Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: برای اولین بار در استان دستگاه تشخیص بیماری سل در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند راه اندازی شد.

سید محمد موسوی میرزایی، امروز شنبه ۱۸ تیر در آیین بهره‌برداری از دستگاه جین اکسپرت در آزمایشگاه تشخیص مولکولی بیمارستان ولی عصر (عج) گفت: قبل از این نمونه‌های سل اخذ شده را به مرکز زاهدان ارسال می‌کردیم که از نظر صرف هزینه و تسریع در جواب‌دهی، مشکلاتی وجود داشت و با راه‌اندازی دستگاه مورد نظر، این مشکلات رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در گذشته نتایج آزمایش تشخیص سل بعد از گذشت یک هفته به دست ما می‌رسید اما دستگاه تشخیص مولکولی این قابلیت را دارد که از لحظه دریافت نمونه تا ۹۰ دقیقه جواب قطعی را ارائه دهد.

وی اظهار کرد: پس از دریافت آزمایش و تشخیص بیماری سل، حساسیت آنتی بیوتیکی مشخص و درمان تخصصی برای بیمار شروع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: امیدواریم با تجهیز آزمایشگاه مولکولی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به دستگاه تشخیص سریع سل گام مهمی در ارتقای سلامت استان و بهبود و گسترش کیفیت خدمات در حوزه تشخیص، درمان و مراقبت بیماری سل برداریم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ايسنا بیمارستان ولیعصر عج بیماری سل بیمارستان ولی عصر دستگاه تشخیص بیماری سل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد

موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، برای یافتن اسرای صهیونیست و شناسایی مبارزانی از جنبش حماس در نوار غزه نصب کرد.

به گزارش ایسنا، دستگاه‌هایی که موساد، ارتش رژیم صهیونیستی را به آن مجهز کرده است، با هدف شناسایی مبارزان حماس و بازداشت و بازجویی از آنها است.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، این ماموریت به عهده دیوید بارنیا، رئیس موساد و شعبه «تفیل» در موساد است که مسؤول تقویت روابط سیاسی با کشورها است. شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی نیز در نصب این دستگاه‌ها شرکت می‌کنند.

موساد در نوار غزه از آغاز جنگ هفت اکتبر با هدف رصد کردن اماکنی که در آن اسرای اسرائیلی هستند، فعالیت می‌کند.

موساد می‌خواهد به طرف‌هایی دست یابد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در حمله هفت اکتبر دست دارند. این عملیات تا سال‌های آتی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • مردم ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی را از جیب پرداخت می‌کنند
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران