Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، پیش از این شهرستان های شیروان، اسفراین، فاروج و رازوجرگلان در وضعیت رنگبندی زرد کرونایی قرار داشت که با روند افزایشی مبتلایان در استان براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت.

شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و گرمه نیز در همان وضعیت آبی باقی ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستری ۳۸ بیمار کرونایی 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این زمینه اظهار داشت: بستری ۱۴ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

دکتر سید جواد پورنقی با درخواست از شهروندان بر رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی، یادآور شد: همچنان توصیه می‌ شود که پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه واکسیناسیون را جدی بگیرید.

وی یادآور شد: افزون بر ۹۸ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۶۰ درصد نیز دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند.

خراسان شمالی که تاکنون ۶ موج از این بیماری همراه با روزهای سیاه و تلخ کرونایی را پشت سر گذاشته که در ماه های اخیر با تسریع واکسیناسیون عمومی تثبیت و کنترل این بیماری قرار گرفته بود، ولی بر باور بسیاری از کارشناسان و مسوولان حوزه سلامت ادامه این روند نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دُز سوم است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۲۰ نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید