Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک مطالعه، طراحی و تولید نوع جدیدی از باتری‌ها برای وسایل نقلیه الکتریکی می‌تواند در دما‌های بسیار گرم و سرد عمر طولانی داشته باشند. دانشمندان می‌گویند این باتری‌ها به خودرو‌های برقی اجازه می‌دهند با یک بار شارژ در دما‌های سرد بیشتر حرکت کنند. این باتری‌ها ظرفیت ذخیره سازی دوبرابری نسبت به باتری‌های مشابه دارند که از همه مهم‌تر با محیط زیست نیز سازگاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیقاتی آمریکایی ماده جدیدی تولید کردند که از نظر شیمیایی در برابر دما‌های شدید و افزودن آن به باتری‌های لیتیومی پرانرژی و مقاوم‌تر است. در خودرو‌های برقی، بسته‌های باتری معمولاً در زیر خودرو، نزدیک به زمین قرار دارند که فقط در اثر عبور جریان هوا در حین کار گرم می‌شوند. اگر باتری‌ها نتوانند این گرم شدن را در دمای بالا تحمل کنند، عملکرد آن‌ها به سرعت کاهش می‌یابد.

این باتری که از نمک لیتیوم و دی بوتیل اتر ساخته شده است، مایعی بی رنگ است که در برخی از تولیدات مانند دارو‌ها و آفت کش‌ها استفاده می‌شود. دی‌بوتیل اتر کمک می‌کند مولکول‌های آن به راحتی یون‌های لیتیوم را در حین کار باتری رها کند و عملکرد آن را در دما‌های زیر صفر بهبود بخشد. دی‌بوتیل اتر می‌تواند به راحتی گرما را تحمل کند، زیرا نقطه جوش آن ۱۴۱ سانتی‌گراد است که در دما‌های بالا، مایع باقی می‌ماند. چیزی که این باتری را بسیار خاص می‌کند این است که می‌توان آن را با یک باتری لیتیوم سولفور استفاده کرد که قابل شارژ است و دارای آند ساخته شده از لیتیوم و کاتد ساخته شده از گوگرد است. آند‌ها و کاتد‌ها قسمت‌هایی از باتری هستند که جریان الکتریکی، از آن‌ها عبور می‌کند.

باتری‌های لیتیوم و گوگرد اولویت بعدی در باتری‌های EV هستند، زیرا می‌توانند تا دو برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم انرژی ذخیره کنند. این می‌تواند بدون افزایش وزن بسته باتری، برد خودرو‌های الکتریکی را دو برابر کند و در عین حال هزینه‌ها را نیز کاهش دهد. معمولاً در باتری‌های لیتیوم و گوگرد مشکلاتی وجود دارد. کاتد‌های گوگرد به قدری واکنش‌پذیر هستند که در هنگام کار کردن باتری حل می‌شوند و در دما‌های بالاتر از بین می‌روند. الکترولیت دی بوتیل اتر که توسط تیم UC-San Diego ساخته شده است، این مشکلات را حتی در دما‌های شدید برطرف می‌کند و تا ده‌ها چرخه دوام می‌آورند. ساخت باتری پرانرژی که پایدار باشد به خودی خود کار دشواری بوده و تلاش برای انجام این کار در محدوده دمایی گسترده‌تر، چالش‌برانگیزتر است.

باتری‌های لیتیومی به بهبود هر دو سمت کاتد و آند کمک می‌کند و در عین حال رسانایی بالا و پایداری سطحی را فراهم می‌کند. این تیم همچنین کاتد گوگرد را طوری مهندسی کردند که با پیوند زدن آن به پلیمر، باتری پایدارتر باشد که این امر از حل شدن بیشتر گوگرد در الکترولیت جلوگیری می‌کند. مراحل بعدی شامل افزایش مقیاس شیمیایی باتری است تا در دما‌های بالاتر کار کند و عمر چرخه را بیشتر افزایش دهد.

بیشتربخوانید

انحصار چین برای تامین مواد اولیه ساخت باتری شکسته می‌شود

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باتری لیتیومی وسایل نقلیه باتری های لیتیوم ساخته شده باتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل

حزب الله لبنان از شلیک دهها راکت به موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون ۸۱۰ ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، موضع حبوشیت و مقر فرماندهی تیپ حرمون 810 در پادگان گولانی را با دهها راکت کاتیوشا هدف قرار  دادند.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیلحزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد

این بیانیه افزود این عملیات ما در حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی و حمایت از مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات دشمن به روستاهای مقاوم و مناطق مردم به ویژه حمله تروریستی بزدلانه در جاده السریره انجام شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعتراف کردند که دستکم 30 راکت از لبنان به سمت منطقه جبل الشیخ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟