Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان امام جمعه شفت، با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم این منطقه به صنعت کشاورزی مشغول هستند، گفت: صدور سند برای زمین‌های کشاورزی بسیار هزینه‌بر است و مردم توان پرداخت آن را در این وضعیت اقتصادی ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در بخش کشاورزی شهرستان شفت مشکلات فراوان وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم این منطقه به صنعت کشاورزی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح سنددار کردن زمین‌های زراعی در دستور کار دولت قرار گرفته که این طرح مشکلات اساسی را برای کشاورزان ایجاد کرده و سبب شده نه تنها مشکل آنان برطرف نشود، بلکه مشکلات کشاورزی آنان دوچندان شود.

امام جمعه شفت با بیان اینکه صدور سند برای زمین‌های کشاورزی بسیار هزینه‌بر است و مردم توان پرداخت آن را در این وضعیت اقتصادی ندارند، خاطرنشان کرد: هم‌اینک مردم برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزی خود ناچار هستند با سازمان‌هایی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن و مالیات روبه‌رو شوند که هر یک از این سازمان‌ها قوانین خاص خودشان را در این زمینه دارند و لذا ممکن است برای سنددار شدن یک زمین زراعی سال‌ها زمان صرف شود.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: مردم ولی‌نعمت این انقلاب هستند و برای به ثمر رسیدن نهضت اسلامی زحمات فراوانی را متحمل شدند و این حق آنان نیست امروز این گونه به ‌زحمت بیفتند و سختی بکشند، زیرا با وجود داشتن سند برخی زمین‌های زراعی، اصرار بر صدور سند مجدد وجه قانونی و شرعی ندارد.

وی صدور سند مجدد را نوعی هزینه‌تراشی برای مردم دانست و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان هرگز توجهی به این مسائل ندارند.

امام جمعه شفت همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی از عدم اجرای درست این طرح انتقاد کرد و متذکر شد: طبق گفته مسئولان طرح هادی روستایی با هدف توسعه روستا و تامین نیاز روستاییان انجام می‌شود و لذا در اجرای این طرح نباید زمین‌های فعال کشاورزی دچار تغییر کاربری و خروج از چرخه تولید شوند.

وی با اشاره به اینکه بعضا در اغلب تغییر کاربری‌های غیرمجاز دیده می‌شود که آب زمین کشاورزی به محل دیگری منتقل شده و سپس اقدام به تغییر کاربری می‌کنند، افزود: اراضی کشاورزی یا آبی و یا دیمی هستند و لذا باید با هرگونه انتقال آب و تغییر کاربری زمین به شدت برخورد شود.

حجت‌الاسلام هاشمی، با بیان اینکه طرح بازنگری هادی هر ۱۰ سال یک بار اجرا می‌شود، تاکید کرد: با این تراکم جمعیت هر پنج سال باید بازنگری انجام شود؛ البته در برخی از مواقع بدون در نظر گرفتن حقوق مردم بازنگری می شود که بسیار جای نگرانی است.

وی ادامه داد: متاسفانه طرح هادی سبب شده تا حتی جوانان اجازه ساخت‌وساز مسکن در زمین‌های پدری خود را نداشته باشند و سازمان‌ها و نهادهای دولتی با آنان برخورد می‌کنند لذا جوانان از حضور در روستا و فعالیت‌های کشاورزی باز می مانند و برای ادامه کار به شهرها مهاجرت می کنند و همین موضوع مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.

امام جمعه شفت با اشاره به اینکه بخش زیادی از فعالیت‌های این منطقه به شالیزارها اختصاص دارد، یادآور شد: همزمان با برداشت برنج در شهرهای شمالی شاهد واردات بی‌رویه برنج به داخل کشور هستیم، در حالی که بهترین کیفیت برنج در داخل کشور تولید می‌شود و لذا بی برنامگی در صادرات و واردات به بخش کشاورزی ضربه‌های سنگینی وارد می‌کند که جبران‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام هاشمی همچنین از عدم نظارت بر قیمت نهاده های دامی گلایه کرد و گفت: پس از آزادسازی قیمت نهاده های دامی، هیچ نظارتی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت نهاده های دامی، عنوان کرد: قیمت نهاده های دامی به قدری افزایش یافته که دامداران توان نگهداری از دام را ندارند و حاضرند برای حفظ دام ها آنها را به کشتارگاه ببرند و به فروش بگذارند، در حالی که این دام‌ها خود مولد هستند و باید حفظ و نگهداری شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شفت طرح هادي نهاده های دامی قیمت نهاده های دامی امام جمعه شفت تغییر کاربری صدور سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، نخستین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای ، یکم خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده را در کشت جو، گندم و دانه‌های روغنی دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند