Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:26:26 GMT

برق کارخانه های سیمان خوزستان قطع نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۸۵۳۶

برق کارخانه های سیمان خوزستان قطع نمی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر حسین نظری شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد تنش قیمتی و کاهش تولید سیمان در بازار  یکسری نشست هایی  را با شرکتهای توزیع برق  اهواز و استان برگزار کردیم که خوشبختانه همکاری خوبی داشتند.

وی گفت: به همین منظور تفاهم نامه هایی را با شرکتهای توزیع برق منعقد کردیم تا در تابستان مانع قطعی برق این واحدها شوند که برای شرکت فولاد خوزستان این تفاهم نامه عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نظری ادامه داد: تا پیش از این به دلیل قطع کردن برق واحدهای تولید سیمان قیمت این کالا در بازار به کیسه ای ۸۰۰ هزار ریال نیز رسید که با این توافقی که انجام گرفت قیمت هر کیسه سیمان در حال حاضر در استان به ۵۰۰ هزار ریال کاهش یافته است.
رئیس سازمان صمت خوزستان افزود: در بخش تولید آهن و میلگرد نیز تا کنون افزایش قیمتی در محصولات فولادی نداشتیم.
نظری با اشاره به اینکه در کالاهای دیگر از نظر فراوانی کالا مشکلی نداریم ادامه داد:  متاسفانه با یکسری افزایش قیمت در بخش پوشاک، روغن موتور و شوینده ها مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در ۱۰ روز گدشته از ۲۰ واحد تولیدی بازدید کردیم که وضعیت تولیدی و قیمت گذاری آن ها بررسی شد.

نظری گفت: فاز دوم شرکت سیمان کارون در دست ساخت است و تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر افتتاح شود می تواند در تولید سیمان استان و کشور بسیار اثر گذار باشد.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: در حوزه لوازم خانگی قیمت گاز کولر افزایش شدید یافته است که به همین منظور از وزارتخانه درخواست افزایش ثبت سفارش واردات کولر گازی به استان را داشته ایم.

در ادامه این نشست مدیر  کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: ۵۰ واحد نانوایی آزاد پز در استان وجود دارد که می توان به این نانواها با همکاری دستگاه های مربوطه رسمیت بخشید و اداره کل غله آمادگی توزیع آرد به اندازه نیاز به آن ها را دارد. 
امید جهان نژادیان افزود: درخواست تامین ۱۰ هزار تن برنج برای استان داده شد اما نیاز است سازمان جهاد کشاورزی خوزستان پیگیر این درخواست باشد.

وی افزود: برای سال جاری ۱۵۰ هزار تن واردات برنج در کشور در نظر گرفته شده است که اولین کشتی تا آخر تیر ماه به بندر امام(ره) می رسد.
جهان نژادیان اظهار داشت: موجودی فعلی برنج در انبارهای استان ۲هزار و ۵۰۰ تن است و در انبارهای بندر امام(ره)  برنج ذخیره شده وجود ندارد.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان وجود دارد.

قطع برق در تابستان گذشته به دلیل گرمای شدید هوا و صرفه جویی در مصرف این انرژی به واحدهای تولیدی ضرر و زیان زیادی را وارد کرد.

برچسب‌ها انرژی برق خوزستان سیمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق خوزستان سیمان انرژی برق خوزستان سیمان تولید سیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

کد خبر 6093919 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)