Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@07:42:07 GMT

نکات مهم در خرید لنت ترمز لیفان x60

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۸۳۱۶

نکات مهم در خرید لنت ترمز لیفان x60

آفتاب‌‌نیوز :

یک از دغدغه‌های مهم رانندگان، انتخاب لنت ترمز مناسب، عدم آشنایی با برندهای مختلف لنت ترمز و اطلاع از زمان تعویض لنت ترمز خودرو است. لنت ترمز قطعه مصرفی است که برای کاهش سرعت خودرو در سیستم ترمز تعبیه می‌شود. به عنوان مثال اگر قصد خرید لنت ترمز لیفان را دارید؛ ابتدا باید نسبت به زمان تعویض لنت فعلی خودرو اطلاعاتی به دست آورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه نشانه‌هایی حاکی از تمام شدن لنت ترمز هستند؟ در مرحله بعدی باید با انواع مختلف لنت ترمز و جنس آن آشنا شوید تا بهترین گزینه را برای خودروی خود انتخاب کنید. سپس در آخرین مرحله با مراجعه به مراکز معتبر، لنت مورد نظر خود را از برندی باکیفیت تهیه نمایید. در ادامه به بررسی تمامی این مراحل و نکات مهم خرید لنت ترمز پرداخته‌ایم.

عوامل نشان‌دهنده تمام‌شدن لنت ترمز

سیستم ترمز خودرو از بخش‌های مختلف تشکیل شده است که هر کدام وظیفه مهمی را برعهده دارد. لنت ترمز یکی از قطعات مصرفی یا به عبارتی تحلیل رونده، سیستم ترمز است. وجود این قطعه بر حفظ جان سرنشینان و راننده تاثیر بسیاری دارد و بروز هر گونه مشکل یا آسیب در آن، می‌تواند منجر به ضررهای مالی و جانی جبران‌ناپذیری شود. این قطعه مصرفی، خود نیز از دو بخش اصطکاکی و فلزی تشکیل شده‌است. بخش اصطکاکی لنت، قسمتی است که پس از فشرده‌شدن پدال ترمز، با روتور یا دیسک چرخ تماس پیدا می‌کند و سرعت خودرو را به تدریج کاهش می‌دهد. عوامل بسیار زیادی در تمام‌شدن این قطعه نقش دارند. ترمزهای شدید و پی‌درپی، مسیر و رانندگی نامناسب و وزن بالای خودرو، مثال‌هایی از این عوامل هستند.

علاوه بر نگهداری صحیح لنت ترمز، تشخیص زمان تعویض آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زمان تعویض لنت ترمز خودروها قابل تخمین زدن نیست؛ بنابراین باید با توجه به نشانه‌های موجود، به تمام شدن آن پی ببرید. پس از اتمام عمر مفید لنت ترمزها، نشانه‌هایی مبنی بر تحلیل رفتن آن آشکار می‌شود که رانندگان خودروها باید به آن‌ها دقت کنند. در ادامه به بررسی تعدادی از نشانه‌های پایان یافتن لنت ترمز پرداخته شده است.

تولید صدای ناهنجار از لنت ترمز

با گذشت زمان و پایان یافتن عمر استاندارد لنت ترمز، بخش اصطکاکی آن یا به اصطلاح گوشت لنت ترمز مصرف می‌شود. در این موقعیت تکه فلزی کوچک بالای ترمز، به تدریج با روتور تماس پیدا می‌کند و صدای سوتی از این تماس به وجود می‌آید. عدم توجه به این صداها می‌تواند ضررهای مالی سنگینی به دنبال داشته باشد. ترمزگیری با لنت مستهلک دیسک چرخ آن را تا حدی گود کرده و آسیب زیادی به آن وارد می‌کند. در نتیجه علاوه بر خرید و تعویض لنت ترمز باید برای تعمیر یا تعویض دیسک چرخ نیز هزینه هنگفتی بپردازید.

کشیده شدن ماشین به یک سمت به هنگام ترمزگیری

عوامل مختلفی در تمایل خودرو به یک سمت یا عدم وجود کنترل هنگام ترمزگیری دخیل هستند. یکی از این عوامل، پایان یافتن یا آسیب دیدن لنت ترمز است. زمانی که لنت ترمز شما فرسوده باشد؛ هنگام ترمزگیری، کنترل خودرو سخت‌تر می‌شود. پس از مشاهده این نشانه توصیه می‌شود که سلامت لنت ترمزهای خودرو را بررسی کنید. همان طور که گفته شد جلوبندی آسیب دیده، کم بودن باد چرخ‌ها و ساییدگی لاستیک‌ها نیز می‌توانند در بروز این شرایط نقش داشته باشند.

تحلیل ناموزون لنت‌های ترمز

مصرف و تحلیل ناموزون لنت‌های ترمز زمانی اتفاق می‌افتد که دو لنت ترمز به یک اندازه مصرف نشوند. در این شرایط کنترل و هدایت خودرو سخت‌تر می‌شود. تفاوت در ضخامت دیسک ترمز، وجود هرگونه زنگ‌زدگی در پیستون‌های کالیپر، عدم وجود توازن محوری، کثیف بودن و تاب برداشتن دیسک‌ها از عوامل موثر در تحلیل ناموزون لنت‌های ترمز هستند. در این شرایط باید لنت‌های هر دو چرخ یک محور را تعویض نمایید و لنت‌های با ضخامت یکسانی را جایگزین لنت‌های قدیمی کنید. به خاطر داشته باشید که هنگام تعویض لنت‌های ترمز، از یک مدل برای هر دو چرخ یک محور خودرو استفاده کنید. استفاده از لنت‌های مختلف به دلیل تفاوت در جنس و تولید نیز می‌تواند منجر به تحلیل ناموزون شود.

یکسان نبودن فشار بر پدال ترمز

نکات مهم در خرید لنت ترمز لیفان و لنت ترمز لیفان X60 این نشانه برخلاف موارد دیگر، نیاز به تجربه و دقت زیاد در رانندگی دارد. اگر پس از مدتی احساس کردید که با فشارهای معمولی بر روی پدال، سرعت خودرو مانند گذشته کم نمی‌شود یا برای کاهش سرعت خودرو باید پدال را بیش از حد فشار دهید؛ ممکن است که لنت ترمز خودرو تمام شده باشد. همچنین بیش از حد پایین رفتن پدال نیز به معنای وجود نقص و مشکل در سیستم ترمز یا سیستم هیدرولیک روغن ترمز است.

پس از شناخت عوامل نشان دهنده اتمام لنت ترمز، باید با نکات مهم در خرید لنت ترمز و تعویض آن نیز آشنا شوید. هنگام تعویض لنت ترمز باید به عوامل مختلفی مانند مدل، جنس لنت ترمز و سال تولید و مدل خودرو دقت کنید. از انواع لنت ترمز می‌توان به لنت نیمه فلزی، کم فلزی، ارگانیک و سرامیکی اشاره کرد. هر کدام از این مدل‌ها ویژگی‌ها و طول عمر مخصوص به خود را دارند. علاوه بر موارد ذکر شده، انتخاب برندی معتبر و باکیفیت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برند تولید کننده باید استانداردهای لازم برای تولید لنت ترمز را داشته باشد. در ادامه به بررسی چند برند معروف لنت ترمز لیفان ازجمله لنت ترمز لیفان X60 پرداخته‌ایم.

لنت ترمز لیفان X60

از ویژگی‌های این برندهای مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

قدرت بالا هنگام ترمزگیری
عملکردی مناسب در هر شرایط آب و هوایی
عدم تولید سر و صداهای ناهنجار
استقامت و مقاومت در دمای بالا
فاقد هر گونه مواد مضر و سرطان زا
عدم آسیب‌رسانی به روتور
تولید اندک گرد و غبار

خرید لنت ترمز لیفان و لیفان X60 با کیفیت

همان طور که مطالعه کردید؛ فرآیند تعویض لنت ترمز شامل موارد مختلفی می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که پس از تعویض لنت نیز باید در استفاده از آن نهایت دقت را به کار ببرید. از عادات غلط هنگام رانندگی بپرهیزید تا عمر مفید لنت شما کاهش پیدا نکند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لنت ترمز تبلیغات هنگام ترمزگیری تعویض لنت ترمز لنت های ترمز ترمز خودرو زمان تعویض سیستم ترمز سرعت خودرو لنت ترمز نکات مهم تمام شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد کرده اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز  هستند.
سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام شدند و طی دو عملیات،  هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون  یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، اعلام کرد : کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
وی خاطر نشان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این افراد، آن هم با  وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

دیگر خبرها

  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • قیمت لیفان در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد