Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از معرفی ملی‌پوشان سه وزن کشتی آزاد، ۵ نفر دیگر نیز تکلیف‌شان در انتخابی ۱۹ تیر ماه روشن خواهد شد و دو نفر نیز به تونس خواهند رفت، اما آیا این امکان نبود که تکلیف همه اوزان در مرحله نهایی انتخابی مشخص شود؟ - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایان سه مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی آزاد، در 57 کیلوگرم رقابت نهایی برای کسب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی بلگراد بین علیرضا سرلک و احمد جوان به انجام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 61 کیلوگرم رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده با هم کشتی خواهند گرفت.

در 65 کیلوگرم رحمان عموزاد، در 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی و در 74 کیلوگرم یونس امامی طبق چرخه به عضویت تیم ملی در مسابقات جهانی 2022 درآمده‌اند.

در 79 کیلوگرم انتخاب بین علی سوادکوهی و محمد نخودی انجام می‌شود و در 86 کیلوگرم برنده مبارزه محسن مصطفوی و علیرضا کریمی به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت.

در 92 کیلوگرم برنده مهدی حاجیلوئیان و امیرحسین فیروزپور با کامران قاسم‌پور کشتی خواهد گرفت و در 97 کیلوگرم مسابقه انتخابی بین محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج ملی‌پوش این وزن را مشخص خواهد کرد. در 125 کیلوگرم نیز برنده یدالله محبی و امیررضا معصومی به مصاف امیرحسین زارع می‌رود تا به این شکل تکلیف 7 وزن دیگر تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی 2022 که 19 تا 27 شهریور در بلگراد برگزار می‌شود، مشخص شود.

در این میان، رقابت انتخابی 5 وزن 61، 86، 92، 97 و 125 کیلوگرم روز نوزدهم تیر ماه در سالن 12 هزار نفری آزادی به انجام خواهد رسید اما در دو وزن 57 و 79 کیلوگرم با نظر کادرفنی تیم ملی، مدعیان در تورنمنت رنکینگ تونس روی تشک خواهند رفت.

در وزن 57 کیلوگرم، با استناد به حالت چهارم از چرخه انتخابی تیم ملی، علیرضا سرلک دارنده مدال نقره رقابت‌های جهانی 2021 نروژ و احمد محمدنژاد جوان دارنده مدال طلای جام‌ تختی به مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند و با نظر کادرفنی تیم‌ ملی کشتی‌ آزاد این دو کشتی‌گیر برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی جهت حضور در رقابت‌های جهانی 2022 صربستان باید به تورنمنت رنکینگ در کشور تونس اعزام شوند تا با توجه به شرایط زیر یکی از دو کشتی‌گیر انتخاب شوند:

حالت اول: هر کدام از دو کشتی‌گیر به مدال طلای تورنمنت تونس دست پیدا کنند، به دوبنده تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی صربستان خواهند رسید.
حالت دوم: اگر هر دو نماینده کشورمان در یک گروه قرار بگیرند، در صورتی‌که سرلک جایگاه بهتری را کسب کند به دوبنده تیم‌ ملی خواهد رسید و در غیر این صورت بین دو کشتی‌گیر رقابت رو در رو برگزار خواهد شد که در این مرحله هر کشتی‌گیری برنده شود، به دوبنده تیم‌ ملی خواهد رسید.
حالت سوم: اگر هر دو کشتی‌گیر در جایگاه سوم مشترک قرار بگیرند، بین دو کشتی‌گیر رقابت رو در رو برگزار خواهد شد که در این مرحله هر کشتی‌گیری برنده شود، به دوبنده تیم‌ ملی خواهد رسید.
حالت چهارم: اگر هیچ‌کدام از نمایندگان کشورمان در این وزن به مدال نرسند و در یک گروه هم قرار نداشته باشند و با یکدیگر هم مبارزه نکرده باشند در آن‌ صورت با توجه به کیفیت و عناوین حریفانی که در گروه هر دو کشتی‌گیر قرار دارند و نتایجی که مقابل آن‌ها به دست می‌آورند، کادرفنی تصمیم‌گیری خواهد کرد که انتخاب ملی‌پوش این وزن مشروط بر مبارزه رو در رو باشد یا بدون مبارزه رو در رو ملی‌پوش این وزن انتخاب شود.

در وزن 79 کیلوگرم نیز با استناد به حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن 79 کیلوگرم، رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی بین علی سوادکوهی و محمد نخودی برگزار خواهد شد و درست مثل 57 کیلوگرم، انتخاب ملی‌پوش به همان چهار حالت خواهد بود. نخودی به واسطه مدال نقره سال گذشته‌اش درصورت مبارزه رودررو، نیاز به یک برد دارد.

اما چرا در این دو وزن نیز مسابقه انتخابی در ایران برگزار نشد؟ دلیل اصلی محک خارجی کشتی‌گیران حاضر در این اوزان بوده است. احمد جوان هرچند سال خیلی خوبی را پشت سر گذاشته که با پیروزی بر علیرضا سرلک در جام تختی نیز تکمیل شد، از نظر کادرفنی تیم ملی باید عملکرد خارجی‌اش نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

در خصوص 79 کیلوگرم نیز وضعیت به همین شکل است و باتوجه به اینکه علی سوادکوهی در فینال قهرمانی آسیا باوجود کسب مدال طلا، خیلی عملکرد راضی‌کننده‌ای نداشت، نیاز بود بار دیگر وضعیت این کشتی‌گیر در شرایطی برابر با محمد نخودی، در تورنمنت خارجی مورد بررسی قرار بگیرد.

در سایر اوزان باتوجه به کارنامه خارجی کشتی‌گیران، تصمیم بر این شد که مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در کشور برگزار شود چون عیار نفرات از قبل مشخص بود.

4 داور المپیکی کشتی ایران در کدام مسابقه جهانی‌ قضاوت می‌کنند؟



انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی مرحله نهایی انتخابی تیم ملی دوبنده تیم دو کشتی گیر خواهد رسید تیم ملی خواهد شد رو در رو ملی پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

اسامی منتخب بخش گزینش فنی بزرگسالان و نحوه برگزاری رقابت‌های انتخابی مربوطه به این گروه از سوی سازمان تیم‌های ملی اعلام شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، سازمان تیم‌های ملی کاراته اسامی نفرات دعوتی از بخش گزینش فنی را جهت شرکت در انتخابی تیم ملی که  18 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود را اعلام کرد.

شایان ذکر است نفرات اول هر رده‌ی وزنی این انتخابی به همراه مدال‌آوران قهرمانی کشور و اعضای تیم‌ ملی سال گذشته که در قهرمانی کشور حضور داشته‌اند و نفراتی که عضو تیم ملی بوده‌اند ولی با ارائه گواهی پزشکی در قهرمانی کشور شرکت نداشته‌اند در انتخابی 2 خرداد شرکت خواهند کرد.

وزن 55- کیلوگرم
طاها خراسانی(اصفهان)، حسین خاکدامن منفرد(قم)، فرزام صادقی لیچانی(گیلان) و محمد حسین شیرصفت(فارس)

وزن 60- کیلوگرم
دانیال نادری، محمدطاها عبداللهی(مازندران)، مرتضی کریمی (البرز)، علی‌اکبر بختیاری(قم)، امیرحسین حیدری(زنجان)، محمد اللهیاری(آذربایجان غربی) و دانیال نادری(همدان)

وزن 67- کیلوگرم
رضا تقی‌خانی(همدان)، عبدالله ولدی(کرمانشاه)، امیرحسین زینعلی(قزوین)، علی زینعلی(قزوین)، مهدی چوبکزن(مازندران)، رضا عنایتی(مازندران)، علیرضا فرجی(مازندران) و سید علی کریمی(آذربایجان‌غربی)

وزن 75- کیلوگرم
محمدعرفان عسگری(کرمان)، سجاد شفیعی علویچه(اصفهان)، علیرضا حیدری(مرکزی)، ابوالفضل صفر‌ی‌نژاد(گیلان)، محمدمهدی مهاجری(کرمان)، امیرعباس بیگ‌محمدلو(تهران) و علیرضا رحیمی(اصفهان)

وزن 84- کیلوگرم
اسماعیل معتمدی(البرز)، علیرضا اکبری(زنجان)، حسین غیاثوند(لرستان)، امیرحسین کولانی(کرمانشاه) و محمد صالح فارسی(تهران)

وزن 84+ کیلوگرم
محسن صفرنژاد(گیلان)، سامان صفر بیرانوند(لرستان)، امیرمحمد کاظمی(ایلام) و مهدی قلیچ‌زاده(خراسان رضوی)

همچنین ارفاق وزنی برای اوزان زیر 55-، 60- ، 67-  به میزان یک و نیم کیلوگرم و برای اوزان 75-، 84- کیلوگرم، دو کیلوگرم خواهد بود.

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • کشتی قهرمانی کشور؛ نفرات راه یافته به نیمه‌نهایی مشخص شدند
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • فرنگی کاران راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند
  • موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند