Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد ، سمانه حسن پور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان که به منظور بررسی و تصویب مدل توزیع اعتبارات استان برگزار شد، اظهار کرد: ما از محل سرمایه استانی سال۴۰۰، ۵۴۱ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که در قانون بودجه ۱۴۰۱ این رقم به ۱۰۱۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، رشد اعتبارات استانی ۸۸ درصد و رتبه ما ۱۶ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته سر جمع سه درصد از رقم‌هایی که در قانون‌ بودجه آمده کم و در قالب توازن استانی و ملی به استان ابلاغ می‌شود که در این حوزه هم سهم‌های خوبی داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان بیان کرد:‌ اعتبار استان در قانون بودجه سال گذشته از محل نفت و گاز ۲۱۳ میلیارد تومان بود اما امسال به ،۳۸۹ میلیارد تومان رسیده که با رشد ۸۲ درصدی مواجه بودیم، رتبه استان هم ۱۹ بود.

حسن پور گفت: این افزایش به دلیل صد میلیارد تومان علی السویه به استان‌ها بود که در مجلس اضافه شد. 

وی به سهم استان از اعتبارات توازن ملی و استانی هم اشاره کرد و افزود: در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ رقم ۱۲۲۴ میلیارد تومان از محل توازن ملی و استانی داشتیم، این رقم در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم ثابت است، استان رتبه ۷ را در خصوص اعتبارات توران ملی و استانی به خود اختصاص داده، رتبه استان هفت و سهم ما ۴/۳۷ است‌.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان به اعتبارات عمرانی استان آنچه که ابلاغ شده و نه ردیف‌های شناور و پروژه‌های بزرگ که پیوست شماره یک قانون بودجه را دارن اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰، ۱۹۷۸ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بود این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۲۶۲۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، سهم ما ۳/۶۳ در کشور است همچنین رتبه استان ۳۳ درصد است.

 حسن پور سرانه اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۰ را یک میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در سال ۱۴۰۱ به یک و نیم میلیون تومان افزایش پیدا کرده، ًمن اینکه رتبه استان در این حوزه ۹ است.

وی گفت: ما ردیف‌ اعتباری خاصی هم داریم که سال گذشته نداشتم، امسال ۴۶ میلیارد تومان به طرح‌های هادی اختصاص پیدا کرده که تاکنون ابلاغ نشده است، یکصد میلیارد تومان نفت علی السویه به همه استان‌ها داده شد‌، همچنین از محل تبصره ۱۴ یکصد میلیارد تومان به طرح‌های هادی اختصاص پیدا کرده که هنوز ابلاغ نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان در پایان صحبت‌های خود اعتبارت جاری استان در سال ۱۴۰۰ را برای ۲۴ دستگاه استانی ۶۶۴ میلیارد تومان عنوان و گفت: در قانون بودجه امسال این رقم به ۸۵۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده، رشد استان ۲۸/۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان بودجه ۱۴۰۱ تومان افزایش پیدا قانون بودجه میلیارد تومان برنامه ریزی رتبه استان پیدا کرده سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم