Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@19:53:41 GMT

روند نزولی قیمت طلا ادامه‌دار است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۷۷۶۲

روند نزولی قیمت طلا ادامه‌دار است؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار طلا بدترین عملکرد هفتگی خود را در دو ماه گذشته داشته است زیرا کاهش چهار درصدی آن با حرکت مشابه در ماه می مطابقت دارد. قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۴۲ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۷۴۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، احساسات در بازارهای فلزات گرانبها به این زودی‌ها نشان‌دهنده بهبود قابل‌توجهی نیست، حتی اگر تحلیلگران بازار قیمت را به میزان قابل‌توجهی بیش از حد فروش ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلا در این هفته با مشکل مواجه شد زیرا سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ‌های بهره برای کاهش فشارهای تورمی فزاینده ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱

برخی تحلیلگران اظهار کردند: موضع تهاجمی بانک مرکزی ایالات‌متحده، دلار آمریکا را به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسانده است که به تنهایی قیمت طلا را به آزمایش حمایت بلندمدت در ۱۷۳۰ دلار در هر اونس سوق داد. اگرچه احساسات نزولی قابل‌توجهی در بازار وجود دارد اما برخی از تحلیلگران گفته‌اند که به دنبال جهش در کوتاه‌مدت هستند. مایکل مور، بنیانگذار سایت Moor Analytics می‌گوید: طلا به طور کلی نزولی است اما می‌تواند اصلاح وروند صعودی را به همراه داشته باشد.

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت که او همچنین پتانسیل را برای حداقل جهش کوتاه‌مدت طلا می‌بیند. وی گفت: کاهش اخیر قیمت طلا عمدتا ناشی از افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است که از نظر فنی بیش از حد افزایش یافته است. سیزینسکی افزود: اگرچه طلا در برابر دلار آمریکا می‌تواند با مشکل مواجه شود اما در برابر سایر ارزهای اصلی جهانی همچنان قوی است.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، ۶ تحلیل‌گر یا ۴۰ درصد، در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستیم. در همان زمان، ۵ تحلیلگر معادل ۳۳ درصد نسبت به طلا و چهار تحلیلگر معادل ۲۷ درصد نسبت به این فلز گرانبها در هفته آینده خنثی بودند. اگرچه احساسات در میان سرمایه‌گذاران خرد همچنان پایین است اما نرخ مشارکت نیز پایین است که نشان‌دهنده توجه بسیار اندک به فلز گرانبها در این محیط بی‌ثبات است. اگرچه طلا در کوتاه‌مدت می‌تواند روند کاهشی داشته باشد اما برخی از تحلیلگران گفته‌اند که هنوز حمایت قابل قبولی در بازار وجود دارد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار گفت که این فروش می‌تواند به عنوان یک حرکت تسلیم تلقی شود زیرا بسیاری از موقعیت‌های خرید راضی از بازار خارج شده‌اند. برای بسیاری از تحلیلگران، اگر قرار است طلا دوباره درخشش خود را به دست آورد، بازار باید شاهد تغییر در سیاست پولی ایالات‌متحده باشد. حرکت مورد انتظار فدرال رزرو ۷۵ امتیازی برای طلا همچنان چالش برانگیز است.

برخی از تحلیلگران و اقتصاددانان خاطرنشان کردند که آخرین گزارش اشتغال که نشان می‌دهد اقتصاد در ماه گذشته ۳۷۲ هزار شغل ایجاد کرده است، کاهش نرخ را تقویت کرده است. بازار امیدوار است که بانک مرکزی ایالات‌متحده بتواند با ادامه افزایش نرخ بهره، یک فرود نرم را ارائه کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1147062 برچسب‌ها قیمت طلا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیمت طلا کوتاه مدت قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت چند دلار شد؟

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره، به آرام کردن نگرانی‌های بازار نسبت به احتمال تشدید درگیری در خاورمیانه کمک کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۱ درصد کاهش، به ۸۸ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد ماه آتی هر دو شاخص، روز دوشنبه، با بیش از یک درصد کاهش، بسته شد.

نفت خام که پس از واکنش ایران به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در اوایل آوریل، به بالاترین حد از اکتبر صعود کرده بود، در مسیر ثبت چهارمین رشد ماهانه در آوریل قرار دارد. مناقشات در خاورمیانه و اوکراین و محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت را تقویت کرده است اما ابهامات در خصوص سیاست پولی آمریکا و ذخایر بالای محصولات نفتی، بر دورنمای تقاضا برای نفت، سنگینی می‌کند.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی در این باره گفت: ادامه مذاکرات برای آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس، باعث شده است نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، ضعیف‌تر شود و همزمان، نشست بانک مرکزی آمریکا هم باعث احتیاط در کوتاه مدت شده است. نگه داشتن نرخ‌های بهره بالا به مدت طولانی‌تر، ممکن است باعث رشد بیشتر ارزش دلار شده و ریسک‌هایی را برای دورنمای تقاضا برای نفت ایجاد کند.

مذاکره کنندگان حماس پس از گفت‌وگوها با میانجی‌های قطری و مصری درباره پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی، برای مشاوره با مقامات ارشد، روز دوشنبه قاهره را ترک کردند.

دو منبع امنیتی مصری اظهار کردند: انتظار می‌رود این هیات دو روز دیگر، گزارش دهند. در حالی که نمایندگان حماس به قاهره رفتند، ده‌ها فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه، جان باختند. نیمی از قربانیان در شهر رفح بودند که رهبران خارجی از رژیم صهیونیستی می‌خواهند به آن حمله نکند.

در این بین، ادامه عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن در منطقه دریای سرخ، کفی را برای قیمت نفت ایجاد کرده و اگر اختلال عرضه پیش بینی شود، ممکن است نرخ ریسک اضافی در قیمت‌ها منعکس شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش اقتصادی، سرمایه‌گذاران منتظر نشست اول مه فدرال رزرو هستند و از آنجا که نرخ تورم بالاتر از هدف بانک مرکزی آمریکا باقی مانده است، بازار انتظار هیچ گونه کاهش نرخ بهره را ندارد که می‌تواند دلار آمریکا را تقویت کرده و به تقاضا برای نفت ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت