Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، سفارت ژاپن در ایران طی اطلاعیه ای در صفحه رسمی اینستاگرام خود در پی درگذشت شینزو آبه، نخست وزیر پیشین این کشور نوشت:«عمیقا از شنیدن خبر در گذشت نخست وزیر پیشین ژاپن، جناب آقای « شینزو آبه» که در زمان تصدی خویش به عنوان رهبری برجسته از خود ایفای نقش نمود و کمک‌های گسترده‌ای در توسعه ژاپن، گسترش روابط دوستانه با ایران و همچنین صلح و رفاه  جهان انجام داد، بسیار متاسف و متاثر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

ایشان از سال ۲۰۰۶ الی ۲۰۰۷ میلادی، سپس از سال ۲۰۱۲ الی ۲۰۲۰ میلادی به عنوان نخست وزیر ژاپن خدمت نمود و در ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی اولین نخست وزیر ژاپن بود که پس از ۴۱ سال (برای اولین بار پس از انقلاب  اسلامی ایران) به ایران سفر کرد و تلاش‌های خالصانه‌ای در زمینه توسعه روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای انجام داد و همچنین در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم وقت ایران در جهت توسعه روابط فی ما بین و ارتقای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه تلاش های فراوانی کرد. 

منبع عکس: دفتر نخست‌وزیری ژاپن منبع عکس: دفتر نخست‌وزیری ژاپن


سفارت ژاپن در ایران بدین وسیله از ابراز همدردی جناب آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر حسین  امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همچنین جمع کثیری  از مردم عزیز ایران که به روابط دوستی ژاپن و ایران عشق می ورزند صمیمانه قدردانی می کند. 

کد خبر 689338 منبع: ایسنا برچسب‌ها شینزو آبه ژاپن ایران و ژاپن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شینزو آبه ژاپن ایران و ژاپن اسلامی ایران نخست وزیر شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • آماده تبادل ظرفیت‌ و توانمندی‌های ایران با آفریقا هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی