Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالكى  گفت: بر اساس آخرین برآوردها تخمین زده می‌شود که بین٥  تا ٦ هزار سگ بدون صاحب در شهر تهران داشته باشیم، اما تعداد سگ‌هایبدون صاحب در استان تهران بیش از ٤٠٠ هزار قلاده است. البته بنابر دلایلی به ویژه رهاسازی سگ‌ها در اطراف تهران نمی‌توان آماردقیقی از تعداد آنان ارائه کرد.

او گفت: به صورت کلی، حیوانات بدون صاحب که تحت تیمار فرد خاصی قرار نمی‌گیرند، مبتلا به بیماری‌هایی نظیر انگل‌های داخلی وخارجی، قارچ‌های پوستی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستند. البته باید بگویم در ٤ الى ٥ ماه اخیر که مسئولیت رسیدگی به این حیوانات به سازمان مدیریتپسماند سپرده شده است، نمونه مشکوک به هاری در شهر تهران نداشتیم. اسناد قبلی نیز نشان می‌دهد که در ٣ سال گذشته حیوانمبتلا به هاری در شهر تهران نداشتیم اما در استان تهران ٢ نمونه یافت شده است.

به گفته  معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند، عموم مردم غذا دادن به حیوانات را امری نیکوکارانه می‌دانند، اما بسیاری ازکارشناسان محیط زیست و حیوات وحش معتقدند که غذا دادن به گونه‌هایی که در حال انقراض نیستند، کار درستی نیست. حیوانی که بهصورت آزاد در طبیعت زندگی می‌کند باید بتواند غذایش را خودش به دست بیاورد. از سویی دیگر، غذا دادن به حیواناتی نظیر روباه،شغال، گرگ و ... باعث می‌شود که آنان به حریم شهرها و محل سکونت انسانی نزدیک شده و همین موضوع چالش‌های جدی را به وجودمی‌آورد. برای مثال، روباره منبع بیماری هاری است و واکسیناسیونی که انجام می‌دهیم برای سگ‌هاست.

مالكى گفت: اغلب پرنده‌هایی که در اکوسیستم شهر تهران هستند، از حشرات تغذیه می‌کنند. غذا دادن به پرندگان از سوی شهروندانباعث می‌شود که آنان دیگر سراغ غذای اصلی خود نروند و همین موضوع باعث می‌شود که جمعیت حشرات نیز در تهران زیاد شود ومجبور می‌شویم برای کنترل حشرات هم هزینه کنیم.

او گفت: ٥ هزار و ٥٠٠  تن ضایعات میادین میوه و تره‌بار که معادل پسماند یک روز شهر تهران است، به آرادکوه نرود و تبدیل به کمپوستدرجه یک یا خشکاله برای دامداری‌ها شود.

او گفت: در ساعات ابتدایی صبح و غروب، عوامل زنده‌گیری ما براساس درخواست‌های مردمی به سطح شهر مراجعه کرده، سگ‌هایبدون صاحب را جمع‌آوری کرده و به نقاهتگاه منتقل می‌کنند. به محض انتقال به نقاهتگاه، پروسه درمانی آنها آغاز می‌شود. در این بخشعلاوه بر جدا کردن سگ‌های بیمار از سالم، واکسیناسیون و عقیم‌سازی را داریم. یکی از بهترین راهکارها برای کنترل جمعیت سگ‌هایبدون صاحب، عقیم‌سازی آنهاست. تاکید می‌کنم که در این نقاهتگاه، اصلا معدوم‌سازی نداریم. سگ‌های بیمار تا جایی که ممکن باشددرمان می‌شوند و پس از طی کردن فرآیند درمان، پلاک‌گذاری شده و در قالب سگ‌های نگهبان، سگ گله و ... واگذار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران پسماند شهری غذا دادن شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • فال انبیا فردا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند