Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز شنبه در جمع دهیاران و شهرداران استان یزد افزود: این تفاهم نامه در زمینه توسعه و عمران روستایی که در چند دهه اخیر به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های اصلی کشور مطرح بوده، تدوین و به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه، ارتقای کیفی ساخت و سازهای روستاها و همچنین معماری بومی و اسلامی - ایرانی از اولویت هاست و نظرات کارشناسی و تحقق مصوبات طرح های هادی روستایی هم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شوراها و دهیاران بدون ادعا و هیچ گونه چشمداشتی در دورترین نقاط هر استان و عمدتا کمتر برخوردار فعالیت دارند که قابل تقدیر است و بسیاری از مشکلاتی که در نشست امروز مطرح شد، با ابلاغ این تفاهم نامه رفع خواهد شد.

جمالی نژاد افزود: یکی از مهترین بخش ها این است که درآمد حاصل از فروش زمین که به حساب بنیاد مسکن واریز می شد، بخشی از آن در اختیار شوراها و دهیاری ها قرار می گیرد که می توانند طرح های خود را مدیریت کنند و بخش زیادی از درخواست های این بخش تامین شده است.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت:  در زمینه مدیرت واحد شهری نیز این طرح دارای مشکلاتی بود که در حال رفع ایرادات هستیم و بعد از آن به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد که پس از تصویب مجلس ان شاءالله با ابلاغ آن طرح مدیریت شهری به صورت واحد عملیاتی خواهد شد.

همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: دهیاری ها در کنار فعالیت اداری نقش شهردار و دهیار را با هم اجرا می کنند و بیش از ۴۸ مورد وظایفی که برای شهردار تعیین شده از دهیاران مطالبه می شود اما منابعی برای آن تامین نشده است.

محمدصالح جوکار افزود: متاسفانه به شهرهای کوچک توجهی نشده و تمام توسعه در شهرهای بزرگ شکل گرفته و تبعات جدی را در بخش شهرنشینی ایجاد کرده است و اکنون در یک محیط روستایی که وارد می شویم وظایف زیادی به دهیاران محول شده اما اختیاری به آنها داده نشده است.

وی ادامه داد: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی یعنی مدیریت یکپارچه از الزامات کشور است و باید در شهر و روستا یک متولی داشته باشیم و همین تداخل باعث شده دستگاه های خدمات رسان در فعالیت روستاها اختلال ایجاد کنند و هیچ کسی هم پاسخگو نیست و اگر مدیریت یکپارچه محقق شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تنها ۱۶ درصد مجموع اعتبارات استان از مالیات و عوارض در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد که بسیار کم است و مهاجرت معکوس صورت نخواهد گرفت و برای توسعه روستاها و شهرهای کوچک پیشنهاد می شود برای هر روستا و شهری یک شرکت با مدیریت شهرداری و شوراها تشکیل شود که این شرکت ها مسائل توسعه ای را دنبال کنند چون با منابع موجود نمی توان مطالبات مردم را برآورده کرد.

در این نشست تعدادی از دهیاران و شهرداران مناطق مختلف استان پیشنهادات و دغدغه های خود را مطرح کردند .

برچسب‌ها یزد دهیاران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد دهیاران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یزد دهیاران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دهیاری ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام