Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی برای خارج کردن زباله ها از این آزمایشگاه، آنها را در یک کپسول باری انبار می کردند و به جو زمین می فرستادند تا بسوزند. اما اکنون یک شرکت تازه به نام «نانورکس»(Nanoracks) فناوری تازه ای را آزمایش کرده که فرایند دور ریختن زباله در فضا را ساده تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوم جولای نانورکس یک محفظه مخصوص زباله از هوابند (قفل هوایی) «بیشاپ» رها کرد. این محفظه هنگام ورود دوباره به اتمسفر زمین می سوزد و هوابند خالی به جای خود بر می گردد.

آملا ویلسون مدیر ارشد اجرایی نانورکس در بیانیه ای در این باره می گوید: این تست موفقیت آمیز نه تنها نشان دهنده فناوری های نوین برای حذف زباله از ایستگاه فضایی است بلکه حاکی از توانایی ما برای استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان یک بستر فناوری تجاری است.

هم اکنون فضانوردان باید زباله ها را جمع آوری و ماه ها در ایستگاه فضایی بین المللی نگهدارند تا کپسول سیگنوس به آنجا برسد و آن را همراه خود ببرد. طی این عملیات کپسول سیگنوس پس از تکمیل ماموریت اصلی خود در ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان آن را مملو از زباله می کنند تا پس از خروج از جو بسوزد.

تست اولیه این فناوری که با همکاری مرکز فضایی جانسون ناسا انجام شد، ۱۷۲ پوند زباله شامل فوم و مواد بسته بندی، جعبه های حمل بار، لباس های کثیف فضانوردان، لوازم بهداشتی گوناگون و تجهیزات مختلف بود.

البته ظرفیت این محفظه ۶۰۰ پوند است.

کد خبر 5534309 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی زباله فضایی نوآوری ناسا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی توییتر حکمرانی فضای مجازی نوآوری اینترنت ناسا امنیت اطلاعات فیس بوک صندوق نوآوری و شکوفایی ایالات متحده امریکا هکرها ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند