Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@02:17:45 GMT

جُنگ شادی در روستاهای زلزله زده بندرلنگه

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۷۳۴۱

جُنگ شادی در روستاهای زلزله زده بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: جنگ های شادی با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی و  افزایش امید به مردم به مناسبت عید قربان به مدت سه روز در روستاهای زلزله زده در حال برگزاری است.

وی افزود: در اولین روز جمعه ۱۷ تیرماه جنگ شادی با هنرنمایی گروه‌های هنری بندرعباس و شهرستان میناب به ویژه گروه رنگین کمان در روستاهای مختلف زلزله زده برگزار شد که مورد استقبال عموم به ویژه کودکان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان  تصریح کرد: در روز دوم به مناسبت عید قربان مراسم دعای عرفه با حضور مردم و گروه‌های جهادی با مرکزیت روستای سایه خوش ساعت 15 برگزار می‌شود.

 

جهانگیری خاطرنشان کرد: در روز عید قربان بعد از نماز مغرب و عشا جشن بزرگ قربان با حضور هنرمندان مطرح هرمزگان و گروهای نمایشی در روستای سایه خوش برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • مصاف نماینده فوتسال قم و هرمزگان در لیگ دسته یک
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • عکس/سایه آزادی آمریکایی!