Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوابیه‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان خطاب به مدیر مسوول نشریه اطلاعات در واکنش به یک مطلب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در جوابیه وزارت ورزش و جوانان آمده است:

جناب آقای سیدعباس صالحی، مدیرمسوول محترم نشریه وزین اطلاعات   

عطف به مطلب(گزارش) مندرج در شماره 28156 مورخ ‌شنبه 18 تیر ۱۴۰۱ آن روزنامه با عنوان:   "اندرز درمانی یا تجاهل" موارد مطروحه زیر، در پاسخ به اظهارنظر نگارنده و در راستای تنویر افکارعمومی حضورتان ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خواهشمند است دستور فرمایید مطابق ماده 23 از فصل ششم قانون مطبوعات، نسبت به انتشار جوابیه ارسالی اقدام مقتضی معمول دارند:

پیش فرض نگارنده محترم متن، بر این امر استوار است که تمام جوانان بازمانده از ازدواج فقط به‌دلیل مسایل اقتصادی از ازدواج بازمانده‌اند، هرچند تا حدودی این مسئله صادق است؛ چرا که مسکن و اشتغال به‌عنوان دو پیش زمینه اصلی اقدام جوانان به ازدواج امر مهمی تلقی می‌شود که قاعدتا در دستگاه‌های ذیربط چون وزارت امور اقتصادی ودارایی، وزارت مسکن، راه و شهرسازی  و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و...   مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، اما به هر روی نمی‌توان از اهمیت مسایل فرهنگی و تغییر نگرش جوانان نسبت به ازدواج غافل بود.  

همان‌گونه که می‌دانیم در سال‌های اخیر با قشر گسترده‌ای از جوانان مواجه هستیم که به‌رغم مهیا بودن نسبی مسایل اقتصادی آنان به‌دلایلی دیگر از جمله تغییر نگرش نسبت به ازدواج، عدم مسئولیت‌پذیری و یا ترس از شکست در ازدواج و... از آن استنکاف می‌کنند و به‌علت‌هایی غیراقتصادی تن به ازدواج نمی‌دهند. 

پرواضح است که در اقشاری از جوانان جامعه مسایل اقتصادی مانند اشتغال و مسکن به‌عنوان عاملی بازدارنده در مسیر ازدواج تلقی می‌شود و در قشری از  افراد،  فرهنگ ناصحیح ازدواج  و گره‌های ذهنی و فرهنگی،  عامل اصلی تاخیر در ازدواج محسوب می‌شود. 

در 2 سال همه‌گیری کرونا علی‌رغم تشدید مشکلات اقتصادی و از بین رفتن هزاران شغل، ولی نرخ ازدواج پس از یک دهه به‌شکل چشمگیری مثبت شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل اصلی، حذف تشریفات ازدواج بوده است. این اتفاق حاکی از آن است که تغییر نگرش مردم حتی در خصوص برگزاری جشن ازدواج و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان به‌خودی خود تاثیر مهم و معتنابهی در نرخ ازدواج دارد. 

وزارت ورزش و جوانان براساس تکالیف قانونی خود از جمله ماده ۵ قانون تسهیل ازدواج مکلف است هرساله هم‌زمان با روز و هفته ازدواج، با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان، اقدامات گسترده‌ای را در این مسیر انجام دهد که فعالیت‌های عنوان‌شده در مرقومه "روزنامه اطلاعات" از این دست اقدام‌های فرهنگ‌ساز در زمینه ترویج ازدواج آسان است.  

علاوه بر موارد یادشده، معاونت جوانان این وزارت در طول سال نیز فعالیت‌های فراوانی در خصوص آگاهی‌بخشی به جوانان در امور مربوط به ازدواج و خانواده انجام می‌دهد؛ از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج، گسترش فرهنگ ازدواج آگاهان، انجام مشاوره‌های رایگان، هماهنگی با مبلغان، خیرین ازدواج و فعالان این حوزه و....که به‌صورت مفصل در رسانه‌ها منعکس‌شده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مهدی شعبانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در عرض یک ماه گذشته، فردا در محل گود شیرکوه این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۲۰۰ شرکت کننده در این مسابقه گفت: کشتی گیران استان‌های خراسان رضوی و شمالی در اوزان ۴۶، ۷۴، ۸۶، ۹۶ و +۹۶ در این مسابقه به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شیروان افزود: سعی داریم این ورزش اصیل و چندین هزارساله کشورمان با برگزاری مداوم این مسابقات به جایگاه اصلی خود برسد.

شعبانی در انتها خاطرنشان کرد: هدف ما در برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در شهرهای زیارت و خانلق استفاده کردن از تمام ظرفیت موجود شهرستان است.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229261 برچسب‌ها ورزش

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • ورزش درمانی برای رفع کف پای صاف
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند