Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، مجید نیلی احمد آبادی در نشست هم اندیشی اعضای گروه پیشران «نوروفوتونیک» پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی و مدیران ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بر لزوم طراحی، ساخت و بومی سازی تجهیزات و ابزارهای نوین جهت پیشرفت تحقیقات درحوزه های علوم اعصاب و مغز تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در این نشست با اعلام حمایت همه جانبه ستاد از استفاده از ابزارها و مکانیزم ها برای تسهیل در تحقیقات درحوزه علوم اعصاب، خواستار تلاش های گسترده بخش های تحقیقاتی و تخصصی در طراحی و ساخت ابزارهای نوین حوزه علوم شناختی شد.

دکتر حمید لطیفی مدیر گروه پیشران «نوروفوتونیک» در پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی نیز در این نشست عنوان کرد: با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و با تلاش و همکاری محققان و اساتید تلاش شد تا براساس نیاز مراکز تحقیقاتی نسبت به تجاری سازی تجهیزات حوزه نوروفوتونیک و اپتوژنتیک اقدام شود.

وی خاطر نشان کرد: محققان عضو گروه پیشران نوروفوتونیک دراین تلاش علمی موفق شدند با حمایت های ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی، دستگاه های پیشرفته تصویربرداری نوری از مغز با روش سیگنال ذاتی، تصویربرداری نوری از مغز به روش استفاده از رنگدانه های حساس به ولتاژ، تصویربرداری نوری به روش اسپکل لیزری و اپتوژنتیک برای استفاده در زمینه علوم اعصاب شناختی در کشور را طراحی و تولید کنند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این دستگاه ها و تجهیزات طراحی و ساخته شده توسط گروه پیشران نوروفوتونیک، متخصصان قادرند به روش های گوناگون از مغز تصویربرداری کند. اولین طرح گروه پیشران با عنوان توسعه کاربرد ابزارهای اپتوژنیک درعلوم شناختی در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید و یکی از اهداف تشکیل گروه نوروفوتونیک توسعه ابزارهای مطالعه در حوزه علوم اعصاب شناختی عنوان شده است.

به گفته وی، به منظور بهره گیری از دانش، تخصص و مهارت نخبگان و محققان برای دستیابی به فناوری و خدمات در حوزه های علوم شناختی، با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری های شناختی چندین گروه پیشران در مراکز تحقیقاتی -دانشگاهی تشکیل شده است.

شکل گیری و فعالیت گروه های پیشران برای تسریع در اجرای طرح های پژوهشی در حوزه علوم شناختی و زمینه سازی برای بومی سازی تولید، ساخت و تامین تجهیزات و فناوری های شناختی از راهبردهای اصلی ستاد توسعه علوم شناختی بحساب می آید.

تلاش ها برای دستیابی به تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی ها با اجرای دقیق طرح های تحقیقاتی همراه با ارزیابی و نظارت مستمر بر اجرای این طرح ها به عنوان یک اولویت و راهبرد از سوی ستاد توسعه علوم شناختی با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 5534327 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم شناختی ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری علوم اعصاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی نوآوری توییتر حکمرانی فضای مجازی ناسا اینترنت امنیت اطلاعات فیس بوک صندوق نوآوری و شکوفایی ایالات متحده امریکا هکرها فناوری های شناختی ستاد توسعه علوم علوم شناختی گروه پیشران علوم اعصاب حوزه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به پهناور بودن استان و حجم بالای مراجعان تاکید کرد: لازم است تلاش برای توسعه توانمندی‌ها و رفع چالش‌های حوزه سلامت، اولویت مسئولان باشد.

او، مرجعیت و قدرت تصمیم‌گیری را از ویژگی‌های اصلی اساتید عنوان کرد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص اخلاق پزشکی و توسعه مسائل فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکار‌هایی نیز ارائه داد.

تلاش برای تقویت برنامه آموزش دانشجویان و ارتقای جایگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه، دیگر تاکید نماینده ولی فقیه در فارس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار، محور اصلی تلاش اعضای هیئت رئیسه دانشگاه را توسعه خدمات مجموعه در تمامی ابعاد و در تمامی مناطق استان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار توسعه خدمات، از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه، تقویت اهداف فرهنگی در سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید است.

سیدوحید حسینی با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، به کسب موفقیت‌های حوزه سلامت استان فارس در این زمینه پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تخصصی پزشکی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و با ظرافت ویژه‌ای مسایل اساتید، دانشجویان و دانشگاه در حال پیگیری است.

او از افزایش قابل توجه تعداد فلوشیپ و پزشک فوق تخصص طی ۳۰ ماه گذشته در دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ۶۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان، به مردم خدمات سلامت‌محور ارائه می‌دهند.

حسینی در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون تامین اعتبارات و پرداخت مطالبات کادر سلامت گفت: تقویت تامین منابع و معیشت اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز با پیگیری مکرر مسئولان دانشگاه از مجموعه وزارت بهداشت و نهاد‌های مرتبط، در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه اهداف پژوهشی در حوزه سلامت فارس اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و برنامه ریزی در زمینه تقویت امر پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه ششم کشور در حوزه پژوهش، به رتبه چهارم کشور ارتقا یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی