Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: در 4 ماه نخست امسال حدود یک میلیون تن برنج خارجی ثبت سفارش شده است که از این میزان 400 هزار تن برنج خارجی وارد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به افزایش مصرف برنج در آستانه ماه‌های محرم و صفر، گفت: فصل برداشت برنج ایرانی نزدیک است و اگر با برنامه جلو نرویم بدون تردید شاهد احتکار و گران فروشی این محصول در بازار داخلی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تجربه تلخ ممنوعیت واردات برنج خارجی در سال 1400 نباید تکرار شود، افزود: پیامد‌های این تصمیم تا به امروز بر بازار برنج تأثیر خود را گذاشته است؛ نرخ برنج ایرانی در مرداد سال گذشته کیلویی 34 هزار تومان بود و به صورت منطقی توزیع می‌شد، اما بعد از تصویب دوره ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت برنج داخلی، با کاهش برنج خارجی و به تبع آن افزایش نرخ آن در بازار مواجه شدیم.
به گفته کشاورز؛ واسطه گران از این شرایط سوءاستفاده کردند و قیمت پایه برنج ایرانی را بالا بردند؛ از این رو امیدواریم که این تجربه امسال تکرار نشود.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به لزوم مدرنیزاسیون کردن شالی کوبی‌ها، گفت: وزارتخانه می‌تواند کشاورزان را ملزم کند که شلتوک‌ها را به شالی کوبی‌های صنعتی ببرند چرا که 50 درصد برنج داخلی در شالی کوبی‌های سنتی از بین می‌رود؛ همچنین میزان و نوع برنجی که کشاورزان به شالی کوبی‌ها می‌آورند باید ثبت شود.
کشاورز با بیان اینکه اخذ پروانه استاندارد 127 برای برنج ایرانی الزامی شود، گفت: برنج ایرانی باید شناسنامه‌دار شود در این شرایط نحوه توزیع آن قابل رصد و این‌گونه احتمال احتکار وجود ندارد.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت قیمت برنج ایرانی را با توجه به هزینه‌ها از این ماه محاسبه و قیمت را به طور رسمی اعلام کند و اجازه ندهد بالاتر از این نرخ برنج داخلی عرضه شود. همچنین وزارت کشاورزی کشت قراردادی برنج ایرانی دارد و بهتر است برای کنترل این بازار پیش از سایر کشاورزان اقدام به توزیع برنج کند تا این‌گونه بازار برنج مهار شود.
دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به کاهش قدرت خرید برنج ایرانی، گفت: اقشار متوسط برای اینکه سفره‌های آنها از برنج خالی نشود اقدام به خرید برنج خارجی می‌کنند؛ همچنین تقاضا برای خرید برنج خارجی در مناسبات مذهبی پیشرو افزایش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد امسال نیاز ما به واردات برنج خارجی بالاتر از سال‌های گذشته باشد.
به گفته کشاورز؛ در 4 ماه نخست امسال حدود یک میلیون تن برنج خارجی ثبت سفارش شده است که از این میزان 400 هزار تن برنج خارجی وارد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ثبت سفارش دبیر انجمن واردکنندگان برنج تن برنج خارجی شالی کوبی ها برنج ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد