Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:34:58 GMT

۲ کشتی نظامی آب‌های سریلانکا را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۸۱۹۲

۲ کشتی نظامی آب‌های سریلانکا را ترک کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دو کشتی نظامی وابسته به نیروی دریایی ارتش سریلانکا در پی تحولات اخیر در این کشور، آب‌های سرزمینی سریلانکا را ترک کردند.

بنابر این گزارش، دو کشتی Sindurala وGajabahu پس از ناآرامی‌های امروز در این کشور که با تسخیر کاخ ریاست جمهوری سریلانکا از سوی معترضان همراه شد، از بندر کلمبو (پایتخت سریلانکا) راهی مقصدی نامعلوم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع خبری شایعه کرده اند که یکی از این کشتی‌ها حامل رئیس جمهور سریلانکا است که در پی اعتراضات امروز مجبور به فرار از کاخ ریاست جمهوری شده بود.

یک مقام مسئول در بندر کلمبو ضمن تأیید خبر خروج این دو کشتی نظامی، توضیحات بیشتری درباره مسافرانی که در این دو کشتی حضور دارند، ارائه نکرد.

گفتنی است امروز شنبه شمار زیادی از معترضان سریلانکایی به کاخ ریاست جمهوری یورش برده و آن را تسخیر کردند.

این رخداد بعد از هفته‌ها کمبود سوخت و غذا و دارو در سریلانکا اتفاق افتاد و معترضانی که از سراسر کشور خود را به پایتخت رسانده بودند، به کاخ ریاست‌جمهوری هجوم برده و آنجا را آشغال کردند.

معترضان پیش از ورود به کاخ ریاست جمهوری به شدت با نیروهای نظامی درگیر شده بودند که طی آن دهها نفر زخمی شدند. رئیس‌جمهور سریلانکا نیز که از هجوم معترضان غافلگیر شده بود به مکان نامعلومی گریخته و خبری از وی تاکنون در دست نیست.

سریلانکا در شرایط فعلی با بدترین بحران اقتصادی اش از سال ۱۹۴۸ تاکنون مواجه است. بخش گردشگری که اصلی ترین بخش تأمین نیازهای این کشور است در اثر کرونا دچار معضل شده و مانند قبل درآمدزایی ندارد. سریلانکا در شرایط کنونی قدرت مالی برای خرید سوخت مورد نیاز خود را ندارد. کمبود مواد غذایی، دارو و کالاهای اساسی در کنار قطعی برق بر مشکلات این کشور افزوده است. بدهی‌های خارجی سریلانکا نیز در شرایط فعلی به ۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 5534494 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: سریلانکا کشتی جنگی شهر کلمبو روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین فلسطین جنگ اوکراین عراق سوریه انگلیس ترکیه ایران مسکو لبنان حمله روسیه به اوکراین کاخ ریاست جمهوری دو کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز(سه‌شنبه) در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده‌ بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، دقایقی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

کد خبر 6099399

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین پس از ادای سوگند
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ