Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تا امروز متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ هزار میلیارد تومان سهم الشرکه خود را واریز کردند، گفت: از این میزان، ۵۰ درصد معادل حدود ۹ هزار میلیارد تومان در پروژه‌ها هزینه شده است. به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمود شایان؛ مدیرعامل بانک مسکن در نشست بهبود و توسعه نظام تامین مالی در طرح‌های جهش تولید مسکن که در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، گفت: مجلس شورای اسلامی ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به منظور ساخت سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به سیستم بانکی تکلیف کرده که ۸۰۰ هزار واحد در مناطق شهری و ۴۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در قالب طرح نهضت ملی، در بانک مسکن ۵۰۷ هزار نفر افتتاح حساب کردند، گفت: بیش از ۲۹۰ هزار نفر سهم الشرکه خود را بین یک میلیون تا ۱۶۰ میلیون تومان واریز کردند.

شایان در خصوص تفاوت مسکن مهر با طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: در طرح مسکن مهر ابتدا پروژه‌ها ساخته شدند و سپس متقاضیان تعیین و واحد‌ها تحویل می‌شدند، اما در طرح نهضت ملی مسکن که متقاضی محور است، ابتدا شخص سهم الشرکه خود را واریز می‌کند و از آغاز اجرای آن ساختمان، طبقه و واحد متقاضیان مشخص است.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تا امروز متقاضیان این طرح ۱۸ هزار میلیارد تومان سهم الشرکه خود را واریز کردند، اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن قرار است در ابتدا واریزی خود متقاضی در پروژه هزینه شود و پس از آن سیستم بانکی وارد چرخه تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: امروز از ۱۸ هزار میلیارد تومان سهم الشرکه متقاضیان، ۵۰ درصد معادل حدود ۹ هزار میلیارد تومان در پروژه‌ها هزینه شده است. در حال حاضر بانک مسکن بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است.

شایان صدور پروانه‌های ساختمانی کشور را به عنوان شاخصی برای سنجش وضعیت ساخت و ساز توصیف کرد و گفت: بررسی آمار نشان می‌دهد اوج صدور پروانه‌های ساختمانی طی دهه‌های اخیر به سال ۱۳۹۰ بازمی گردد و این روند همواره طی سال‌های پس از آن نزولی بوده است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰ سهم بخش مسکن از تسهیلات پرداختی بخش مسکن ۱۷ درصد بود گفت: امروز این سهم به ۵ درصد کاهش یافته است. اگر می‌خواهیم به بخش مسکن توجه کنیم و به تسهیل ازدواج جوانان کمک کنیم، سیستم بانکی ما باید از سهم سایر بخش‌ها کم کند و سهم مسکن را از ۵ درصد فعلی به ۱۷ درصد برساند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محمود شایان بانک مسکن بانکداری الکترونیک بانک مرکزی بانک مدیرعامل بانک مسکن هزار میلیارد تومان طرح نهضت ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور