Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@08:04:36 GMT

مراسم دعای عرفه در اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۵۲۵۳

مراسم دعای عرفه در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز شنبه با اعلام این خبر گفت: این آیین معنوی امروز ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در محل مصلی امام خمینی (ره) اردبیل برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام حسین نوری، به عنوان سخنران، رئوف فنی اصل و اباصلت ابراهیمی به عنوان ادعیه‌خوان و عبدالله داداشی مداح مراسم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این روز را بزرگترین نعمت الهی بر بندگان دانست و افزود: دعای پرفیض عرفه، زمینه‌ساز تجلی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است که دل‌های بندگان الهی از شوق و خشیت خاضع گشته و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به فضیلت دعا و تضرع به درگاه الهی اظهار کرد: دعا وسیله نزدیکی مخلوق با آفریدگار و زمینه‌ساز آرامش روح و روان انسان است؛ اینکه انسان همواره در دعا تمام نگاه خویش را فقط به معبود متوجه می‌سازد و از غیر او چشم می‌پوشد، در واقع نوعی یگانه‌پرستی و دوری از شرک را تمرین کرده و یکتاپرستی را به‌عنوان شرط اول مسلمانی به منصه ظهور می‌رساند.

وی بصیرت‌افزایی را از برکات دعا و نیایش برشمرد و اضافه کرد: دعا و نیایش در حوزه شناختی تاثیر شگرفی در خداشناسی، خودشناسی، مسئولیت‌شناسی و بصیرت‌یابی دارد، در حوزه عاطفی موجب افزایش احساس آرامش، تقویت دلبستگی به خدا، بالا بردن احساس حرمت خود و رشد و تعالی می‌شود، در حوزه رفتاری منشا اصلاح و تغییر رفتار، خیررسانی و شفابخشی بوده و با پیشگیری از غفلت عامل پیدایش بصیرت و روشنایی در دل و تاثیرناپذیری از وسوسه‌های شیطانی است.

جعفرزاده در تبیین آثار تربیتی دعای عرفه گفت: دعای عرفه به رشد، تربیت و سلامت معنوی و فضایل اخلاقی انسان‌ها کمک کرده و از سقوط آنان در منجلاب ناهنجاری‌ها، آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی پیشگری می‌کند و شناخت خدا، شناخت هستی، خودشناسی، شناخت تعلیم و تربیت الهی و شناخت خود و در مقام ایثار و خدمت به افراد اجتماع برآمدن، از مهمترین آثار تربیتی این دعای پرفیض است.

وی به اهمیت اعیاد ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و ادامه داد: ۲ عید مهم قربان و عرفه از ارکان عملی اسلام در آیین مقدس حج است، همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند، در این روز مسرور شده، برای محرومان اطعام کرده و به همدیگر هدیه می‌دهند و در این میان بهترین و عمیق‌ترین دعایی که از امامان (ع) به ما رسیده است، دعای عرفه امام حسین (ع)، سرشار از معرفت و عشق به درگاه باری‌تعالی است.

برچسب‌ها دعای عرفه استان اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دعای عرفه استان اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی دعای عرفه استان اردبیل سازمان تبلیغات اسلامی دعای عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی

مراسم گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه شهرستانی و کشوری خوی با حضور فرماندار ، مسئولین شهرستانی و معلمان در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی بوتراب برگزار شد .

کریم علی نژاد فرماندار ویژه خوی در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر شهدای معلم گفت:
معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی بوده و راه انبیا را طی نموده و در تربیت نیروی انسانی در جامعه نقش کلیدی دارند به همین خاطرتکریم آنان وظیفه همگان می باشد.
علی نژاد به خدمت معلمان در مناطق صعب‌العبور اشاره کرد و گفت : 
معلمان در سخت‌ترین شرایط اقلیمی و آب و هوایی ونقاط و موقعیت های جغرافیایی جهت تربیت فرزندان میهن اسلامی تلاش می کنند تا بچه های این کشور را به آگاهی و کمال برسانند .

وی به تاثیرگذاری معلمان در توسعه جامعه اشاره کرد و گفت : معلمان تاثیرگذارترین قشر در توسعه فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی جامعه بوده و حضور فعال دارند بطوری که در  تربیت نسلی انقلابی در دوران های مختلف موفق بوده و مبین آن جوانانی است که از اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس و تا حال پای کار انقلاب حاضر بوده و هستند. 

وی تاکید کرد: معلمان بعنوان افسران سپاه پیشرفت در خط مقدم تربیت نسل انقلابی می باشند و امروز پیشرفت های کشور درتمامی عرصه های علمی، کشاورزی، موشکی،پزشکی و ....مدیون این عزیزان است.

فرماندار خوی معلمان را به مثابه آیه های قرآن همان  مقام محسنین دانست و گفت: معلمان بهترین مصداق آیه محسنین هستندچرا که معلمی یعنی از خود گذشتی یعنی ایثار و فداکاری برای دیگران است و این مقام معلم است.
علی نژاد به حضور پرشور معلمین در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود :
بیشترین شهدای دفاع مقدس را شهدای فرهنگی و دانش آموز شامل می شود بطوری که معلمان با شاگردانشان در جبهه همرزم شدند و فضای درس و مشق را به کنار توپ و تانک بردند تاسرمشق جهاد را به طور عملی به شاگردانشان املا کنند.

فرماندار خوی در پایان سخنان خود گفت : معلمان با نشان دادن راه درست و تفکر انقلابی به مثابه آیه یخرجونهم من الظلمات الی النور انسان ها را از تاریکی ها به سمت نور سوق می دهند.
در ادامه مراسم گرو تواشیح خاتم الاوصیاء آموزش و پرورش سرود 
همتایان معلم را اجرا نمودند .
در پایان مراسم معلمان نمونه مورد تجلیل قرار گرفتند .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • معلم میراث‌ دار انبیا در تعلیم و تربیت و انسان‌سازی
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • گوشه‌هایی از مراسم پرفیض دعای ندبه در امامزاده بهلول (ع) خوی + تصاویر
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • محفلی به نام شهدا در شهر شاهدیه
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است