Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صدیق ارم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این نظارت های شرعی و بهداشتی در روستاهای طبل، سهیلی، هفت رنگو، سلخ، گامبرون، دولاب، چاهو غربی، چاهو شرقی، باسعیدو، دوستکوه، کُنار سیاه، توریان، باغ بالا، خالدین، ریگو، دفاری، برکه خلف، مسن، دیرستان، شیب دراز، هلر، گیاهدان، کووه ای، رمکان و شهرهای سوزا، لافت و درگهان به صورت رایگان انجام می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از قشموندان خواست در عید سعید قربان با هدف جلوگیری از انتشار بیماری های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان حتما دام های قربانی خود را با نظارت ناظرین بهداشتی و شرعی ذبح کنند.

رییس اداره دامپزشکی قشم توضیح داد: ابتلای برخی شهروندان به بیماری هایی مانند تب کریمه - کنگو و تب مالت که ناشی از رفتار غیر متعارف و انفرادی هنگام ذبح و پس از آن مصرف کردن گوشت دام قربانی شده به محض کشتار دام و عدم طی مهلت زمانی ۲۴ ساعته پیش‌ سرد کردن در یخچال بوده است.

ارم در ادامه با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در زمان ذبح دام‌های عید قربان هشدار داد: لازم است تا گوشت دام پس از ذبح، به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

وی اعلام کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی این اداره دامپزشکی امکان پوشش و نظارت های شرعی و بهداشتی برای سایر روستاهای درخواست کننده این خدمات در شهرستان قشم نیز وجود دارد و اکیپ های سیار نظارتی می توانند با ارائه درخواست از سوی دهیاران این روستاها برای انجام این نظارت ها به آنها اعزام شوند.

به گزارش ایرنا، فردا یکشنبه نوزدهم تیر ۱۴۰۱ و دهم ذیحجه روز عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت است.

روز دهم ذیحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی (ص) از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل (ص) موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

برچسب‌ها عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور قشم عید سعید قربان سازمان دامپزشکی کشور قشم عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  اوقات شرعی در استان سمنان به این شرح است:

اذان صبح در سمنان ۳:۳۳
طلوع آفتاب ۵:۰۵
اذان ظهر ۱۱:۵۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۲
اذان مغرب ۱۹:۰۲
نیمه شب شرعی ۲۳:۰۷

دیگر خبرها

  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • اوقات شرعی ۱۱ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • اوقات شرعی فردا دهم اردیبهشت در شیراز
  • اوقات شرعی نهم اردیبهشت در سمنان