Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن در خصوص مشکلات روستایی و دهیاری‌ها گفت: ۷۰ درصد از سهم تفکیک زمین در روستا‌ها به دهیاری‌ها اختصاص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهدی جمالی‌نژاد امروز در همایش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: دهیاران بی‌ریا و بی‌ادعا همیشه پای کار هستند و ما لازم برای حل مسائل مختلف گفته شده در این همایش یک جلسه‌ای با حضور مسئولان مختلف کشور، رئیس کل بانک مرکزی، نیکزاد رئیس بنیاد مسکن و نماینده مردم داشته باشیم و مشکلات مطرح شده اعم از تسهیلات و موارد دیگر را به صورت کارشناسانه حل نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امنیت ملی برای کشور ما بسیار مهم است و همه در صحنه هستند تا امنیت ملی کشور تأمین شود، نهادهای عمومی غیر دولتی به خصوص شوراها، دهیاری‌ها نقش مهمی در تأمین امنیت ملی کشور دارند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شوراها و دهیاری‌ها بدون هیچ چشم داشتی با تمام توان خود تلاش و کار می‌کند و با حس تعلق و تعصب خود شبانه‌روزی بدون هیچ ادعا با کمترین حقوق و بدون حقوق کار می‌کنند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: نهادهای عمومی غیردولتی با حس تعلق که به شهر و روستا دارند سبب افزایش همدلی، انسجام، همدلی، وفاق و همبستگی بین مردم می‌شوند و این موضوع در سطح شهر و روستا سرمایه اجتماعی شهر و روستا را بالا می‌برد وقتی امنیت اجتماعی شهر بالا رود امنیت کشور تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تحت پوشش قرار دادن این دو بخش برای خود یک دولت اجرایی محسوب می‌شود بیان کرد: بودجه شهرداری و دهیاری‌ها سالانه حدود 200 هزار میلیارد تومان است که برای کار و فعالیتی که دارد تا با خدمت به مردم بتواند رضایت مردم و کل کشور را تأمین کند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: 370 مأموریت به شهرداری‌ها و 48 مأموریت به دهیاری‌ها واگذار شده اما آن‌ها قدرت لازم را ندارند و از طرف دیگر مردم از آن‌ها انتظارات متنوع و زیادی دارند.

وی افزود: در انواع برنامه‌ها به خصوص مدیریت واحد شهری اقداماتی انجام شده که طرح شهر یزد هم دارای معایب و ایرادتی است که نیاز به اصلاحات آن است و بعد از اصلاح آن‌ها امکان تصویب وجود دارد.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: مسیرهای حل مشکلات شوراها و دهیاری‌ها در مجلس شورای اسلامی بر عهده مغز متفکر مجلس در کمیسیون شوراها است و ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت این وظیفه را بر عهده داریم.

وی گفت: در تفاهمی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام گرفت بخش عمده‌ای از مشکلاتی که امروز توسط دهیاران مطرح شده برطرف شده است و اکنون اگر زمینی تفکیک می‌شود سهم 70 درصدی از آن برای دهیاری‌ها است و اکنون تمام دغدغه‌های دهیاری با تفاهم با بنیاد مسکن حل شده و 70 درصد درآمد‌های طرح‌های مربوطه به دهیاری‌ها داده شد.

رئیس کمیسیون امورداخلی مجلس: نیازمند مدیریت یکپارچه در روستاها هستیمعزیزی: گلف و رشته‌های تابعه فدراسیون در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند5800 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی تخصیص یافت

وی با اشاره به مشکلاتی که توسط دهیاران در خصوص مشکلاتی متعددی که معادن ایجاد کرده‌اند بیان کرد: معادن منفعت‌های خوب و زیادی برای کشور داشته است و درست نیست که منفعتی از این معادن به روستا نرسد، معادنی که برای کل کشور منفعت‌رسان است چرا برای روستا نداشته باشد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: آیین‌نامه استخدامی تهیه شده است تا از ظرفیت دهیاران در بخش‌های مختلف شهرداری استفاده شود و خدمات و مزایایی برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد و امروز امنیت شغلی دهیاران امکان پذیر است و قابلیت ارتقا دارد.

جمالی‌نژاد از تدوین دستورالعملی در خصوص تهیه ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری‌ها خبر داد و گفت: شهرداری‌ها ماشین‌آلات مورد نیاز را خریداری کنند ما نیز زخشی از هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین به فعالیت‌های گوناگون این سازمان و طرح‌های تفصیلی و طرح‌های جامع شهری اشاره کرد و گفت: هدف ما حل مشکلات و مسائل شهری و خدمت به مردم است.

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دهیاری ها بنیاد مسکن جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود

استاندار قم با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، گفت: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن تأکید شده که امور خود را با خرد جمعی پیش ببرید.

وی با اشاره به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است، مطرح کرد: خلقت انسان به‌صورتی بوده است که باید مشکلات خود را به‌صورت اجتماعی و گروهی حل کند.

استاندار قم با بیان اینکه نکات بسیاری در رابطه با اهمیت شورا و نقش خواص در شوراها وجود دارد، عنوان کرد: شوراها ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند و بهتر از مشکلات آگاهی دارند.

وی با تأکید بر اینکه اصل هدف خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: باید شکرگذار باشیم که خداوند توفیق خادمی و نوکری مردم را به ما داده است.

آقامیری با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، تصریح کرد: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اصالت روستا را نیز تبدیل به شهری کرده‌ایم، یادآور شد: روستا باید خودگردان بوده و محصولات مورد نیاز خود را توسط مردم تأمین کند.

استاندار قم با بیان اینکه البته واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود، گفت: قطعاً با شورایی که خوش‌نشین را از افراد مهاجر تشخیص ندهد، برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان خواهد بود، اذعان کرد: عملکرد 11 نفر از مدیران کل استانی در حال بررسی است و قطعاً اتفاقی در این راستا رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد