Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله خرائی روز شنبه در حاشیه افتتاح یکی از پایگاه ‌های سنجش و غربالگری سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس در دبستان فرهنگیان محسنیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: درخواست برای افزایش هشت پایگاه دیگر به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور داده شده است و به احتمال زیاد تا پایان ماه جاری تعداد پایگاه‌ها به ۸۰ مرکز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این پایگاه‌ها که در تمامی شهرستان‌ها و در مجموع در سطح مناطق و نواحی ۴۱ گانه استان دایر شده است به سه دسته الف، ب و ج  براساس میزان ظرفیت پذیرش روزانه طبقه‌بندی شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان پیش‌بینی کرد که بیش از ۱۰۵ هزار  نفر شامل ۹۵ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی و ۱۵ هزار نفر پیش دبستانی در این پایگاه‌ها مورد سنجش سلامت قرار بگیرند.

به گفته وی در این طرح دانش آموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اُتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

خزائی با اشاره به اهمیت سنجش سلامت نوآموزان و پیش دبستانی‌ها گفت: در این طرح افرادی که دارای مشکلات احتمالی هستند شناسایی می‌شوند و برای تشخیص دقیق‌تر و در نهایت دریافت کمک‌های توانبخشی به مراکز مربوطه معرفی می‌شوند.

خزائی یادآور شد: در سال گذشته  در مجموع حدود ۱۰۲ هزار نوآموز در استان مورد  ارزیابی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه هرساله این طرح از اول تیر اجرا می‌شود گفت: امسال زمان اجرای طرح به‌دلیل کندی و  اختلال سامانه کشوری قدری با تاخیر آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.

برچسب‌ها طرح سنجش سلامت مدارس اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت مدارس اصفهان طرح سنجش سلامت مدارس اصفهان سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور آیت الله عبدالحسین معزی با اشاره به اقدامات این استان گفت: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

به گفته او در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری ۲ پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی