبران شود و احساس رضایتمندی را در میان دانش آموزان و اولیای آن‌ها فراهم کنیم.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۱۳۲ هزار نفر در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی تا ششم شهریور فرصت دارند، برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.
از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی سال تحصیلی آینده ۸۰ میلیون جلد چاپ شده است.
ثبت سفارش از سه سامانه my.gov.ir، my.medu.ir و یا irtextbook.ir امکان پذیر است.
ثبت سفارش کتاب‌های پایه اول، هفتم و دهم از دهم تیر شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان