Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، به فاصله یک روز مانده به عید سعید قربان عید فضیلت و بندگی زنجانی‌ها به پیشواز این روز بزرگ رفتند.

از ساعات اولیه صبح امروز خرید دام برای قربانی کردن در روز عید سعید قربان آغاز شده و با خریدهای شب عیدی، شهر حال و هوای دیگری به خود گرفته است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری زنجان از فعالیت 2 روزه میدان احشام به مناسبت عید قربان خبر داد و گفت: میدان احشام در روز جاری تا ساعت 17 و فردا نیز از ساعت 8 تا 13 ظهر آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی مهاجری ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: با توجه به اینکه بیماری‌های واگیردار همچون تب کریمه کنگو و سایر بیماری‌های واگیردار در عرضه غیر بهداشتی دام به انسان منتقل می‌شود و همچنین در کشتارگاه‌های غیرمجاز ضایعات دور ریز احشام در محیط زندگی شهروندان رها سازی شده و سلامتی آنها را به خطر می‌‎اندازد، به همین خاطر عرضه دام صرفا در میدان احشام انجام می‌شود و در سطح شهر هیچ پایگاهی وجود ندارد.

 

فعالیت میدان احشام در روز عید قربان
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری زنجان تصریح کرد: 8 نفر از کارکنان سازمان و 4 نیروی کمکی از ساعت 8 صبح امروز در میدان احشام به شهروندان خدمت‌‎رسانی می‌کنند، اما به علت تردد ماشین‌های شخصی جاده آماده‌گاه و خود میدان بسیار شلوغ شده است.
مهاجری با اشاره به اینکه فرآیند وزن‌کشی دام‌ها روی باسکول کمی زمانبر است و همین امر موجب ازدحام جمعیت در میدان شده است، اضافه کرد: میدان تا ساعت 17 امروز فعالیت دارد و از شهروندان می‌خواهیم که در خرید عجله نکنند.
وی با اشاره به اینکه معمولا عرضه و تقاضای دام در ساعت اولیه روز بیشتر بوده و اگر دامی به فروش نرسد داخل غرفه‌ها نگهداری می‌شود و روز بعد به فروش می‌رسد، گفت: به همین خاطر فردا نیز از ساعت 8 صبح تا 13 نیز میدان احشام باز است و شهروندان می‌توانند دام مورد نیاز خود را تهیه کنند.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری زنجان همچنین از شلوغی میدان تره بار نیز خبر داد و گفت: به علت خریدهای شب عید مردم برای عید قربان این مرکز نیز با ازدحام جمعیت مواجه شده است.

محمدباقر حاج کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان نیز با اشاره به افزایش نظارت بر میادین فروش دام زنده در آستانه عید قربان اظهار کرد: بازرسان دامپزشکی به صورت فعال در میادین حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: در همه میادین دام تعیین شده توسط شهرداری در زنجان و دیگر شهرستان‌های استان، بازرسان دامپزشکی بر سلامت دام‌های قربانی قبل از کشتار نظارت می‌کنند.

 

مردم دام لاغر و ژولیده نخرند

حاج کاظمی گفت: مردم از خرید دام‌های دارای لاغری مفرط، کچلی، ریختگی پشم، پشم‌های ژولیده، لنگش، بیماری‌های گوارشی همچون اسهال و مهمتر از همه دارای کنه جداً خودداری کنند.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان از کشتار دام در معابر عمومی جداً پرهیز نموده و بمنظور جلوگیری از احتمال بروز بیماریهای مشترک همچون بیماری تب کریمه کنگو، علاوه بر رعایت نمودن بهداشت فردی و استفاده از دستکش در زمان کشتار و قطعه بندی گوشت، لاشه دام قربانی شده حداقل بمدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهری شهرداری زنجان نیز گفت: همانند سایر مناسبت‌ها امروز هم همزمان با برگزاری دعای عرفه نیروهای آتش‌نشانی در آماده‌باش هستند.
وی از استقرار نیروهای آتش نشانی در 10 نقطه از شهر زنجان(محل‌های برگزاری دعای عرفه) خبر داد و افزود: استقرار نیروها از ساعت 16 تا 20 انجام می‌شود.
امیرفضلی با اشاره به آماده باش 18 نیرو با به کارگیری 10 خودرو از شهروندان خواست: در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی با سامانه 125 آتش‌نشانی تماس بگیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان نیز از برگزاری نماز عید سعید قربان در مصلی‌های استان زنجان خبر داد و گفت: نماز عید قربان به امامت آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برگزار می‌شود.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان گفت: هماهنگی‌های لازم با شهرداری و سازمان اتوبوسرانی به منظور ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان در نماز عید سعید قربان انجام شده است.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان نماز عید قربان ذبح قربانی گوش قربانی زنجان عید قربان شهری شهرداری زنجان عید سعید قربان استان زنجان میدان احشام رئیس سازمان آتش نشانی عید قربان نماز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، یوسف نوری در جلسه شورای اقامه نماز مازندران، حکمرانان شایسته را نمازگزاران واقعی جامعه توصیف کرد و افزود: ظرفیت گروه های مردمی مازندران همواره قدرتمندترین گروه ها هستند و باید گروه های مردمی اقامه نماز جماعت با مشارکت جوانان همانند گروه های خیرین و محیط زیست فعال شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئول سازی نماز در دستگاههای اجرایی مازندران باید عملیاتی شود، ادامه داد: مراکز علمی و دانشگاهی مازندران در اهمیت برپایی اقامه نماز جماعت باید بیشتر پای کار باشند. پیشینه دیار علویان در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی را باید همواره حفظ و ترویج کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در گفتمان سازی اقامه نماز مازندران بیشتر ورود داشته باشند، گفت: امروز خطر جدی که جامعه اسلامی و دینی را تهدید می کند، فردی کردن دین است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه اقامه نماز در دیار علویان همواره باید با جدیت عملیاتی شود، گفت: اگر مردم را پای فریضه نماز بیاوریم، مابقی فرایض دینی و اسلامی عملیاتی می شود. نور نماز همه فرایض دینی را روشن می کند، بنابراین اقامه نمازجماعت در همه نقاط مازندران باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

استاندار مازندران به تظاهرات دانشجویان آمریکایی در راستای. حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: به طور یقین دانشجویان و جوانان مراکز علمی و دانشگاهی کشور باید بیش از پیش ورود داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901983

دیگر خبرها

  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در حرم شاهچراغ