Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پیش از اینکه موضوع پرداخت وام اعتباری سهام عدالت مطرح شود، دو بانک ملی و تجارت اقدام به صدور کارت اعتباری سهام عدالت می‌کردند که مبلغ آن، هفت میلیون تومان بود.

به گفته نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار نیز، هر بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد، می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام آن‌ها را به‌عنوان وثیقه بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همان صورت که اکنون کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک‌ها به مشمولان این سهام اختصاص پیدا کرده است.

همچنین بر اساس اعلام مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اواسط اسفندماه سال ۱۴۰۰، سهامداران عدالت، صاحبان ETF و همچنین اوراق بدهی می‌توانند از اولین ماه سال ١۴٠١ اقدام به دریافت وام کنند. بنابراین، صاحبان اوراق بهادار می‌توانند از این طریق و با وثیقه قرار دادن اوراق خود و بدون نیاز به ضمانت دیگری، از شبکه بانکی وام دریافت کنند.

به گفته وی، قرار بر این است که از فروردین ۱۴۰۱ با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این امکان فراهم شود تا اوراق بهادار، سهام و تمام دارایی‌های مالی در بازار مالی بتوانند پشتوانه و توثیق وام‌های بانک به صورت الکترونیکی قرار گیرند.

شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟

همه اشخاص حقیقی، از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.

سهامداران باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده، مراحل احراز هویت را طی و سپس در بانک ثبت‌نام کنند.

متقاضیان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت پس از ثبت‌نام در سجام، باید اقدام به بازگشایی حساب در دو بانک ملی و تجارت کرده و از طریق اپلیکیشن‌های دو بانک (ایوا و زمرد) اقدام به ثبت‌نام کنند.

مبلغ وام، ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت افراد است.

همچنین سهامدارانی که متقاضی دریافت کارت اعتباری سهام عدالت هستند، باید پیش از ورود به سامانه بانک حتما تغییر کارگزاری ناظر را در پرتفوی سهام عدالت خود فعال کنند.

شرایط بازپرداخت وام سهام عدالت چیست؟

با توقیف سهام و فروش حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت توسط اشخاصی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، افراد دیگر قادر به دریافت کارت اعتباری نیستند.

اگر سهامداران عدالت بتوانند تا یک ماه مبلغ را به بانک بازگردانند، این مبلغ قرض‌الحسنه خواهد بود. اما اگر از یک ماه عبور کرد و قادر به بازپرداخت وام نبودند، این اعتبار به تسهیلات سه ساله تبدیل خواهد شد.

نرخ سودی که برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت در نظر گرفته شده ۱۸درصد است، اما اگر مشمولان تا پایان ماه اول مبلغ کارت را تسویه کنند، هیچ سودی از آنها دریافت نمی‌شود.

چنانچه سهامداران نتوانند به تعهدات خود در قبال بازپرداخت مبالغ کارت‌های اعتباری عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می‌رسد.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر وام سهام عدالت اخبار مرتبط نحوه دریافت وام با سهام عدالت / صدور کارت اعتباری سهام عدالت ادامه دارد؟ ۱۴۰۱/۲/۵ با سهام عدالت چگونه وام بگیریم؟ ۱۴۰۱/۲/۴ با سهام عدالت چقدر وام می دهند؟ ۱۴۰۱/۱/۴ سهام عدالت گرو بگذارید، وام بانکی بگیرید ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ وام سهام عدالت؛ وعده‌ای که محقق نشد ۱۴۰۰/۱۱/۳ شرایط دریافت وام سهام عدالت چیست؟ ۱۴۰۰/۹/۲۷ آخرین ویدیو ها یک استقبال عجیب؛ سان نظامی برای ورود فرماندار سوادکوه به یک روستا! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۱۰:۵۳ گوشی قاپی در ترافیک تهران! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۱۰:۳۶ صالح آبادی خبر داد: عزم مشترک ایران و روسیه برای حذف دلار و یورو + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۲۳:۴۷ چند ایده کاربردی برای ایجاد نظم در منزل + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۲۳:۴۰ ماجرای خواستگاری پیرزن ۷۰ ساله از سعید معروف! +فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۷ ۲۲:۱۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۱۲ شاخص کل از سبز به قرمز / کاهش چشم گیر ارزش معاملات در بین‌التعطیلین ۱۱:۰۹ چگونه با سهام عدالت وام بگیریم؟ + مبلغ تسهیلات ۱۱:۰۶ قد افراد با انواع بیماری ها چه ارتباطی دارد؟ ۱۱:۰۵ اجبار استفاده از ماسک در شهرهای قرمز و نارنجی ۱۱:۰۱ ذوب آهن اصفهان گواهینامه همولوگیشن را دریافت کرد ۱۰:۵۳ قیمت دلار امروز ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱ ۱۰:۵۳ یک استقبال عجیب؛ سان نظامی برای ورود فرماندار سوادکوه به یک روستا! + فیلم ۱۰:۴۹ پیک دوم اومیکرون در راه است؟ ۱۰:۴۸ تقاضای وجه بیشتر به ازای معاملات با کد رهگیری، تخلف است ۱۰:۴۵ واکنش اسکوچیچ به جنجال بزرگ شاگردانش + عکس ۱۰:۴۳ افزایش هوش کودکان با چند راهکار ساده ۱۰:۴۲ تقابل ۵۵ بازیکن برای ۲۶ بلیت جام جهانی ۱۰:۳۹ قیمت مسکن یا اجاره بها؛ کدام یک حباب دارد؟ ۱۰:۳۹ خرافات عجیب فوتبالیست های دنیا ۱۰:۳۴ تمدید تامین برق نامحدود شبانه برای صنایع فولادی و سیمانی ۱۰:۲۵ قیمت دام زنده عید قربان در تهران اعلام شد ۱۰:۲۵ وضعیت جاده چالوس امروز ۱۰:۲۰ هشدار؛ به این شهرهای ایران سفر نکنید ۱۰:۱۹ دندان پزشکان چقدر مالیات دادند؟ ۱۰:۱۴ با این شغل سلامت روان خود را تضمین کنید! ۱۰:۰۸ هشدار وقوع گرد و خاک در ۱۳ استان ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۱۰۰ متری شرق تهران چند؟ ۰۹:۴۶ ایلان ماسک از خرید توییر منصرف شد! ۰۹:۴۰ بیت کوین در نیمه کانال ۲۱ هزار دلاری ۰۹:۳۷ بانک اقتصادنوین برترین بانک بورسی در رشد درآمدهای مشاع ۰۹:۲۶ اقبال بورس به خودروساز جدید!/ رشد یک هزار و ۱۴۱ واحدی شاخص کل ۰۹:۰۷ قیمت وام مسکن چقدر شد؟ ۰۹:۰۵ آخرین مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۰۹:۰۳ اختلاف در تیم ملی قبل از جام جهانی به رسانه قطری رسید + عکس ۰۹:۰۰ قیمت نفت افزایش یافت ۰۸:۵۵ توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو ۰۸:۵۰ انگیزه قتل شینزو آبه مشخص شد ۰۸:۴۶ انهدام یک تیم مسلح تروریستی در شمال غرب کشور توسط رزمندگان اسلام ۰۸:۱۵ ابتلا به وبا در چه صورت منجر به مرگ می شود؟ ۰۷:۳۰ ۶ شب اقامت در هتل های آنتالیا چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۰۰:۵۶ مجازات زنان بی حجاب پس از مرگ چیست؟ ۰۰:۴۷ ویژگی دوست خوب؛ دوست واقعی به کی میگن؟ ۰۰:۳۸ فال ابجد روزانه امروز شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۲۳:۵۶ مصطفی تاجزاده بازداشت شد ۲۳:۴۷ صالح آبادی خبر داد: عزم مشترک ایران و روسیه برای حذف دلار و یورو + فیلم ۲۳:۴۲ رژیم غذایی یک روزه برای کاهش وزن بعد از پرخوری ۲۳:۴۰ چند ایده کاربردی برای ایجاد نظم در منزل + فیلم ۲۳:۱۹ چرا اومیکرون واکسن ها را شکست می دهد؟ ۲۳:۰۴ آدم هایی که به درد دوستی نمیخورن ۲۲:۵۰ رییسی: حق مردم است کە از تورم های اقتصادی نگران و ناراحت باشند / میدان دولت ما میدان حرف و ادعا نیست ۲۲:۴۷ گیاه مورد علاقه ابوعلی سینا را بشناسید ۲۲:۴۴ میوه ای تابستانی که چربی دور کمر را به سرعت آب می کند ۲۲:۴۰ آخرین رنگ بندی کرونا در کشور؛ تهران به رنگ زرد بازگشت ۲۲:۳۲ بیگانگان به زمین پیام‌ ارسال کردند! ۲۲:۲۳ واکنش فدراسیون به دو دستگی بازیکنان تیم ملی/ ماجدی: مقابل هرگونه حاشیه سازی ایستادگی می کنیم اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام سهام عدالت کارت اعتباری سهام عدالت وام سهام عدالت سهام عدالت اوراق بهادار دریافت وام ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، باعنایت به دستورالعمل شماره 468/03 به تاریخ 5 اردیبهشت 1403 معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شفاف سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، از تاریخ 30 فروردین سال 1403 حداکثر تراکنش خرید از هرکارت متعلق به مشتری حقیقی، از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال  و مجموع تراکنش‌های انجام شده کارتی در کل شبکه بانکی نیز روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید