Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:57:52 GMT

رادیو غدیر راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۶۸۵۰

رادیو غدیر راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کاویانی ظهر شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: در موضوع غدیر کوتاهی‌هایی شده و بیش از ۲۰ مناسبت ولایی در ماه ذالحجه داریم که کمتر بدان پرداخته شده است که نقش رسانه در تبیین این مناسبت‌ها بسیار مهم است.

مدیر رادیو غدیر بیان داشت: طرح راه اندازی رادیو غدیر در سالهای اخیر آماده شده بود، اما موفق به راه اندازی آن نشدیم و امسال توفیق شد تا این رادیو در آستانه دهه ولایت و امامت راه اندازی شود و برنامه‌ها به صورت رسمی از ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ روی موج ام اف ردیف ۵/۹۵ به روی آنتن می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: رادیو محرم و رادیو وحدت تجربه‌های موفقی بوده و امیدواریم رادیو غدیر نیز فعالیت خود را با خوبی آغاز و دنبال کند.

کاویانی با بیان اینکه این رادیو ۲۴ ساعته فعالیت خواهد داشت افزود: برنامه‌های تبیینی با محوریت واقعه غدیر در ابعاد مختلف در رادیو غدیر پرداخته خواهد شد.

مدیر شبکه رادیو معارف تاکید کرد: برنامه‌های تولیدی در رادیو غدیر در راستای موضوع وحدت خواهد بود چرا که این امر موضوع راهبردی نظام اسلامی است و غدیر می‌تواند مبنای وحدت باشد و این رویداد یک اتفاق دقیق تاریخی است که بیان آن می‌تواند به وحدت کمک کند.

وی بیان داشت: کتاب الغدیر گنجینه گرانبهایی در زمینه غدیر است و یکی از منابع اصلی رادیو غدیر، این کتاب خواهد بود.

کاویانی تصریح کرد: غدیر را به عنوان یک مناسبت نباید نگریست و باید در این زمینه جریان سازی کرد.

مدیر رادیو غدیر عنوان داشت: پویش به" عشق علی " را در رادیو غدیر خواهیم داشت که اقدامات خیرخواهانه و آداب و رسوم عید غدیر را در این زمینه را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: رادیو غدیر از طریق ایران صدا به صورت تصویری قابل دریافت است و تلاش می‌شود کارهای خوب پخش شده در این رادیو به صورت ویژه در فضای مجازی بازنشر داشته باشد.

مدیر شبکه رادیو معارف ادامه داد: در این ایام دیگر برنامه‌های رادیو معارف با محورهای واقعه غدیر نیز در رادیو غدیر پخش می‌شود.

مدیر رادیو غدیر خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد برنامه‌های رادیو غدیر ترکیبی است و برنامه‌های گفتار محور ۱۶ درصد و ۹ درصد برنامه‌ها نیز گفتگو محور خواهد بود.

کاویانی ابراز داشت: مخاطب رادیو غدیر عموم جامعه هستند و همکاران ما تلاش شبانه روزی دارند تا مخاطبان بیشتری داشته باشند.

وی گفت: از تولیدات رادیوهای دیگر نیز با محوریت غدیر در جدول پخش رادیو غدیر استفاده خواهد شد و رادیو غدیر همانند سایر رادیوها از موسیقی استفاده خواهد کرد و فقط در رادیو معارف بر اساس دستورالعمل‌ها از موسیقی استفاده نمی‌شود.

مدیر رادیو غدیر بیان داشت: راه اندازی رادیو غدیر اساساً یک ابتکار است و مهمترین کاری که قرار است انجام شود جریان سازی است و مردم نیز در این زمینه نقش آفرین هستند.

کاویانی ادامه داد: موضوع اطعام غدیر و کمک به نیازمندان از جمله تأکیدات روایی است که باید در این عرصه‌ها فرهنگ سازی و جریان سازی کرد و از سوی دیگر تبیین اصل رویداد غدیر که مبنای بسیاری از موضوعات است در رادیو غدیر بدان پرداخته خواهد شد و به شبهات این عرصه پاسخ داده خواهد شد.

کد خبر 5534360

منبع: مهر

کلیدواژه: قم رادیو معارف عید غدیر خم بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا سنندج خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان دعای عرفه اردبیل خراسان رضوی مشهد زلزله هرمزگان آمار کرونا مجلس شورای اسلامی رادیو غدیر رادیو معارف راه اندازی برنامه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید

دهقانی فیروزآبادی در کنفرانس خبری معاونت علمی – فناوری ریاست‌جمهوری با تشریح برنامه‌های دولت برای توسعه هوش مصنوعی گفت: «در حال حاضر هوش مصنوعی در همان فرصتی قرار گرفته است که اقتصاد دیجیتال در دهه ۹۰ داشت. شرکت‌های فعال در این حوزه فرصت بسیار خوبی برای رشد و توسعه دارند؛ همان‌طور که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال یک دههٔ قبل چنین فرصتی را در اختیار داشتند».

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، دیجیاتو و زومیت، معاون علمی-فناوری رئیس‌جمهور در خصوص رسیدن کشور به ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه هوش مصنوعی، گفت: «سال گذشته گفت‌وگوهایی زیادی با رئیس‌جمهور و همین‌طور دستگاه‌های مختلف ازجمله سازمان برنامه‌وبودجه برای الزام ایجاد مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و در کنارش، شورای ملی راهبری انجام شد و در این راستا برنامه‌ها و مدل‌های کشورهای مختلف در حوزه هوش مصنوعی موردمطالعه قرار گرفت».

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه سال گذشته راه‌اندازی مرکز ملی هوش مصنوعی و شورای راهبری به تصویب رسید و اعضای شورا مشخص شدند، ادامه داد: «این مرکز ذیل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده و اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود. از آن موقع جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران بخش‌های دولتی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی برگزار شد و درنهایت از اسفند ۱۴۰۲، صندوق هوش مصنوعی با سرمایه ۱۰ همتی (۱۰ هزار میلیارد تومان) شکل گرفت که بخش خوبی از سرمایه آن از نهادهایی مانند صندوق توسعه ملی و مؤدیان مالیاتی مانند اپراتورها جذب شد.»

به گفته معاون رئیس‌جمهور، طی این مصوبات همچنین برنامه‌ریزی شد که مرکز ملی هوش مصنوعی، اپراتور هوش مصنوعی را ایجاد کند که این اپراتور ۳ خدمت اصلی مزرعه پردازشی بزرگ (هاب)، مرکز داده بزرگ (دیتاسنتر) و کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری را ارائه می‌دهد. همان‌طور که اپراتورهای تلفن همراه خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند، اپراتور ملی هوش مصنوعی نیز خدمات پردازشی بزرگ و خدمات کتابخانه‌های محاسباتی را در اختیار دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌ها و نهادها قرار خواهد داد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ایران از نظر دانش فنی و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد، گفت: «در حوزه مقالات و ارجاعات، ایران رتبه ۱۷ یا ۱۸ را دارد؛ اما در حوزه کاربرد رتبه ۷۰ تا ۸۰ را دارد که این جایگاه به دلیل نبودن زیرساخت‌ها در کشور است و پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۱۴۰۳ تحول خوبی در حوزه هوش مصنوعی با ایجاد اپراتور ملی هوش مصنوعی و توسعه زیرسیستم‌ها داشته باشیم. مرکز ملی هوش مصنوعی جایگاهی فراتر از معاونت علمی دارد و از تمام دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم که این مرکز را تقویت کنند».

وی در مورد تجهیزات و زیرساخت هوش مصنوعی افزود: «پیش‌بینی ما این است که در سال ۱۴۰۳ به چند صد GPU دسترسی پیدا کنیم، البته تحریم‌های شدیدی در این حوزه وجود دارد؛ حتی عربستان و امارات نیز که برای خرید GPU اقدام کرده‌اند و پول پرداخت کرده‌اند؛ تحریم شده‌اند. از دانشگاه‌ها و تمام کسانی که در کشور GPU دارند، دعوت می‌کنم که بعد از راه افتادن این اپراتور GPU خود را به این اپراتور بیاورند».

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900274 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»