Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ برخی طرح‌ها جزو قانون بودجه است و به مجوز ماده ۲۳ نیاز دارد و باید تا پایان هفته جاری از سوی مدیران مرتبط در استان با گرفتن استعلام‌ها، پاسخ داده و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام شود و گرنه کاستی در این زمینه ترک فعل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سهم دستگاه‌های اجرایی مختلف از ردیف‌های ملی اعتباری و میزان جذب آن مشخص و در نشست بعدی اعضا شورای برنامه‌ریزی و توسعه ارائه شود.

حیدری تصریح کرد: جذب بودجه ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی تا پایان شهریورماه امسال تمدید شد و هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که نتوانند به‌ موقع نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند،کارت قرمز دریافت می‌کنند و ترک فعل از سوی مدیران مربوطه به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: سهم چهارمحال و بختیاری از صادرات غیرنفتی و میزان تحقق آن در دستگاه‌های اجرایی مرتبط مشخص و اعلام شود.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان تاکید فراوان شده است و باید پس از مشخص کردن کمبود منابع، کمیته‌ای تشکیل شود و تا ۱۰ روز آینده وضعیت این بخش برای الحاق به بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را مشخص کند.

وی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی دارای سهمیه جذب تسهیلات برای زیرمجموعه کاری خود در استان، موظفند تا نسبت به جذب ۱۰۰ درصدی این تسهیلات اقدام کنند، در غیر این‌صورت ترک فعل محسوب می‌شود.

حیدری تاکید کرد: سرکشی سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان اجرایی شده است و فرمانداران نیز باید به‌صورت میدانی بر روند فعالیت ادارات شهرستانی نظارت داشته باشند.

وی افزود: سهم و بُرش شهرستانی از اعتبارات ملی و استانی از ردیف‌های ملی، استانی و تسهیلاتی مشخص شود و فرمانداران روند جذب سریع‌تر این منابع را دنبال کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اُمیدآفرینی برای مردم را ضروری اعلام و تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن هفته دولت، طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعلام شود.

وی یادآور شد: اعتبارات موجود این‌گونه طرح‌ها براساس ضوابط قانونی تزریق و زمینه تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها در هفته دولت سال‌جاری فراهم شود.

حیدری اظهار داشت: سرکشی و بازدید سرزده پروژه‌محور از طرح‌های مختلف چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد که به‌صورت مستمر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پیگری مسائل و مشکلات مختلف چهارمحال و بختیاری از بالاترین سطح و مرجع پیگیری در کشور گفت: معاونان استاندار با حضور در شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف نسبت به سرکشی سرزده اقدام و روند امور را پیگیری می‌کنند.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: حمایت و جذب سرمایه‌گذاران مختلف و تکریم بخش خصوصی در دستور کار تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی با اشاره به لزوم افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران از این طرح به‌نظر می‌رسد تا یکی دو سال آینده برنامه توسعه گلخانه‌ای استان تا سطح ۵۰۰ هکتار اجرایی شود.

حیدری تصریح کرد: تشویق افراد برای فعال شدن در حوزه اقتصادهای خُرد و تقویت مشاغل خانگی با هدف کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت خانوارها مورد توجه قرار گیرد.

وی توسعه بخش گردشگری و تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه را ضروری دانست و یادآور شد: سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی بوم‌گردی‌ها و حذف کاغذبازی اداری در این حوزه می‌تواند به رونق گردشگری در استان منجر شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فرمانداران وضعیت توسعه بوم‌گردی‌ها، سرمایه‌گذاری و تقویت زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های استان را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با تشکیل و فعال کردن کمیسیون ماده ۱۱ محیط‌زیست (هوای پاک) نسبت به رفع مشکلات سرمایه‌گذاری مرتبط با این بخش اقدام کند.

حیدری تاکید کرد: شهرداری‌های استان نسبت به جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات اقدام و از برگشت هرگونه بودجه خوددای و جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری اقتصادی غلامعلی حیدری سودجانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری اقتصادی چهارمحال وبختیاری اقتصادی شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری دستگاه های اجرایی سرمایه گذاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حادثه اول طی اعلام مردمی خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور روستای کرتگل به شهر آلونی دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به برجا ماندن چهار مصدوم در این حادثه، ادامه داد: نیروهای امدادی پس از ارزیابی و تثبیت صحنه حادثه و مصدومین و انجام اقدامات کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی آن‌ها را به مرکز درمانی منتقل کردند.

مثنوی با اشاره به وقوع حادثه دوم مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی سنگین با تراکتور در نزدیکی سه راه گوشکی، عنوان کرد: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دو مصدوم در برداشت که یک نفر از مصدومین به‌صورت سرپایی درمان و مصدوم بعدی نیز به مرکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 6090509

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه