Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان اصولی اعلام کرد هیات رییسه فدراسیون تصمیم نهایی را در خصوص تغییر سرمربی تیم ملی را می گیرد

احسان اصولی سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون تیم ملی، احتمال تغییر سرمربی، دو دستگی میان بازیکنان و ... صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، احسان اصولی درباره حواشی اخیر مربوط به تیم ملی و جلسه ماجدی با کامرانی فر در وزارت ورزش گفت:

قبل از هر چیز عید قربان را تبریک گفته وامیدوارم از روز عرفه بهره لازم را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقاتی که ظرف ۴۸ ساعت اخیر افتاده بیشتر جنبه رسانه ای داشته و مقداری برخی دوستان رسانه ای با پست هایی در فضای مجازی تلقین کردند که اتفاقای می افتد اما چنین بحثی در هیات رئیسه فدراسیون که مرجع تصمیم گیری درباره سرمربیان تیم های ملی است نبوده است.

او افزود:

هیأت رئیسه نیز تاکنون تصمیمی در مورد تغییر نداشته است و ندارد. البته شنونده دیدگاه‌ها و نقطه نظرات اهالی فن در هر بخشی از فوتبال و ورزش است و این دیدگاه‌ها را می‌شنود‌. اطلاعات و داده‌های خودش را به روز می‌کند. از گذشته تا الان هیأت رئیسه ساز و کارهای لازم را جهت تصمیم گیری هایی که در این حوزه اتفاق می افتد، طراحی کرده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد:

مهم ترین ساز و کار برای رسیدن به تصمیم و جمع آوری اطلاعات کمیته فنی است. البته در هیأت رئیسه نیز تقسیم کار داشته ایم و میرشاد ماجدی به جهت سبقه و تسلطی که در بحث فنی دارد موضوع را خودش پیگیری می‌کند. موارد را در جلسه هیات رئیسه مطرح کرده و با ارائه گزارش‌های فنی برنامه ریزی می‌شود. گزارش ها و آمارهای فنی چهار مولفه تهدیدها، فرصت ها، معایب و مزایا را در نظر می‌گیرد‌. در این بین وزارتخانه تخصصی حوزه ورزش در دولت و وزارت ورزش و جوانان است‌.

او اضافه کرد:

در داخل وزارتخانه تیم‌های تخصصی و فنی وجود دارد که باید نظرات و دیدگاه آنها نیز شنیده شود. نمی‌خواهیم دچار خودکامگی در تصمیم شویم و در واقع می‌خواهیم از زوایای مختلف، ظرفیت‌های فکری، فنی و مواردی که می‌تواند به موفقیت تیم ملی کمک کنیم استفاده شود. این موفقیت مهم ترین امر مورد وفاق همه اعضای فوتبال ایران و همه افرادی است که دل در گروی اعتلای پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران دارند. همه می‌خواهند در این رویدادها درخشان عمل کنیم و نتایج درخشانی را به دست بیاوریم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد:

این موضوع محل وفاق همه است اما برای تحقق پیدا کردنش دیدگاه‌ها و نظرات متفاوتی وجود دارد. باید این دیدگاه ها شنیده شود. همه مسایل در هیات رییسه شنیده می‌شود و تضارب آرا اتفاق می‌افتد. در نهایت طبق ساز و کاری که توضیح دادم، هیات رییسه فدراسیون تصمیم می‌گیرد. تصمیم‌گیری در هیچ جای دیگری صورت نمی‌گیرد‌. برخی اشاره به دولت کردند اما دیدید سخنگوی دولت و دستیار معاون اول دولت گفتند تصمیم گیری فنی بر عهده هیأت رییسه است اما شنیدن دیدگاه ها و نظرات به هیچ وجه به معنی پذیرش قطعی و مطلق و اعمال نظر نیست. خود را مکلف می‌دانیم برای رسیدن به یک تصمیم درست درمورد تیم ملی فوتبال که متعلق به یک فرد و سازمان نیست بلکه همه مردم ایران نسبت به آن حساسیت و علاقه دارند و نتایج برای آن مهم است، نسبت به دیدگاه‌ها و نظارت آگاهانه برخورد کرده و گوش شنوایی داشته باشیم تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیریم.

او اضافه کرد:

اکنون سرمربی تیم ما دراگان اسکوچیچ است. آخرین تصمیم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و نتیجه‌گیری را اعلام می‌کنم و این تصمیم ادامه حضور اسکوچیچ است.  البته به روز شدن‌ها و گوش کردن نظرات نمی‌تواند به معنای نفی یا اثبات این موضوع باشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص حضور مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش در نهاد ریاست جمهوری و آغاز بحث برکناری دراگان اسکوچیچ پس از جلسه این دو بازیکن با مسؤولان ریاست جمهوری گفت:

من هم این مسائل را شنیده‌ام اما تاکنون صحبتی با آنها نداشتم. موضوع مسلم این است که در اتفاق و پروژه‌ای که تا جام‌جهانی 2022 قطر پیش‌رو داریم در بخش‌های مختلف هر یک از افراد مسؤولیت‌ها و نقش‌هایی را بر عهده گرفته‌اند این نقش‌ها مطابق قانون، اساسنامه است و هر کسی باید به وظایف خودش پایبند باشد و این نقش را به خوبی ایفا کند.در حوزه فوتبال نگاه حرفه‌ای حاکم است خیلی از فوتبالیست‌های ما در سطح جهان بازی می‌کنند و زیبنده نیست یک بازیکن عضو کادر فنی، سرمربی یا هیأت رئیسه بخواهند در امور و نقش‌های همدیگر دخالت کنند.

اصولی گفت:

ما همه سرباز تیم ملی فوتبال ملی و خادم مردم هستیم. می‌خواهیم آنچه را انجام بدهیم که قاطبه مردم انتظار دارند. اگر هر یک از ما از نقشی که برایش تعریف شده تخطی کند و خارج شود تا بخواهد نقش دیگری ایفا کند قطعا اختلاف و خلل ایجاد خواهد شد در خصوص تعیین سرمربی اساسنامه فدراسیون قانون و عرف دنیای حرفه‌ای که همگی آن را تأیید می‌کنند آمده مدیران فدراسیون، اعضای هیأت رئیسه و اداره‌کنندگان فدراسیون تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده هستند.

او عنوان کرد:

در هیچ جای دنیا بازیکن،‌ سرمربی را تعیین یا عزل نمی‌کند این نگاه باید بین همه قهرمانان ملی ما که محبوب مردم و سرباز تیم ملی هستند، وجود داشته باشد. وارد شدن داخل این بحث و خروج از نقش خود به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای و درجه یک زیبنده فوتبال حرفه‌ای و تیم ملی ما که در سطح آسیا اول قاره محسوب می‌شود زیبنده نیست ابتدا به خودم توصیه می‌کنم و امیدوارم همه ما مسئولیت و نقشی که به ما سپرده شده است به درستی انجام بدهیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال اضافه کرد:

امیدوارم از چارچوب نقش‌ها و وظایف تعیین شده خارج نشویم اجازه بدهیم بخش‌های مختلفی که در فدراسیون فوتبال تعاریف مشخصی برای آنها در حوزه تصمیم‌گیری دارند کارشان را انجام بدهند. البته روز گذشته فضایی بابت استوری بازیکنان در فضای مجازی ایجاد شد با همه دوستان گفت‌وگو کردیم و میرشاد ماجدی با بازیکنان حرف زد ان‌شاءالله این فضا تداوم ندارد و باید چنین اتفاق حل شود. حل هم شده و دوستان نسبت به موضوع آگاه و توجیه شدند. قطعاً تیم ملی با این مسائل ضرر می‌کند و قربانی می‌شود نباید اجازه بدهیم چنین فضایی شکل بگیرد.

اصولی افزود:

تردید ندارم تک تک بازیکنان، اعضای کادر فنی و سایر بخش‌ها حس  همدلانه و هدف مشترکی که بر مبنای اعتلای سرزمین عزیزمان ایران و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی شکل گرفته است ادامه خواهند داد این وفاق باقی می‌ماند و همین وفاق اختلاف‌ها را از بین خواهد برد. اختلاف هم در مورد نظر و سلیقه است اما امیدواریم برطرف شود تا بچه‌ها را در چارچوب تیم ملی و درخشش در جام‌جهانی ببینیم وقتی تیم ملی ما بدرخشد قطعا بازیکنان برد لازم را خواهند داشت در واقع درخشش تیم ملی جمعی و فردی است و تأثیر خود را می‌گذارد اما اگر اختلاف‌ها، مسائل و معضلاتی که برخی مواقع هیچ ارتباطی با تیم ملی ندارد وارد بحث شود روی کار ما تأثیر منفی می‌گذارد. قطعاً در این حالت خود فوتبالیست‌ها ضررکننده اول و اصلی ماجرا خواهند بود.

او در خصوص اینکه آیا دلیل حضور میرشاد ماجدی و حسن کامرانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان پیگیری همین مسائل اخیر بوده است عنوان کرد:‌

تازه به فدراسیون آمدم و اطلاعی از حضور آنها در وزارت ورزش ندارم اگر هم به این وزارتخانه رفته باشند به این دلیل است که دستگاه تخصصی موضوع ورزش در دولت جمهوری اسلامی ایران وزارت ورزش است. این دغدغه برای مسئولان وزارتخانه نیز بسیار طبیعی و بدیهی است زیرا آنها تخصصی نگاه می‌کنند. قطعا دغدغه‌ها و نظرات فنی خود را به ما منتقل می‌کنند و ما هم با جمع‌بندی و دسته‌بندی موارد طبق همان اصول و ساز و کاری که گفتم در جلسه هیأت رئیسه مورد مداقه قرار می‌دهیم تا در نهایت به بهترین انتخاب و تصمیم برسیم.

اصولی در مورد بحث تغییر تیم ملی مدام از واژه تا این لحظه استفاده می‌کند و آیا این شکل پاسخگویی کمکی به شکل‌گیری تأثیری در ایجاد  فضای حاشیه‌ای تیم ملی نداشته است گفت:‌

اینکه دچار خودکامگی در تصمیم‌گیری نمی‌شویم نقطه ضعف ما نیست و آنها را به عنوان نقطه قوت می‌دانیم اما قاطعانه تصمیم می‌گیریم و روی این تصمیم می‌ایستیم. اینکه می‌گویم اکنون نشان می‌دهد آنچه برای فدراسیون فوتبال اهمیت دارد تصمیم‌گیری و نتیجه است فارغ از افراد، اشخاص و اسم‌ها آنچه برای ما اهمیت دارد این است که بتوانیم نتایج خوبی را در جام‌جهانی به دست آوریم. بر همین مبنا به خودمان اجازه نمی‌دهیم وقتی در مورد تصمیمی به جمع‌بندی رسیدیم آن را به معنای تمام شدن کار تلقی کنیم البته این موضوع نیز زمان دارد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد:

ما هم در برآوردها و محاسبات خود نقطه پایانی برای این موضوع گذاشته‌ایم. در نظر گرفتن زمان به این معنی نیست که تا یک روز مانده به جام‌جهانی فرصت داریم اما نقطه پایانی برای این موضوع و حد توقفی را هم خواهیم دید. هر چه سریع‌تر باید به جمع‌بندی برسیم و می‌رسیم امروز هم بین تعطیلات بوده و اعضای هیأت رئیسه و مسئولان فدراسیون دوشنبه هم‌اندیشی جدی تشکیل خواهند داد.

او ادامه داد:‌

تمام داده‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم و در نهایت این آخرین پردازش داده‌ها خواهد بود. در این جلسه پس از دیدن تمام جوانب تصمیم نهایی و قاطعانه خود را اعلام می‌کنیم. پردازشی که اتفاق می‌افتد کار را جمع خواهد کرد.

او اضافه کرد:

در رسانه‌ها نقطه نظرات مختلفی مطرح می‌شود نظرات خیلی از دوستان، پیشکسوتان، کارشناسان، دستگاه‌های تخصصی دولت، مجلس، کارشناسان علمی،‌دانشگاهی و ... را گرفته‌ایم همه آنها را در جلسه آتی پردازش خواهیم کرد و به زودی تصمیم نهایی را می‌گیریم اما طبق برآورد خودم و چیزی که می‌بینم وزنه عدم تغییر را سنگین‌تر می‌بینم.

اصولی در مورد اینکه آیا بین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون در مورد بحث تغییر سرمربی اختلاف نظر وجود دارد یا همگی متفق‌القول روی عدم تغییر اسکوچیچ به جمع‌بندی رسیده‌اند گفت:‌

تا این لحظه اتفاق نظر بر عدم تغییر است. اختلافی وجود ندارد در مکانیزم‌هایی که تعریف کرده‌ایم داده‌هایی در نظر گرفته شده است طبق علاقه شخصی و قلبی تصمیم‌گیری نمی‌کنیم. بلکه باید داده‌ها امتیازبندی‌ها و ... را در نظر بگیریم. بر مبنای آن می‌بینیم در این وضعیت با فلان شکل و ترکیب می‌توانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اگر تغییری صورت بگیرد به دلیل فشارهای خارج از این مجموعه نخواهد بود گفت:‌

به هیچ وجه هنگامی یک محاسبه‌ای و یا داده‌ای به ما ارائه می‌شود و یا متغیری اضافه می‌شود که محاسبات ما را تغییر می‌دهد. بر مبنای برداشت شخصی و فردی به چنین تصمیمی نرسیده‌ایم. اطلاعاتی به ما رسیده و داده‌هایی در اختیارمان قرار گرفته است. محاسباتی انجام داده‌ایم و بر مبنای آن جلسه آخر جمع‌بندی ما خواهد بود اگر داده‌ای اضافه شود که وضعیت را تغییر دهد. مسائل مختلف فنی، تدارکاتی، امکانپذیر بودن متغیرها از لحاظ مالی و ... را در نظر می‌گیریم همه ابعاد در نظر گرفته خواهد شد. اگر متغیری به این ابعاد اضافه شود که محاسبات ما را به سمت تغییر ببرد هیأت رئیسه در این مورد اقدام خواهد کرد.

اوافزود:‌

هیأت رئیسه تصمیم‌گیرنده است. صریح بگویم ممکن است از جایی به ما اطلاعاتی داده شود و شرایط و امکاناتی مهیا شود یا اقداماتی شکل بگیرد که در مسائل فنی، تدارکاتی یا نظراتی که کارشناسان می‌دهند در محاسبات ما تغییر ایجاد کند اما در نهایت هیأت رئیسه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد اظهارات غیر متعارف دراگان اسکوچیچ مثل ماهی گرفتن از آب گل‌آلود و اظهاراتش علیه سرمربی سابق تیم ملی یعنی کارلوس کی‌روش گفت:

من به همان صحبت اولم باز می‌گردم به عنوان سخنگوی فدراسیون می‌گویم من و هیأت رئیسه توصیه نمی‌کنیم هیچ فردی در هیچ یک ارکان فدراسیون نباید از نقش خود خارج شود. نباید در موضوعاتی که با آن ارتباط تعریف شده‌ای ندارد ورود کند. این موضوع شامل همه از جمله خود من، سرپرست فدراسیون بگیرید تا پایین‌ترین سطوح می‌شود. هر کسی نقش خودش را دارد و ورود به موضوعی که ارتباطی با افراد نداشته و پرداخت به مسائل حاشیه‌ای جز آسیب خوردن به تیم ملی سودی ندارد.

اصولی افزود:

لذا به همه توصیه کردیم وارد این فضا نشوند و آن را ادامه ندهند خوشبختانه این فضا هم قطع شده است اما تحمل تداخلات غیر تعریف شده را نداریم هر کسی باید بر اساس شرح وظایف و اختیارات خودش اقدام کند. ما هم تا حدی تحمل داریم اما این مسائل به هیچ وجه پذیرفتنی نیست قاطعانه  توصیه می‌کنیم هر کسی در نقش خودش قرار بگیرد و آن را به درستی در قالب سربازان فوتبال ایران انجام بدهد.

او در مورد اینکه با وجود حمایت از دراگان اسکوچیچ  ممکن است انتخابات 8 شهریور روی آینده تیم ملی تأثیرگذار شود و رئیس جدید سرمربی را تغییر بدهد گفت:‌

این انتخابات میان‌دوره نیست و قرار نیست همه اعضای هیأت مدیره تغییر کند در مورد هر چیزی به نتیجه برسیم نظر اکثریت مهم است هر تصمیمی در انتخابات گرفته شود پس از آن هیأت رئیسه با اکثریت تصمیم می‌گیرد به هر فردی رئیس فدراسیون شود با مطابق اساسنامه مصوبه هیأت رئیسه را بگیرد امروز هم اکثریت هیأت رئیسه تصمیم‌گیری خواهند کرد و بدون تردید پس از تاریخ 8 شهریور نیز تصمیم ما همین است.

او در مورد آخرین وضعیت انتخاب شرکت مجید به عنوان تولیدکننده البسه تیم ملی گفت:

متغیرهای فنی، کیفی، تحویل به موقع و درست البسه مؤلفه‌های مهمی بود همچنین در دسترس بودن و توجه به تولید داخلی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است ملاک نظر قرار دادیم. سه‌شنبه هفته گذشته کمیسیون معاملات فدراسیون جمع‌بندی کرد که با تولیدی مجید در جام‌جهانی شرکت کنیم. امروز این مسأله از سوی دبیرکل اعلام خواهد شد همچنین به زودی رونمایی از لباس تیم ملی و ارسال کیفیت آن به فیفا را دنبال خواهیم کرد و با یک برند ایرانی در جام‌جهانی قطر شرکت می‌کنیم ضمن اینکه تولیدی‌های این شرکت مورد تأیید فیفا قرار خواهد گرفت.

اخبار داغ 

دنیل مالدینی در آستانه انتقال به هلاس ورونا استوری مجری فوتبال برتر در حمایت از اسکوچیچ؛ میثاقی بار دیگر مقابل فردوسی ‌پور اولین حضور روملو لوکاکو در تمرینات پس از بازگشت به اینتر جام جهانی قطر، جام جهانی بدون مشروبات الکلی

منبع: طرفداری

کلیدواژه: سخنگوی فدراسیون فوتبال جام جهانی دیدگاه ها تصمیم گیری اعضای هیأت هیأت رئیسه وزارت ورزش ساز و کار بر مبنای جمع بندی حرفه ای داده ها نقش خود نقش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی

به گزاش همشهری آنلاین شمسایی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که به درخواست خودش قراردادی با فدراسیون فوتبال امضا نکرده؛ او گفت که خواهان تاخیر در عقد قراردادش شده تا اگر تیم ملی فوتسال قهرمان آسیا نشد، استعفا بدهد و برود.

حالا اما با توجه به کسب جام قهرمانی توسط فوتسالیست‌های ایران مسئولان فدراسیون در صدد هستند تا هرچه سریع‌تر قرارداد شمسایی را امضا کنند.

اصولی، رییس کمیته فوتسال، روز دوشنبه اعلام کرد که در خدمت شمسایی خواهند بود و در همین رابطه خبرنگار ما کسب اطلاع کرد که امضای قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

شمسایی قرار است به زودی به دیدار مهدی تاج برود و مهم‌ترین بحث در این خصوص قرارداد سرمربی فوتسالیست‌های ایران است. قرارداد او بعد از تنظیم از سوی بخش حقوقی به هیئت رییسه فدراسیون فوتبال خواهد رفت تا آنجا مصوب شود و به امضای رییس فدراسیون و شمسایی برسد تا حضور سرمربی ایران رسمی شود.

کد خبر 848222 برچسب‌ها فوتسال و فوتبال ساحلی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • توضیحات اصولی درباره انتخاب سرمربیان، VAR و جانشین مطهری
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • سخنگوی فدراسیون فوتبال: درخواست حواله خودرو برای قهرمانان فوتسال را پیگیری می کنیم
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • فوتبال کلمبیا دنیا را شگفت زده کرد