Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-تتسویا یاماگامی، ساکن استان نارا که شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن را به ضرب گلوله کشت، در ابتدا قصد داشت به شخص دیگری حمله کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک ، یاماگامی در بازجویی اعتراف کرد که در ابتدا قصد داشت به فرد دیگری شلیک کند. منظور رهبر یک سازمان مذهبی است که نامش ذکر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متعاقبا، این جنایتکار تصمیم گرفت نخست وزیر سابق ژاپن را به دلیل ارتباط با این گروه مذهبی بکشد.
آبه پس از سوء قصدی که در طی یک سخنرانی انتخاباتی در شهر نارا علیه او انجام شد، در بیمارستان درگذشت.
تیرانداز به طور کامل به جرم خود اعتراف کرد.


قاتل شینزو آبه انگیزه های خود را فاش کرد
رسانه های ژاپنی اعلام کردند: مردی که به شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن را با گلوله هدف قرار داد، در جریان بازجویی پلیس درباره چیزی که او را وادار به ارتکاب این جنایت کرد، سخن گفت.
به گزارش آرتی، کانال تلویزیونی NHK ژاپن در این باره گزارش داد: متهم تاتسویا یاماگامی به نیروهای پلیس گفت: آبه وابسته به گروهی از افراد بود که خانواده ام به خاطر کارهایشان با مشکلات مالی روبرو شد.
به نقل از این کانال، یاگامی افزود: مادر من به این گروه کشیده شد و کمک زیادی به آنها کرد و همین موضوع باعث وخامت زندگی خانواده ما شد.
مشخص نشده است منظور وی از گروهی از افراد چه کسانی بوده اند.
پلیس استان نارای ژاپن که درحال بررسی این پرونده است از اظهارنظر در این خصوص خودداری و اعلام کرد که این به نفع تحقیقات پرونده است.


قاتل نخست‌وزیر سابق ژاپن: انگیزه ام سیاسی نبود 
تتسویا یاماگامی قاتل نخست‌وزیر سابق ژاپن در بازجویی‌ها به پلیس انگیزه‌اش از این ترور را اینطور شرح داده که شینزو آبه ارتباطاتی با یک «سازمان خاص» داشته که او از آن کینه به دل داشته است. یاماگامی گفته که کینه‌اش منشأ سیاسی نداشته. روزنامه نیویورک‌پست نوشته که پلیس اسمی از این سازمان یا عقایدش به میان نیاورده و مشخص نیست که چنین سازمانی وجود خارجی دارد یا خیر. برخی از رسانه‌های ژاپن گفته‌اند که سازمان مورد اشاره یاماگامی یک سازمان مذهبی بوده است.
پلیس ژاپن هویت فرد 41 ساله‌ای را که روز جمعه (8 ژوئیه/ 18 تیر) با یک سلاح دست‌ساز «شینزو آبه»، نخست‌وزیر سابق ژاپن را ترور کرد «تتسویا یاماگامی» معرفی کرده است.
یاماگامی در بازجویی‌ها به پلیس انگیزه‌اش از این ترور را اینطور شرح داده که شینزو آبه ارتباطاتی با یک «سازمان خاص» داشته که او از آن کینه به دل داشته است. یاماگامی گفته که کینه‌اش منشأ سیاسی نداشته.
رسانه‌های ژاپنی و رسانه‌های بین‌المللی اشاره‌ای به نام این «سازمان خاص» نکرده‌اند. روزنامه نیویورک‌پست نوشته که پلیس اسمی از این سازمان یا عقایدش به میان نیاورده و مشخص نیست که چنین سازمانی وجود خارجی دارد یا خیر. برخی از رسانه‌های ژاپن گفته‌اند که سازمان مورد اشاره یاماگامی یک سازمان مذهبی بوده است.
یاماگامی دقایقی بعد از شلیک به نخست‌وزیر ژاپن در حین یک سخنرانی تبلیغاتی در شهر «نارا» توسط نیروهای امنیتی به روی زمین انداخته شده و دستگیر شد. او بعد از انجام عملیات ترور هیچ تلاشی برای فرار انجام نداد.
شبکه خبری الجزیره به نقل از پلیس ژاپن گزارش داده یاماگامی در حین بازجویی‌ها با آرامش به سوالات پاسخ داده و پلیس در تلاش است مشخص کند که آیا او عملیات را به تنهایی انجام داده است یا خیر. یاماگامی به پلیس گفته از طریق اینترنت از آمدن آبه به شهر نارا مطلع شده است.
پایگاه فوربس یاماگامی را ساکن شهر نارا معرفی کرده و نوشته او به مدت 3 سال در «نیروهای دفاع دریایی ژاپن» شاغل بوده. یاماگامی قبل از انجام حمله بیکار بوده است.
پایگاه «آساهی» نوشته پلیس منزل یاماگامی را جستجو کرده و از آنجا مقادیر زیادی مواد منفجره کشف کرده است. او در دوران خدمتش در نیروی دریایی آموزش‌هایی در زمینه استفاده از سلاح و مواد منفجره دیده است.
«ماکاتو ایچیکاوا» تاجری که هنگام تیراندازی در صحنه حاضر بوده به شبکه خبری الجزیره گفت: «اول صدای یک شلیک آمد و بعد دود بلند شد. هنگام شلیک اول هیچ‌کس متوجه نشد چه خبر است اما بعد از شلیک دوم، افرادی که ظاهراً نیروهای ویژه پلیس بودند ضارب را دستگیر کردند.»
مردم ساعاتی بعد از مرگ نخست‌وزیر سابق به محل حادثه رفته و صحنه حادثه را گلباران کردند. تلویزیون آساهی اعلام کرد جسد شینزو آبه روز شنبه برای دفن به زادگاهش در توکیو منتقل خواهد شد.
این نخستین حادثه قتل یک نخست‌وزیر مستقر یا نخست‌وزیر سابق از زمان کودتای 1936 است. در آن حادثه چندین شخصیت از جمله دو نخست‌وزیر سابق ترور شدند.
مسئولان هنوز نگفته‌اند چه مجازاتی در انتظار یاماگامی است. ژاپن یکی از کشورهایی است که در آن مجازات اعدام اعمال می‌شود. طی سه سال گذشته شش نفر در این کشور با آویخته شدن به دار اعدام شده‌اند. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته قانون اجازه اعدام برای قتل را می‌دهد اما این مجازات به ندرت برای کسی که یک نفر را کشته در نظر گرفته می‌شود.

 قاتل:شینزو آبه باعث و بانی مشکلات مالی خانواده ام بود
متهم به قتل آبه به بازجویان پلیس گفت که آبه وابسته به گروهی بوده است که خانواده یاماگامی به دلیل کارهایی که این گروه کرد با مشکلات مالی زیادی مواجه شد.
 ژاپن امروز شنبه همچنان در شوک روز بعد از ترور« شینزو آبه» نخست وزیر سابق اش است که جسد وی از شهر«نارا» در غرب کشور به توکیو منتقل شده است.
ترور آبه مشهورترین سیاستمداران ژاپن که بیش از هشت سال بر کشور حکومت کرد، در روز جمعه توسط یک فرد مسلح باعث حزن و اندوه ژاپن و جهان شده است.
به گفته خبرگزاری کیودو مراسم تشییع جنازه شینزو آبه نخست وزیر سابق در «شیمونوسیکی» زادگاهش در استان «یاماگوچی»  در روز سه شنبه 12 جولای برگزار می شود.
همچنین صدها تن از مردم ژاپن به محل حمله در شهر نارا مراجعه می کنند تا در آن جا گل قرار دهند.
در همین حال، رسانه های ژاپنی اعلام کردند که مردی که به «شینزو آبه» نخست وزیر سابق ژاپن تیراندازی کرد و وی را کشت در جریان بازجویی از وی توسط پلیس انگیزه خود را از قتل آبه اعلام کرد.
شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن گزارش داد که «تاتسویا یاماگامی» متهم به قتل آبه به بازجویان پلیس گفت که آبه وابسته به گروهی بوده است که خانواده یاماگامی به دلیل کارهایی که این گروه کرد با مشکلات مالی زیادی مواجه شد.
در این گزارش آمده است که یاماگامی گفت:« مادرم به این گروه کشیده شد و اقدام به کمک مالی بزرگی به نفع گروه کرد و همین امر منجر به وخامت زندگی خانوادگی ما شد.»
قاتل نخست وزیر پیشین ژاپن توضیحی درباره این«گروه» نداده است.
پلیس منطقه «نارا» ی ژاپن که درباره ترور نخست وزیر سابق ژاپن از قاتل تحقیق می کند از واکنش به این سخنان امتناع کرده و تأکید کرده است که سکوت به نفع تحقیقات است.رسانه های ژاپنی: عامل تیراندازی به شینزو آبه عضو نیروی دریایی ژاپن بوده است
رسانه های ژاپنی روز(جمعه) اعلام کردند که فرد مظنون به تیراندازی به نخست وزیر سابق این کشور عضو نیروی دفاع شخصی در نیروی دریایی این کشور بوده است.
به گزارش اسکای نیوز، شینزو آبه صبح روز(جمعه) براثر تیراندازی در یک مراسم سخنرانی به شدت زخمی شد.
تیراندازی به نخست وزیر سابق ژاپن از پشت سر و با یک تفنگ صورت گرفت.
براساس اعلام دولت ژاپن، وضعیت جسمی آبه پس از اصابت گلوله مشخص نیست.
برخی دیگر از رسانه های ژاوپن اعلام کرده اند که وضعیت نخست وزیر سابق وخیم است و فاقد علائم حیاتی است.

چه سلاحی در تیراندازی به شینزو آبه استفاده شد؟ 
یک متخصص سلاح گرم می‌گوید که به نظر می‌رسد اسلحه‌ای که با آن شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن کشته شد دست ساز بوده باشد.
جنزن جونز، مدیر یک شرکت تخصصی درباره سلاح (Armament Research Services) گفت: «به نظر می‌رسد که این سلاح دو لوله با پودر سیاه (باروت) یا پیشرانه دیگری پر شده بود.» وی افزود: «این سلاح احتمالا از طریق یک شارژ باتری ساده شلیک شده است.»
وی تصریح کرد که «به نظر می‌رسد این یک سلاح گرم تولید شده در صنایع دست‌ساز باشد که نوع اصطلاح فراگیر برای آن دسته از سلاح‌های گرم است که خارج از فرآیند سنتی یا خارج از فرآینده‌های تولید صنعتی ساخته می‌شوند. اصطلاحی که در حال حاضر رواج یافته است تا نشان دهد که اسلحه از سوی یک فرد به میل خود ساخته شده است.»
وی اضافه کرد که به نظر می‌رسد که سلاح مورد استفاده یک سلاح نسبتا ساده باشد: «اگر بخواهیم یک مقایسه بسیار ساده بکنیم باید بگوییم چیزی شبیه  سلاح‌های دوران جنگ داخلی است به این معنی که باروت یا پیشرانه به‌طور جداگانه روی گلوله بارگذاری می‌شود.»
وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «فکر می‌کنم این موضوع، این واقعیت را نشان می‌دهد که اگر فردی بخواهد سلاح گرم تهیه کند تقریبا در هر شرایطی راهی برای انجام این کار وجود دارد.»
این کارشناس با اشاره به قوانین سختگیرانه داشتن سلاح در ژاپن گفت: «آنچه که اینجا می‌بینیم سلاحی احتمالا سرپر است که تنها تلاشی برای دور زدن کنترل سلاح گرم نیست بلکه دور زدن کنترل دقیق مهمات در ژاپن است. انتخاب یک سلاح گرم سرپر راهی برای دور زدن این کنترل‌ها است.»
شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن، روز جمعه 8 ژوئیه (17 تیر) در شهر «نارا» این کشور هدف شلیک دو گلوله قرار گرفت و درگذشت.
 پلیس ژاپن مردی مظنون و 41 ساله به نام «یاماگامی تتسویا» را به اتهام قتل شینزو آبه دستگیر کرده است. پلیس ژاپن می‌گوید مظنون به آقای آبه از پشت شلیک کرده است.
طبق گزارش ان‌اچ‌کی مظنون بازداشت شده ساکن همان شهر محل حادثه است. منابع دفاعی می‌گویند که وی به مدت سه سال تا حدود سال 2005 برای نیروی دفاع شخصی دریایی کار می‌کرد.
پلیس می‌گوید مظنون به بازجوها گفته است که از نخست وزیر سابق ناراضی بوده و قصد کشتن او را داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شینزو آبه نخست وزیر پیشین ژاپن ترور نخست وزیر سابق ژاپن نخست وزیر سابق رسانه های ژاپنی رسانه های ژاپن نظر می رسد مشکلات مالی پلیس ژاپن شینزو آبه روز جمعه سلاح گرم شهر نارا پلیس گفت یک سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان ‌