Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: برای تامین هزینه هشتاد هزار میلیارد تومانی انتقال آب خلیج فارس، پیشنهاد اختصاص منافع یکی از معادن بزرگ استان به این امر حیاتی که مهم ترین راهبرد استان است داده شده که البته تحقق آن منوط به حمایت و اخذ مصوبه های لازم از دولت است.

وی مهمترین برنامه حوزه کاری استان را همین انتقال آب اعلام کرد و اظهار داشـت: در صورت فراهم شدن شرایط و اجرایی شدن آن، مردم تلاشگر یزد می توانند حتی تا ۲ سال آینده شاهد رسیدن آب خلیج فارس به استان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی شرکت هواپیمایی "یزد ایر" در استان 

وی یکی دیگر از اقدامات استان که با رایزنی های زیاد با مسوولان ذیربط محقق شده را عقد قرارداد با شرکت ماهان برای خرید چند فروند هواپیمای مسافری اختصاصی برای استان اعلام و تاکید کرد: این، اقدامی بی‌سابقه در استان یزد به شمار می آید که برای حوزه گردشگری استان حیاتی و راهبردی است.

صالحی با تاکید بر تامین هزینه های این اقدام از سوی استان اضافه کرد: شرکت هواپیمایی "یزد ایر" در اوایل پاییز رسمیت می یابد که این تحولی چشمگیر برای حوزه خطوط هوایی استان است.

اجرای طرح ابتکاری و بی‌سابقه سند تحولی استان یزد

وی تهیه سند تحولی استان برای سالجاری را از دیگر اقدامات اخیر اعلام کرد و با بی سابقه خواندن اجرای این طرح ابتکاری در ۴۰ سال گذشته مبنی بر داشتن برنامه مدون و عملیاتی برای سال کاری یادآور شد: این سند چشم انداز، تحولات استان در سال ۱۴۰۱ را در ۱۰ محور اولویت دار تبیین کرده و قرار است فازهای بعدی این سند و سندهای تحولی شهرستانها نیز در آینده بسیار نزدیک رونمایی شود.

وی تاکید کرد: این اقدام، اقدامی ابتکاری و نوآورانه در سطح کشور است.

پیگیری خرید واگن‌های جدید قطار برای یزد

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد گفت: با پیگیری های استاندار و رایزنی با مسوولان راه آهن کشور، یک قطار به مسیر یزد به تهران نیز اضافه خواهد شد ضمن آنکه طرحهای دیگر ریلی در دستور است که در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد.

وی همچنین گفت: خرید واگن های قطار سریع السیر و مناسب با شان مردم استان نیز از برنامه هایی است که به صورت استانی در حال پیگیری است که امیدواریم بتونیم اخبار خوبی را در این رابطه به مردم استان اعلام کنیم. 

واریز یکهزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به حساب استان 

وی در ادامه یادآور شد: برای اولین بار در طول سالهای پس از انقلاب با پیگیری شبانه روزی استاندار یزد، یکهزار میلیارد تومان به صورت نقد از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به حساب استان واریز شد که اقدامی بی سابقه است.

وی از پیگیری ها برای راه اندازی عملیاتی قطار یزد -اقلید تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد که ارتباط ریلی میان مثلث گردشگری ایران یعنی استان های یزد، فارس و اصفهان را برقرار می کند.

اجرای خط پدافندی آب

وی اجرای خط پدافندی آب را از دیگر اقدامات و ابتکارات بسیار مثبت استان در این دولت اعلام کرد و اظهار داشت: این خط می تواند تاب آوری استان یزد برای تامین آب شرب را در مواقع بحران و اضطراری از ۲۴ ساعت به ۱۰ روز افزایش دهد.

به گفته وی قرار بود این طرح، هشت ماهه اجرایی شود که با اقدامی جهادی دست اندرکاران امر به ۲ ماه کاهش یافت و در آینده بسیار نزدیک عملیاتی می شود.

وی هزینه اجرای این طرح را قریب به یکهزار میلیارد تومان اعلام کرد.

برچسب‌ها یزد آبیاری اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد آبیاری اردکان یزد آبیاری اردکان بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • مالک جدید، نام باشگاه فوتبال استقلال را عوض کرد
  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند