Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@06:13:24 GMT

معابر نجف‌آباد آرام‌سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۴۹۸۰

معابر نجف‌آباد آرام‌سازی می‌شود

سرپرست مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری نجف‌آباد گفت: با توجه به افزایش صددرصدی آمار تصادفات جرحی و فوتی در این شهر، شهرداری مکلف به اجرای مصوبات قبلی شورای ترافیک شهرستان و اجرای طرح‌های آرام‌سازی است.

میثم کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش صددرصدی آمار تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهر نجف‌آباد به‌ویژه تصادف اخیر دو دستگاه موتورسیکلت در کمربندی شمال شهر که منجربه فوت سه نفر در صحنه تصادف و مجروح شدن دو نفر دیگر شد، با دستور ویژه استانداری جلسه شورای ترافیک شهرستان با حضور رئیس پلیس راهور استان به ریاست فرماندار ویژه شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس اعلام نظر رئیس پلیس راهور شهرستان نجف‌آباد، تعدادی از مصوبات قبلی شورای ترافیک ازجمله طرح‌های آرام‌سازی شامل سرعت‌کاه‌ها و سرعت‌گیرها تاکنون اجرایی نشده است، بر همین اساس شهرداری مکلف به اجرای این مصوبات شد.

سرپرست مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری نجف‌آباد خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای اجرای مصوبات شورای ترافیک و به منظور تأمین ایمنی شهروندان به‌ویژه عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، موظف شد نقاط پرتصادف و ناایمن را برای پیشگیری از وقوع حوادث دلخراش شناسایی کند.

کاظمی تاکید کرد: پس از شناسایی نقاط پرتصادف و ناایمن، شهرداری باید در اسرع وقت نسبت به اجرای سرعت‌کاه‌ها با هماهنگی و جزئیات مورد تأیید رئیس پلیس راهور، اقدام کند.

کد خبر 586967

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نجف آباد شهرداری نجف آباد شهر تاریخی نجف آباد ترافيک ترافیک شهری شورای ترافیک پروژه هاي عمراني شهرهاي ايران شهرداری ها شهرداری حوادث ترافیکی روان سازی ترافیک طرح روان سازی ترافیک سرعت كاه سرعت گير هاي شهري مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای ترافیک نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت

 شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

 افندی‌زاده اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود. 

 گفتنی است؛ بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور