Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به نقل از رسانه های خبری کابل، منابع محلی در ولایت بامیان می‎گویند که طالبان در این ولایت دو حلقه‌ ماین بشکه‌ای را که برای کشتن ملا عبدالله سرحدی، والی این گروه کارگذاری شده بود، خنثی کرده‌اند. به گفته‌ منابع، این ماین‌ها به روزهای چهارشنبه و پنج‌‌شنبه (۱۵ و ۱۶ سرطان) از نزدیک یک مسجد کشف شده است. منبع گفت که ماین نخست، از زیر یک پل‌ در نزدیکی مسجد جامع روستای "تولواره" در مرکز بامیان و ماین دومی سپس، از پشت محراب این مسجد کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع می‌گوید که در پیوند به کارگذاری این ماین‌ها شش نفر نیز از سوی طالبان بازداشت شده‌اند. آنان ساکنان ولسوالی غندک ولایت بامیان هستند. غندک از ولسوالی‌هایی است که از سوی طالبان ایجاد شده است. در گذشته این ولسوالی بخشی از ولسوالی شیبر بامیان بود. طبق اطلاعات منابع، این افراد برنامه داشتند که روز گذشته (جمعه ۱۷ سرطان) با انفجار ماین‌های بشکه‌‌ای، ملا عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان را هنگام ادای نماز جمعه ترور کنند. منابع می‌گویند افرادی که به‌اتهام ریختن طرح کشتن والی طالبان در بامیان بازداشت شده، وابسته به "نیروهای خیزش مردمی در پنجشیر" به فرماندهی احمد مسعود است. نیروهای خیزش مردمی در پنجشیر تاکنون در این زمینه چیزی نگفته‌ است. از سویی هم، گفته می‌شود که طالبان در یک ماه اخیر دست‌کم ۵۰ نفر از جوانان ولسوالی غندک را که در صفوف این گروه بودند، اخراج کردند. افراد برکنارشده عمدتأ تاجیک‌تبار هستند و گفته می‌شود از سوی طالبان پشتون‌تبار کنار گذاشته شده‌اند. با این حال‌ گمانه ‎زنی‌هایی وجود دارد که گویا افراد برکنارشده می‌خواستند والی طالبان در بامیان را به قتل برسانند. عبدالصبور فرزان سیغانی، سخنگوی والی طالبان در بامیان اما این گمانه‌زنی‌ها را رد می‌کند. باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان بامیان نیروهای خیزش مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت کیومرث پوراحمد از کشتن خودش

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 کیومرث پوراحمد مدتی پیش از مرگش در گفت و گویی با سجاد آوینی از مرگش در زمانی گفته بود که دیگر نتواند فیلم بسازد. این بخش را در این زمان که خواهر و دختر کیومرث پوراحمد از قتلش می‌گویند را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • روایت کیومرث پوراحمد از کشتن خودش
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات