Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام منصور باقربیک اظهار داشت: در زاهدان در چهار نقطه محوری کهف الشهدا، کوهستان پارک (شهدای گمنام)، مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و مسجد فاطمه المعصومه (س) این مراسم برگزار می‌شود البته در کنار این چهار مراسم در محل‌هایی به مثل مدرسه معارف، مساجد و هیأت‌های دیگر نیز این دعا قرائت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن دعوت برای شرکت در این مراسم معنوی و تبریک عید سعید قربان، بیان کرد: عید قربان، یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است و پس از اقامه نماز عید، قربانی کردن، یکی از اعمال مستحب مؤکد است و کسی که از نظر مالی مشکلی نداشته باشد که به شخصه و کسی که با شرایط اقتصادی امروز دچار تنگناهایی هست می‌تواند به صورت جمعی اقدام به خرید دام و قربانی آن کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: براساس روایاتی که داریم، یک سوم قربانی مال خود خانواده، یک سوم هم باید در بین همسایگان و بخش سوم در بین فقرا تقسیم شود.

وی اظهار داشت: انجام صله رحم، دعا کردن، رسیدگی به فقرا از دیگر اعمالی است که برای این ایام مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام باقربیک افزود: دعای عرفه که منتسب به امام حسین (ع) است و همه ساله روز قبل از عید قربان توسط حجاج بیت الله الحرام در صحرای عرفات خوانده می‌شود و خواندن آن در هر جای دیگری با فضائل زیادی همراه است.

وی با اشاره به اهمیت روز عرفه گفت: روز عرفه در معارف دینی ما به نام عیدالله اکبر یا عید اعظم نامگذاری شده و یکی از روزهای بسیار با عظمت در طول سال است، اهمیت روز عرفه از این جهت است که پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در روایات فرموده‌اند، اگر کسی نتوانست از برکات و فضائل ماه مبارک رمضان بهره‌مند شود، صبر کند تا به روز عرفه برسد.

کد خبر 5534120

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان دعای عرفه زاهدان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج اردبیل زلزله هرمزگان خراسان رضوی آلودگی هوا آمار کرونا مشهد عید سعید قربان حجاب و عفاف روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان

 عمره گزاران استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • گوشه‌هایی از مراسم پرفیض دعای ندبه در امامزاده بهلول (ع) خوی + تصاویر
  • نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون بسیج سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد