Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر غلامرضا توکلی روز شنبه در آستانه روز عید سعید قربان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از آماده باش اداره کل دامپزشکی استان در عید قربان خبر داد و افزود: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از این بیماری و دیگر بیماری های مشترک بین انسان و دام توصیه اکید ما ذبح دامهای قربانی در کشتارگاه ها و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه درعید قربان هشت اکیپ ثابت، ۱۱ اکیپ سیار، ۳۰جایگاه دام، ۳۱ بازرس گوشت، ۳۶ دکتر دامپزشک به حال آماده باش هستند، اظهار داشت: این اکیپ ها در مناطق از پیش تعیین شده توسط شهرداری تمام شهرستانهای استان مستقر بوده و شهروندان به منظور اطمینان از سلامت دام قربانی و گوشت و آلایش دامی از خدمات بهداشتی این اکیپ ها به صورت رایگان  بهره مند می شوند.

وی بیان داشت: همچنین سه کشتارگاه فردیس، ساوجبلاغ و اشتهارد در روز عید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات به شهروندان می باشند.

توکلی به شهروندان توصیه کرد که به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز لیبل دامپزشکی دقت نموده و از خرید گوشت و آلایش دامی حاصل از کشتار غیر مجاز دام که در حاشیه شهرها و روستاها عرضه می شود اجتناب کنند.

وی گفت: برای جلوگیری مردم از ابتلا به بیماری های مشترک به خصوص تب کریمه کنگو حتما از دستکش در هنگام کشتار و قطعه بندی لاشه استفاده کنند و لاشه قطعه قطعه شده را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال در دمای صفر تا چهار درجه و امعاء و احشاء (جگر و دل و قلوه) را حداقل ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان افزود: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی البرز در روز عید قربان  با شماره تماس ۳۲۷۳۷۱۷۹ وشماره تلفن ۳۲۲۵۵۳۱۱ اداره دامپزشکی شهرستان کرج و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح الی ۱۴ بعد از ظهر  آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شهروندان محترم می باشد.

۳۳ ناظر شرعی در روز عید قربان فعال هستند

مسوول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان البرز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هر ساله در روز عید سعید قربان ناظران شرعی در کنار ناظران بهداشتی فعال هستند که امسال ۳۳ ناظر شرعی در جایگاه های کشتار بهداشتی دام حضور دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علی محبی اهمیت حضور ناظران را ذبح حلال دام عنوان کرد و افزود: بعضی مواقع ممکن است فردی که اقدام به ذبح می کند قربانی را به سمت قبله نخوابانده و یا بسم الله نگفته و یا اینکه به قربانی آب ندهد که تمام اینها باعث حرام شدن قربانی می شود.

وی اظهار داشت: اگر کسی دسترسی به جایگاه برای ذبح قربانی نداشته باشد حتما موارد شرعی را رعایت کند به خصوص اینکه برای ذبح از چاقوی آهنی به طور حتم استفاده کند و از چاقوهای استیل، آلومینیومی و یا هر جسم برنده دیگری که جنس آن از آهن نباشد استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه زمان بازگشت حجاج از تمتع نزدیک می باشد، تاکید کرد در زمان ذبح قربانی در جلوی پای حجاج به طور حتم رعایت موارد شرعی و بهداشتی را داشته باشند.

برچسب‌ها عید سعید قربان تب کریمه کنگو استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان تب کریمه کنگو استان البرز عید سعید قربان تب کریمه کنگو استان البرز عید سعید قربان بهداشتی دام روز عید عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان قربانی گرفت

خبرگزاری «شینهوا» اعلام کرده است سیلِ روزهای اخیر در برخی نواحی افغانستان تاکنون دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته و به برخی از روستاها خسارت زده است.

به گزارش ایسنا، مقامات امروز (یکشنبه) اعلام کردند در پی دور جدید باران‌های شدید و جاری شدن سیل در ولایات غرب و شمال افغانستان و مناطق همجوار آن، فوت دست‌کم ۱۴ تن در روزهای اخیر تایید شده است.

در ویدیوهای منتشرشده لحظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و روستاییان در حالیکه از این اتفاقات شوکه شده‌اند، دیده می‌شود.

«میراحمد صمیم»، مسئول امور مهاجرین طالبان در ولایت «غور» می‌گوید بر اثر سیلاب بیشتر از ۵۰۰ خانواده آواره شده‌اند که در فضای باز در کوه‌ها به سر می‌برند.

سیلاب همچنین منجر به بسته شدن جاده‌ها، وارد شدن آسیب به منازل و مصدومیت چندین نفر دیگر شده است.

به گزارش بی بی سی، این مقام افغانستان گفته است خسارت‌دیدگان سیلاب نیاز به کمک‌های اولیه و اساسی دارند و احتمالا خسارات بیشتری نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • اشتوتگارت 3-1 بایرن: خیال رئال راحت باشد!‏
  • شوتی که سر مدافع بایرن را شکافت! (عکس)‏