Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان اصفهان گفت: برجسته کردن خدمات مشاوره‌ای در پایگاه‌های سنجش یکی دیگر از اقدامات اجرایی سال جاری است و در شرایطی که خانواده‌ها نیاز به مشاوره داشته باشند با فعالیت مرکز مشاوره در پایگاه‌ها خدمات مشاوره‌ای به آنها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله خزایی پیش ازظهر امروز شنبه _ هجدهم تیرماه _ در مراسم افتتاحیه سنجش و غربالگری سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۷۲ پایگاه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود مدارس در استان، اظهار کرد: درخواست برای افزایش هشت پایگاه دیگر به سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور داده شده است و به احتمال زیاد تا پایان ماه جاری تعداد پایگاه‌ها به ۸۰ مرکز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مباحث مداخله به‌هنگام و غربالگری سلامت نوآموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در این طرح سلامت نوآموزان در زمینه‌های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان ادامه داد: اگر در این فرآیندها تشخیص داده شود که دانش‌آموز در ارزیابی‌های اولیه با نقاط ضعفی مواجه هستند با ارجاع به مراکز متخصص در قالب غربالگری تخصصی مورد ارزیابی دقیق‌تری قرار می‌گیرند و در این فرآیند خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

کاهش مشکلات نوبت‌گیری برای سنجش سلامت

وی درباره اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس و پیش‌دبستانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ارزیابی سنجش سلامت حدود ۱۰۵ هزار نفر نوآموز در سطح استان را داشته باشیم، تصریح کرد: سنجش ۹۰ هزار نفر نوآموز بدو ورود و ۱۵ هزار نفر پیش‌دبستانی در پایگاه‌های فعال سنجش صورت می‌گیرد.

خزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مداخله به‌هنگام سلامت سنجش دانش‌آموزان امسال در مقایسه با سال گذشته سن سنجش کودکان به چهار سال کاهش پیدا کرده است تا خانواده‌ها بتوانند با اطمینان نوآموزان خود را وارد چرخه طرح سنجش کنند.

وی تغییرات تعرفه‌ای را یکی دیگر مباحث متفاوت طرح سنجش سلامت امسال به نسبت سال گذشته عنوان کرد و گفت: در ارزیابی اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس و پیش‌دبستانی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حق‌الزحمه کارشناسان تغییراتی داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تلاش داریم امسال طرح سنجش با کیفیت‌تری داشته باشیم، اظهار کرد: هر سال مشکلاتی در حوزه سامانه سنجش داشتیم که تا حدودی فرآیند نوبت‌گیری را دچار مشکل می‌کرد اما امسال به نسبت سال گذشته به دلیل سامانه جدید با دغدغه‌های بیشتری برخورد داشتیم.

نوبت گیری ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سنجش

وی درباره مباحث نوبت‌گیری طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس و پیش‌دبستانی در استان اصفهان، گفت: براساس آمارها به نسبت استان‌های دیگر از شرایط مناسبی برخوردار هستیم و با کسب رتبه سوم در این جایگاه در حال حاضر ۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سنجش نوبت‌گیری شدند، البته امروز هم تعدادی نزدیک به دو هزار نفر فرآیند سنجش را تکمیل و انجام دادند، هرچند که وضعیت مطلوب نیست اما در تلاش هستیم که این مشکلات حل شود.

خزایی مباحث برجسته کردن خدمات مشاوره‌ای در پایگاه‌های سنجش را یکی دیگر از اقدامات اجرایی سال جاری دانست و افزود: قرار است در شرایطی که خانواده‌ها نیاز به مشاوره داشته باشند با فعالیت مرکز مشاوره در پایگاه‌ها خدمات مشاوره‌ای به آنها ارائه شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های سنجش سلامت نیروهای تخصصی فعال و متخصص ورود پیدا کردند، اظهار کرد: قبول داریم که ممکن است گاهی در تشخیص‌ها اشتباهاتی رخ دهد اما در مقایسه با جمعیت افراد مورد سنجش تعداد اشتباهات در سطح پایینی قرار دارد هرچند که در پژوهش‌های علمی هم یک تا پنج درصد خطا امری طبیعی است اما سعی می‌کنیم این میزان خطا هم به حداقل ممکن برسد.

کد خبر 587082

منبع: ایمنا

کلیدواژه: غربالگری سلامت نوآموزان آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش سلامت دانش آموزان دبستانی سنجش سلامت نوآموزان شرایط سنجش سلامت نوآموزان آزمون های جدید سنجش سلامت نوآموزان سنجش سلامت پیش دبستانی ها سنجش سلامت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سلامت نوآموزان بدو ورود به مدارس سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود پایگاه های سنجش خدمات مشاوره ای طرح سنجش سلامت استان اصفهان پایگاه ها پیش دبستانی نوبت گیری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه