Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌های رسیده امروز در شهر‌های مهاباد، پیرانشهر، نقده، بوکان، سردشت و اشنویه نماز عید قربان اقامه شد؛ اعلام عید قربان شب گذشته از سوی ماموستا‌های مساجد مناطق شهری و روستایی شهر‌های مختلف انجام شده بود.

ادارات دولتی در این شهر‌ها باز و کارمندان در محل کار خود حضور دارند، ولی بازار و مغازه‌های این شهر‌ها تعطیل است و مردم پس از اقامه نماز، برای تبریک عید دسته دسته به منازل همدیگر می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که دارای آداب و رسوم خاصی میان مسلمان به خصوص در میان اهل سنت است. به طوری که اهل تسنن از چند روز قبل خود را آماده برگزاری باشکوه این روز بزرگ می‌کنند.

با این حال بررسی خبرنگاران از استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و کردستان که هموطنان سنی مذهب زندگی می‌کنند، نشان می‌دهد که امروز نماز عید در این مناطق برگزار نشده است.

در زاهدان، مولوی عبدالحمید روز جمعه - ۱۷ تیرماه - در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی این شهر اعلام کرد که نماز عیدقربان روز یکشنبه ۱۹ تیر اقامه خواهد شد.

در شهر سنندج نیز اگرچه بانگ الله اکبر از مساجد این شهر به گوش می‌رسد و در مساجد مجلس قرائت قرآن برپاست، اما اعلام شده که نماز عید فردا اقامه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقامه نماز عید سعید قربان نماز عید عبادی دینی عید قربان نماز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیکر مرحومه معصومه حائری همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام (ره) امروز با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه (س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900309

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد