Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر عامل تنها واحد فعال پالایش روغن خوراکی در استان یزد و بانوی برگزیده صنایع غذایی کشور ضمن گلایه از تداوم قانون منع صادرات روغن علیرغم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و بی بهره بودن این واحد از حمایتهای دولتی از گذشته تاکنون، خواستار ارائه راهکاری قانونی برای صادرات در این بخش از سوی دولتمردان شد.

«مریم نیک طبع» در جریان بازدید خبرنگاران از این واحد صنعتی اظهار کرد: قیمت روغن تولیدی براساس قیمت جهانی روغن و نوسانات ارزی متغییر است لذا عملاً واحدهای تولیدی هیچ نقشی در افزایش قیمت روغن در بازار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم شناسایی و حذف مافیای روغن در بازار کشورمان تاکید کرد و گفت: متاسفانه این مافیا با برخورداری از ارز ۴۲۰۰ تومانی در گذشته مقادیر زیادی روغن وارد کشور و انبار کرده‌اند و عملاً در قیمت بازار تاثیرگذار هستند.

وی با بیان این که هنوز هم این مافیا از همان روغن‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کنترل بازار استفاده می‌کنند، استفاده از روغن سالم را حق همه مردم کشورمان خواند و گفت: رقابت واحدها در بخش کیفیت تولیدات در این صنعت نه رقابت بر سر قیمت، تنها در صورت خالی شدن این انبارها ممکن خواهد بود.

مدیرعامل اولین مرکز روغن گیری، پالایش و بسته بندی روغن کنجد در کشور با اشاره به این که این واحد تاکنون از ارز ۴۲۰۰ تومانی یا دیگر حمایتهای دولتی برخوردار نبوده است، به مشکلات واردات روغن خام خریداری شده به صورت آزاد توسط این واحد اشاره کرد و گفت: متاسفانه قانون منع صادرات روغن حتی در مورد این واحد که هیچگاه از حمایتهای دولتی برخوردار نبوده نیز اعمال می‌شود و روغن باکیفیت این واحد که تا قبل از ابلاغ این قانون تنها صادرات روغن کشور به کشورهای اتحادیه اروپا بوده و می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد، هم اکنون امکان صادرات ندارد.

وی همچنین از پرداخت نشدن مطالبات برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دولتی در قبال عرضه روغن به آنها پس از چندین ماه به عنوان یکی دیگر از مشکلات این واحد اشاره کرد.

نیک طبع تاکید کرد: از آنجایی که هیچ حمایت و ارزی از سوی دولت دریافت نمی کنیم قاعدتا باید منعی در مورد صادرات محصولاتمان نداشته باشیم لذا آماده هر گونه راهکار قانونی از سوی دولت برای صادرات محصول و ارزآوری برای کشورمان هستیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به آغاز فعالیت این واحد از سال ۱۳۸۷ با هفت نفر نیروی انسانی، کفت: هم اکنون این واحد تولیدی مستقر در شهرک صنعتی یزد برای بیش از ۵۰ نفر استغال مستقیم و برای قریب به ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

وی با اشاره به برخورداری این واحد تولیدی از ۱۳ ایزوی جهانی و کسب عنوان واحد نمونه کشور به مدت ۱۱ سال، این موفیت را ماحصل کار تیمی مجموعه کارکنان این واحد و پشتیبانی علمی دانشگاه‌های استان خواند.

به گفته این فعال صنعتی، این واحد در تلاش برای دانش بنیان شدن است هر چند امروز نیز فعالیتهای دانش بنیان زیادی را در دست اقدام دارد به طوری که هم اکنون ۳ طرح تحقیقاتی در مورد روغن با دانشگاه آزاد اسلامی یزد و دو طرح مطالعاتی نیز با دانشگاه علوم پزشکی یزد دارد.

نیک طبع در پایان تولیدات این واحد صنعتی را بی‌رقیب در کشور دانست و گفت: به زودی محصولی فاقد انتی اکسیدان به بازار عرضه خواهیم کرد که ماندگاری بیش از  ۴۰ ساعت را در هنگام پخت و پز خواهد داشت.

«محمدرضا احمدی» موسس و مدیر بازرگانی داتیس با اشاره به این که ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور از خارج کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: روغن خام خریداری شده قبل از هر چیز در واحد کرواتوگرافی گازی(GC) این واحد تولیدی از نظر میران خلوص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد به طوری که ۳۰ درصد از محوله‌های خریداری شده به دلیل خالص نبودن، مرجوع می‌شود.

وی ظرفیت مخازن ذخیره روغن این واحد تولیدی را بالغ بر ۷۰۰ هزار لیتر ذکر کرد و افزود:‌ روغن مود تایید واحد GC، پس از تخلیه در آزمایشگاه به لحاظ تازگی و کهنگی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و براساس میزان سموم کشاورزی مربوط به دانه های روغنی، پراکسید شدن روغن در اثر در معرض نورشید قرار گرفتن و میزان فلزات سنگین ناشی از خاک کشاورزی هر منطقه مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا نسخه تصفیه روغن براساس معیارهای بهداشتی و استاندارد تهیه شود.

احمدی با بیان این که در این واحد روغنهای ترکیبی نیز تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: درصد ترکیبهای انواع روغن تولیدی نیز براساس مشخصات هر روغن در پروانه بهداشتی ساخت از سوی آزمایشگاه تعیین و پس از تولید نیز آزمایشهای کنترل کیفی در مورد آنها انجام می‌شود.

وی از تولید ۱۸ نوع روغن در این واحد برطبق پروانه های بهداشتی صادره خبر داد و گفت: در این واحد براساس نتایج مطالعات و نحقیقات که عمدتاً با همکاری دانشگاه‌ها انجام می‌شود، ترکیب انواع روغن برای رعایت میزان ارزش غذایی و ماندگاری بیشتر نیز تولید می‌شوذ به طوری که به زودی نوعی روغن سرخ کردنی با ماندگاری بی نظیر در دنیا تولید و روانه بازار به ویژه صنعت رستوران داری خواهد شد.

یادآور می‌شود؛‌ مدیر عامل شرکت داتیس اخیراً در نشست بانوان صنعتگر موفق کشور که دوازدهم تیرماه در تهران و با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، به عنوان بانوی برگزیده صنایع غذایی کشور انتخاب و تجلیل شد.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنایع غذایی روغن صادرات روغن خوراکی يزد واحد تولیدی ارز ۴۲۰۰ تومانی صادرات روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود؛ از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا فلاح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نطق خود در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود، زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

وی افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند؛ عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند، در این راستا می‌طلبد که اداره کار، بازرسی و متولیان نسبت به بی عدالتی پیمانکاران به ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند.

فلاح با تبریک هفته فرهنگی اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

وی یادآور شد: مهمانانی که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند؛ از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که در حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شوراها نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین تقویت این نهاد ضروری است، یادآور شد: شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» در شورها متبلور است، زیرا اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی نیز ذکر شده است که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود، هر کجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم.

فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تاکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد، در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته شده است؛ شوراها هر کجا قدم گذاشتند، با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده‌اند و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارند.

وی از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند، گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای آباد، شهر و روستا آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک و از موازی‌کاری و حیف و میل بیت‌المال جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا قانون مدیریت واحد شهری باید در تمام شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت نیز انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کند.

کد خبر 748689

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه