Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای علی زند وکیلی، بنا به اعلام مدیران دانشگاه علی کاربردی و پس از ثبت رشته «آواز تلفیقی» در دفترچه‌های این مراکز، از مهر ماه سال ۱۴۰۱ رشته «آواز تلفیقی» به رشته‌های تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی افزوده شد.

علی زندوکیلی در این زمینه توضیح داد: من بیش از ۱۳ سال است که در دانشگاه و آموزشگاه و موسسه خودم سابقه تدریس دارم و در این مدت تحقیقات و مطالعات زیادی را نیز در حوزه موسیقی و آواز داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان گونه که دانش و تعریف درستی از موسیقی تلفیقی در ایران وجود ندارد به نظر می‌رسد «آواز تلفیقی» نیز بسیار مهجور مانده است. همین باعث شد پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق، طرحی را به نام «نُت آوا» به رشته تحریر در بیاورم. در این طرح تلاش شده که آموزش‌هایی به هنرجویان این حوزه از موسیقی داده شود و آنها علاوه بر آموزش ساز، ریتم، سلفژ در ده اپیزود بتواند مختصات آواز تلفیقی را نیز بیاموزد.

خواننده قطعه پرطرفدار «لالایی» خاطر نشان کرد: من از سال ۹۳ تدریس در واحد ۴۶ دانشگاه علمی کاربردی را تجربه کرده‌ام به همین منظور تصمیم گرفتم تا موضوع را با مدیران این مرکز مطرح کنم. از سوی دیگر چند سالی هم هست که آواز کلاسیک حذف شده و همه علاقمندان به خوانندگی باید در رشته آواز ایرانی تحصیل کنند. در این چارچوب من با ارائه طرح «نت آوا» به سازمان سنجش، در جلسه دفاع و توضیح آن هم شرکت کردم و توانستم نظر مثبت بسیاری از اساتید و بزرگان این عرصه در حوزه آموزش را جلب کنم و خوشحالم که از هفته گذشته این رشته جدید در قالب «آواز تلفیقی» در دفترچه‌های دانشگاه علمی و کاربردی درج شده و از مهرماه سال ۱۴۰۱ علاقمندان می‌توانند در این رشته آموزش ببینند.

علی زندوکیلی در انتهای صحبت‌های خود نیز گفت: من همواره در مقوله آموزش، دغدغه‌های فراوانی داشتم و دوست دارم بتوانم قدمی بسیار کوچک حتی برای علاقمندان به این هنر بردارم. خداوند را شاکرم که کمک کرد که بتوانم با «نت آوا» به میزانی که در توانم هست برای علاقمندان به این عرصه قدمی بردارم. در نگاشتن سرفصل این طرح، بزرگوارانی همچون علی مومنیان، مسعود پیروی و مهدی قاسمی و آرام پارسا همراهانی بودند که با شور و عشق در کنارم بودند و از آنها ممنونم.

علاقمندان به تحصیل در این رشته پس از قبولی در آزمون ابتدایی، در آزمون حضوری که با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود، شرکت خواهند نمود تا پذیرفته شدگان نهایی این رشته معرفی شوند.

کد خبر 5534343 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی زندوکیلی دانشگاه علمی کاربردی موسیقی تلفیقی دانشجویان موسیقی ایرانی تئاتر ایران فیلم کوتاه هنرمندان تئاتر کنسرت موسیقی فیلم سینمایی اداره کل هنرهای نمایشی عکاسی محمد خزاعی درگذشت چهره ها فرهنگسرای نیاوران کارگردان تئاتر نقاشی جشنواره فیلم شهر حوزه هنری آواز تلفیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.   هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.   آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.   ۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.   گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.   آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد