Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حبیب‌اله جان‌نثاری معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره مهارت آموزی به سربازان گفت: خدای قادر و معتال بهترین دوران عمر انسان را جوانی قرار داده است یعنی جوانی گل زندگی هر کسی است. طبیعتا جوانان در سربازی وقت آزادی دارند و از محیط خانواده می‌خواهد وارد اجتماع شود و سربازی حلقه واسط بین خانواده و جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این حلقه واسط نیروهای مسلح هستند، ادامه داد: امروز نیروهای مسلح مصمم هستند که جوان را در حوزه‌های مختلف از جمله دینی، انقلابی و ... تربیت کنند و آموزش دهند و مهارت شغلی را به او بیاموزند تا وقتی وارد عرصه اجتماع می‌شود با فضای مهارت آموزی، رفتار اجتماعی، سلسله مراتب آشنا باشد.

بیستر بخوانید: 

امکان زیارت عتبات برای مشمولان سربازی فراهم شد | تسهیلات ویژه سازمان وظیفه عمومی فراجا  هشدار به کنکوری‌های مشمول سربازی | آیا امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود دارد؟

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی تصریح کرد: فضای امروز نیروهای مسلح فضایی است که جوان در آن فضا تجهیز شده و آماده و تربیت برای عرصه به ورود به اجتماع می‌شود. فراجا نیز یکی از سازمان‌های نیروهای مسلح هستیم و در همه مراکز اجرایی و آموزشی نیروهای مسلح زیرساخت‌ها فراهم شده و کارگاههای مهارت آموزی در همه مراکز آموزشی و همه محیط‌های خدمت آماده شده است و در طول خدمت سربازان مهارت می‌آموزند.

سردار جان نثاری خاطرنشان کرد: در مراکز انتظامی و در رده‌های خدمتی متناسب با شرایط محیط واقعی کار، کارگاه برای مهارت آموزی داریم. سربازان بعد از آموزش به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی و مدرک اخذ می‌کنند و پس از پایان خدمت نیز می‌توانند با دریافت وام اشتغال یک شغل برای خود راه اندازی کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان نیروهای مسلح باید فضا و زیرساخت ایجادکنیم و ما باید جوان را با فراهم کردن این زیرساخت‌ها توانمند کرده و به جامعه تحویل دهیم.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی همچنین درباره آموزش به سربازان برای حضور در نقاط صفر مرزی و… گفت: همه برنامه‌های آموزشی ما در نهایت توانمندسازی سرباز است. با توجه به این آموزش‌ها سربازان که در بخش‌های مختلف خدمت می‌کنند صدها ماموریت موفق را انجام می‌دهند.

سردار جان نثاری خاطرنشان کرد: همه سربازان آموزش‌های رزم مقدماتی را فرامی گیرند و سربازانی که در پلیس‌های مختلف مشغول به خدمت می‌شود طبیعتا دوره‌های تخصصی ماموریت‌های محوله را فرامی گیرد و بعد از آن وارد عرصه ماموریتی می‌شود و صرفا با فراگرفتن آموزش‌های عمومی وارد کار در پلیس‌های تخصصی نمی‌شود.

کد خبر 689291 برچسب‌ها سربازی مهارت‌ها شغل سربازی - مشمولان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سربازی مهارت ها شغل سربازی مشمولان نیروهای مسلح مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند

مهرداد عظیمی در مراسم روز جهانی کارگر در سنندج اظهار داشت: پس از تصویب اساسنامه سازمان فنی و حرفه ای پس از چند دهه، براساس یکی از بندهای آن، تمام دستگاه‌های دولتی مکلف اند بخشی از بودجه عمرانی سالانه خود را صرف آموزش مهارت‌های کارگران دهند که عدد قابل توجهی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور عظیمی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی آمار صدمات حین کار در کشور ادامه داد: در واگذاری امر آموزش به بخش خصوصی رشد ۱۱۴۰ درصد داشته ایم.

 وی با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب مردمی است و اقتصاد هم باید در دستان کارگران و کارفرمایان راهبری شود.

عظیمی بیان کرد: هر میزان از اقتصاد دولتی فاصله بگیری و شرایط مشارکت مردم در امورات اقتصادی موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: کردستان و مردمان قهرمانش صفحات زرینی از تاریخ پرافتخار را به نام خود به ثبت رساندند و ایران به وجود کردستان افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن سرمایه نیرو‌های انسانی است، گفت: باید الگو‌های موفق را به کشور تحویل دهند.

عظیمی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های بخش استان معرفی درست و حرفه‌ای ظرفیت‌های استان است، ادامه داد: استاندار کردستان شجاعانه با استفاده از ظرفیت‌های سنتی و آیینی، تلاش دشمن برای بدنام کردن این استان را خنثی می‌کند.

در این مراسم از کارگران برتر تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج